A Viber Magyarország Community tagjainak 75 százaléka nem akar online tanévet
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs alkalmazása nyilvánosságra hozta globális kutatásának eredményét. A felmérésben megközelítőleg 185 000 felhasználó vett részt 24 országból, köztük Magyarországról. Az eredmény azt mutatja, hogy a felhasználók nagymértékben használják segítségül az alkalmazást a digitális oktatáshoz kapcsolódó kommunikációjukban. Nemzetközi szinten a felhasználók több mint 70 százaléka szándékozik használni a Vibert a következő tanévben, hogy kapcsolatot tartson a szülőkkel, a tanárokkal vagy a diákokkal.
Hónapokkal ezelőtt csapott le a COVID-19 világjárvány, és szerte a világon az oktatási intézmények azt mérlegelik, milyen módon indítsák útjára a következő tanévet. Több országban a közösségi távolságtartás szabályait betartva térnek vissza a diákok az iskolába, míg máshol vegyes modellt alkalmaznak vagy távoktatásban működnek tovább – utóbbi megoldás széles körben vált népszerűvé.
Magyarországon az oktatásügyi kérdésekre válaszoló Viber Community tagok 75 százaléka szerint az osztálytermekben kellene kezdeni a következő tanévet. Egy a tanárok számára készített Community-ben pedig a résztvevők 60 százaléka voksolt a visszatérésre.
Az új modellek új megoldásokat kívánnak a tekintetben, hogy elősegítsék az oktatás folyamatát, illetve normális körülményeket és a gyerekek számára elérhető platformokat biztosítsanak. A Viber egy felbecsülhetetlen eszközként áll a diákok és tanárok rendelkezésére, akár online vagy offline használatban, tanteremben vagy otthon.
Az eredmények alapján a kitöltők 22 százaléka használja a Vibert elsődleges edukációs eszköz gyanánt számítógépen, telefonon vagy tableten egyaránt. Ez a szám Magyarország és Ukrajna esetében nagyobb, nevezetesen 27 százalék – az országok kitöltőinek átlagosan 24 százaléka használja a Viber mindkét verzióját oktatási célra. A nemzetközi felmérésben olyan Nyugat-Európai országok is részt vettek, mint az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, de az Ázsia-csendes-óceáni régióból, a Közel-Keletről és Észak-Afrikából is érkeztek eredmények.
Meglepő módon a válaszadók többsége azt mondta, hogy a következő tanév kapcsán nemcsak a tanárokkal és a diákokkal, hanem a szülőkkel is kommunikálnak a Viberen keresztül. A Viber sokoldalú jellege – a platform szolgáltatásokat kínál a videóbeszélgetésektől a csoportos csevegésekig és közvélemény-kutatásokig – hatékony kiegészítő eszközként szolgál az online és offline oktatási folyamatok támogatásához.
„Egy évvel ezelőtt a teljes távoktatás egy valószerűtlen jövőképnek tűnt, a COVID-válság miatt azonban néhány hét alatt megvalósult! Az elmúlt néhány hónapban láttam, hogy sok szülő, diák és tanár a Vibert használja kapcsolattartáshoz és az oktatási folyamatokhoz világszerte” – közölte Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója.
A Rakuten Viber számos, tanároknak szóló Community-t hozott létre Európa-szerte, hogy segítse a tanárokat az új világban és támogassa az oktatási folyamatokat. Ezek a Community-k egyszerűen mutatják be az oktatást segítő funkciókat, ilyen például Magyarországon a „Viber útmutató tanároknak” Community.
Az elkövetkező hetekben új funkciók is várhatók, mint például hamarosan elérhető, a felmérésekhez kapcsolódó kvízmód, az emlékeztetők a jegyeztek közt, és a fejlesztések a médiagalériában. Az legutóbbi tanév végén a Vibert világszerte használták különféle oktatási célokra. A Viber által az év elején nyolc Közép- és Kelet-Európai országban belsőleg végzett kutatás alapján a tanárok 65 százaléka válaszolta, hogy használta a Vibert olyan eszközként, amely támogatja az osztályok közötti kommunikációt.
Kapcsolódó cikkek
- A Viber új eszközöket vet be a spamek ellen
- A Rakuten Viber elindította a globális éhezés elleni kampányát
- Hamarosan megérkeznek a Viber Community csatornákra az üzenet-reakciók
- 5 fejlesztés a Vibertől, ami megkönnyíti az életed
- GIF-készítő funkció a Viberen
- A Viber csoportos videóhívásai már elérhetők Magyarországon
- A Viber új funkciója segíti az online meetingek és tanórák megszervezését
- Még biztonságosabb csevegés a Viberen
- Biztonságban érzik magukat a magyarok chatelés közben?
- Elindult a Helyi Viber-szám szolgáltatás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Növekvő árbevétel, pozitív féléves eredmény
Mivel a Delta Technologies Nyrt. üzleti éve eltér a naptáritól, ezért március végével már az első üzleti félév számairól tud közzétenni gyorsjelentést. Ez persze nem jelenti azt, hogy a kor kihívásaival ne kellene szembesülnie az immár a BUX-ban is jegyzett rendszerintegrátor informatikai társaságának. Mindazonáltal ilyen piaci körülmények között is tisztes helytállást tudott felmutatni: az egy évvel korábbi időszakhoz képest 71,5%-kal növekvő bevételről, és a korábban 300 milliót is meghaladó veszteséggel szemben 18,8 millió forintos nettó profitról számolt be a Delta Technologies.
K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának
Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.
Okosotthon: megoldás az energiatakarékosság és a kényelem jegyében
Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az energiatakarékosságos szándékkal és miért érdemes intelligens és integrált megoldásokban gondolkozni azoknak, akik napelemes rendszeren keresztül termelik – vagy tervezik megtermelni – a villamosenergiát.
Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán átadták a Bosch innovációs ökoszisztémájának részét képező Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. Az új központ eszközei és szimulációs rendszerei egyedülállóak a hazai műszaki felsőoktatásban. Segítségükkel a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra tehetnek szert, illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez. A Műegyetem kampuszán megvalósult fejlesztés – a BME KJK képzéseihez kapcsolódóan – évente 60-80 egyetemi hallgató mellett a kar oktatói számára is korszerű teret biztosít szakmai munkájuk támogatásához.
Az Animatiqua újabb időutazásra hív – most a múlt helyett a jövőbe!
A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig az Midjourney program alkotta meg. Humán oldalról Kondacs András, az Eltűnt Budapest youtube-sorozattal ismertté vált Animatiqua vezetője inspirálta a szokatlan fejlesztési folyamatot. Megrázó – de tulajdonképpen lehetséges – jövőkép rajzolódik ki a háborús sci-fi-ben, ahol az elszabadult Mesterséges Intelligencia a platóni állam-modellel randevúzik. Ez lenne a holnap Budapestje?