Itt az ideje megtanulni úszni az online „mélyvízben”!

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 13. 10:42

Elérhető tudást kínál az Aruba Cloud a kis- és középvállalatoknak a digitalizációhoz a most induló Digitális Vállalkozások Tudástára információs weboldalon keresztül.

A digitális transzformáció világszinten az elmúlt évek legmarkánsabb, az üzleti élet rendjét alapjaiban átalakító trendje, a magyar kis- és középvállalkozások mégis küzdenek vele. A járványhelyzet által kikényszerített, radikális üzleti túlélési stratégiák ugyan a digitalizációval kapcsolatos hiedelmek jelentős részét megdöntötték, sokat kell még tanulnia a vállalkozásoknak. A tudás a jövő digitális vállalatának egyik legfontosabb építőeleme, így az Aruba Cloud Magyarország új információs weboldala, a Digitális Vállalatok Tudástára is a hazai üzleti ökoszisztéma technológiai fejlesztését tűzi célul.

 

A hipergyors technológiai evolúciónak köszönhetően a vállalatok életében egyre szorosabban összefonódik IT és az üzleti döntéshozás. Nem is beszélhetünk valódi digitalizációról adatalapú, a virtuális térbe áthelyezett működés nélkül. A magyarországi vállalatok azonban még messze állnak ettől. Az Európai Unió digitális teljesítményét mérő index, a DESI alapján az EU 28 tagállama közül Magyarország digitalizációs fejlettsége szerint mindössze a 21. helyen áll. Ugyan 5G lefedettségben az élen járunk, a vállalatok többsége „nem aknázza ki a technológiában, így például a felhőalapú számítástechnikában és a big data technológiában rejlő lehetőségeket”. Ahogy az IVSZ  - áprilisi kutatása kapcsán - rá is mutatott, hogy a hazai digitális ökoszisztéma fejlődésében a legnagyobb akadály a digitális technológiák integráltságának alacsony szintje a mikro- és kkv-knál.

 

 

A medence széléről rögtön a mélybe

Nem meglepő tehát, hogy a tavasszal megélt egészségügyi veszélyhelyzet szinte sokkolta a hazai vállalkozásokat. Beszűkült a mozgásterük, egy-két hét alatt kellett az online térbe „menteniük” szolgáltatásaikat. Megdöbbentően gyorsan, egy csettintésre szűntek meg vagy épp jöttek létre vállalkozások, amik a piacokra ható „fizikai korlátozások” miatt azonnal beleugrottak a mélyvízbe – mentőöv nélkül.

 

„A meglévő digitalizációs hiányosságok pótlása és az ezekkel kapcsolatos IT-fejlesztések felgyorsítása nem mindenhol sikerült, de azt tapasztaljuk, hogy a nyitottság és a tanulási, alkalmazási vágy erősebb, mint valaha. Sokan most tanulják meg, miképp kell egy flexibilis, a globális helyzetre is reagálni képes üzletmenetet felépíteni, amihez kész eszközök, technológiák, szolgáltatások állnak rendelkezésre az online térben.” – nyilatkozta Gyepes Máté, az Aruba Cloud Magyarország senior marketing managere.

 

Ha a vállalatok nem is ugrották még meg a digitalizációt, a szakértők szerint egyértelműen kiderült, mekkora előnye van annak a vállalatnak, amelyik rendelkezik digitális stratégiával. 

 

A jövő nem vár tovább

Az elmúlt hónapok gazdasági krízise miatt lerövidültek az időtávok: a legtöbb vállalatvezető azt szeretné látni, hol tartanak majd 1-2 év múlva. A digitalizáció és a felhő-technológiák iránt nyitott vállalatok ugyanis az elmúlt néhány hónapban egészen közel kerülhettek ahhoz a jövőképhez, ami az elkövetkezendő pár évben várhat rájuk. 

 

A kkv-k számára komoly problémát jelenthet a technológia szakértelem hiánya. De ha megértjük, hogy ez nem egy átmeneti állapot, akkor látjuk, hogy a fejlődés az egyetlen lehetőség az új világrendben, ahol eltűnnek mind a fizikai, mind az időbeli korlátok. Olyan trendek formálják már a következő néhány évet, de akár heteket, hónapokat is, mint a hibrid munkavégzés, vagyis az irodai és az otthoni munka ötvözése, az adatalapúság, a felhőtechnológiák egyre szélesebb körű alkalmazása vagy a fokozott adatbiztonság. Ennek azonban alapfeltétele a digitális kompetenciák megszerzése és folyamatos fejlesztése.

 

„A digitális vállalat olyan online vállalat, amely bárhol és bármikor képes fenntartani a működését. Ha egy vállalkozás sikeres akar maradni a következő időszakban, most kell digitalizálódnia! A jó hír az, hogy ezzel nincs egyedül. Egy értő partner olyan technológiai megoldásokat és kompetenciákat tud javasolni, amelyek könnyen illeszthetők az üzleti stratégiához. Az Aruba Cloud is támogatni kívánja a magyar kkv-k útját a digitális gazdaság felé vezető, kihívásokkal teli úton, ezért elindítjuk kifejezetten nekik szóló információs tudásbázisunkat, hogy megkönnyítsük az átalakulásukat.” – tette hozzá Gyepes Máté.

 

Az Aruba Cloud szakértőinek közreműködésével induló weboldal, a Digitális Vállalkozások Tudástára a felhovelajovobe.hu címen érhető el, és technológiai trendekkel, gyakorlati webinárokkal, esettanulmányokkal segíti a hazai vállalkozások digitális fejlődését.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09