Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében

forrás: Prím Online, 2020. július 30. 10:25

Nyerteseket hirdetett három vidéki rádiós frekvenciapályázaton a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A magyar testület kezdeményezésére a cseh médiafelügyelet a gyermekvédelmi szabályok megsértése miatt bírságot és figyelmeztetést is kiszabott a joghatósága alá tartozó, de Magyarországra sugárzó Film Café szolgáltatójára, és emellett a Comedy Central szolgáltatóját is figyelmeztette.

Rádiós pályázatok és bírságok 

A Médiatanács e heti ülésén megállapította a Nyíregyháza 102,6 MHz körzeti frekvencia közösségi, valamint a Sátoraljaújhely 104,9 MHz és a Körmend 99,8 MHz helyi frekvenciák kereskedelmi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárások nyerteseit: a nyíregyházit a Karc FM Média Kft., a sátoraljaújhelyit a Zemplén Televízió Közhasznú Nonprofit Kft., a körmendit a Rádió 9 Körmend Kft. használhatja majd. Az utóbbi két eljárásban csupán egy-egy pályázó nyújtott be ajánlatot.

 

A tanács elvégezte a Szeged 100,2 MHz körzeti és a Mezőkövesd 102,1 MHz helyi vételkörzetű frekvenciák közösségi jellegű használatára benyújtott egy-egy pályázati ajánlat alaki vizsgálatát, és előbbinél hiánypótlásra szólította fel a Karc FM Média Kft.-t, utóbbinál pedig nyilvántartásba vette az Európa Rádió Nonprofit Közhasznú Kft.-t.

 

A televíziós szolgáltatók műsorkvótákra vonatkozó 2019-es kötelezettségteljesítésének vizsgálatát is elvégezte a Médiatanács, ennek nyomán tízezertől 1,1 millió forintig terjedő bírságokat szabott ki tíz szolgáltatóra, amiért eltértek a törvényben előírt kötelezettségeiktől. A törvényi előírások szerint az európai és magyar gyártású, illetve az öt évnél nem régebbi, független európai és magyar művek arányának el kell érnie a műsoridő meghatározott minimális százalékát.

 

A Komlós Városi Televízió egy vizsgált májusi adásnapon a képújság alatti rádiózáskor engedély nélkül kapcsolódott hálózatba a Petőfi rádióval, ezért a televízió szolgáltatójára ötvenezer forint bírságot rótt ki a testület, és megtiltotta a jogsértő magatartást. A rádió szolgáltatója nem tudott a hálózatba kapcsolódásról.

 

A fővárosi SOLA Rádió szolgáltatóját tízezer forintra bírságolta a grémium, amiért egy vizsgált májusi adáshéten kevesebb a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest.

 

A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Magyar médiafelügyeleti indítványok a cseh társhatóságnál

A Médiatanács több, cseh joghatóság alá tartozó, de Magyarországra sugárzó csatorna műsora kapcsán kereste meg a cseh társhatóságot, az RRTV-t. Ennek nyomán az RRTV 150 ezer és 100 ezer cseh koronás – összesen kb. 3,3 millió forintos – bírságot rótt ki a Film Café szolgáltatójára, amiért az erőszakos és megrázó jeleneteket tartalmazó Gyilkos szerelem, illetve A holló című filmeket a gyermekekre való tekintet nélkül, napközben tette közzé, a Király!, Hippi túra és A főnök című filmek szintén nappali vetítési időpontjai miatt pedig figyelmeztette a szolgáltatót. A cseh hatóság a Comedy Central szolgáltatóját is felszólította a magyar gyermekvédelmi előírások betartására a csatornán reggeli időpontban vetített Family Guy négy epizódja kapcsán.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05