A Viber Magyarország Community tagjainak 75 százaléka nem akar online tanévet

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 1. 10:47

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs alkalmazása nyilvánosságra hozta globális kutatásának eredményét. A felmérésben megközelítőleg 185 000 felhasználó vett részt 24 országból, köztük Magyarországról. Az eredmény azt mutatja, hogy a felhasználók nagymértékben használják segítségül az alkalmazást a digitális oktatáshoz kapcsolódó kommunikációjukban. Nemzetközi szinten a felhasználók több mint 70 százaléka szándékozik használni a Vibert a következő tanévben, hogy kapcsolatot tartson a szülőkkel, a tanárokkal vagy a diákokkal.

Hónapokkal ezelőtt csapott le a COVID-19 világjárvány, és szerte a világon az oktatási intézmények azt mérlegelik, milyen módon indítsák útjára a következő tanévet. Több országban a közösségi távolságtartás szabályait betartva térnek vissza a diákok az iskolába, míg máshol vegyes modellt alkalmaznak vagy távoktatásban működnek tovább – utóbbi megoldás széles körben vált népszerűvé.

 

Magyarországon az oktatásügyi kérdésekre válaszoló Viber Community tagok 75 százaléka szerint az osztálytermekben kellene kezdeni a következő tanévet. Egy a tanárok számára készített Community-ben pedig a résztvevők 60 százaléka voksolt a visszatérésre.

 

Az új modellek új megoldásokat kívánnak a tekintetben, hogy elősegítsék az oktatás folyamatát, illetve normális körülményeket és a gyerekek számára elérhető platformokat biztosítsanak. A Viber egy felbecsülhetetlen eszközként áll a diákok és tanárok rendelkezésére, akár online vagy offline használatban, tanteremben vagy otthon.

 

 

Az eredmények alapján a kitöltők 22 százaléka használja a Vibert elsődleges edukációs eszköz gyanánt számítógépen, telefonon vagy tableten egyaránt. Ez a szám Magyarország és Ukrajna esetében nagyobb, nevezetesen 27 százalék – az országok kitöltőinek átlagosan 24 százaléka használja a Viber mindkét verzióját oktatási célra. A nemzetközi felmérésben olyan Nyugat-Európai országok is részt vettek, mint az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, de az Ázsia-csendes-óceáni régióból, a Közel-Keletről és Észak-Afrikából is érkeztek eredmények.

 

Meglepő módon a válaszadók többsége azt mondta, hogy a következő tanév kapcsán nemcsak a tanárokkal és a diákokkal, hanem a szülőkkel is kommunikálnak a Viberen keresztül. A Viber sokoldalú jellege – a platform szolgáltatásokat kínál a videóbeszélgetésektől a csoportos csevegésekig és közvélemény-kutatásokig – hatékony kiegészítő eszközként szolgál az online és offline oktatási folyamatok támogatásához.

 

„Egy évvel ezelőtt a teljes távoktatás egy valószerűtlen jövőképnek tűnt, a COVID-válság miatt azonban néhány hét alatt megvalósult! Az elmúlt néhány hónapban láttam, hogy sok szülő, diák és tanár a Vibert használja kapcsolattartáshoz és az oktatási folyamatokhoz világszerte” – közölte Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója.

 

A Rakuten Viber számos, tanároknak szóló Community-t hozott létre Európa-szerte, hogy segítse a tanárokat az új világban és támogassa az oktatási folyamatokat. Ezek a Community-k egyszerűen mutatják be az oktatást segítő funkciókat, ilyen például Magyarországon a „Viber útmutató tanároknak” Community. 

 

Az elkövetkező hetekben új funkciók is várhatók, mint például hamarosan elérhető, a felmérésekhez kapcsolódó kvízmód, az emlékeztetők a jegyeztek közt, és a fejlesztések a médiagalériában. Az legutóbbi tanév végén a Vibert világszerte használták különféle oktatási célokra. A Viber által az év elején nyolc Közép- és Kelet-Európai országban belsőleg végzett kutatás alapján a tanárok 65 százaléka válaszolta, hogy használta a Vibert olyan eszközként, amely támogatja az osztályok közötti kommunikációt.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05