MagentaKraft, a Z generáció legizgalmasabb ugródeszka platformja
A MagentaKraft a Magyar Telekom fiatalok számára kialakított országos platformja, amely lehetőséget és inspirációt biztosít arra, hogy a Z generáció tagjai megmutassák, mire képesek egy szakmai, támogató közösségen belül. Az eddig az online térben működő programba bárki becsatlakozhat, de Debrecenben is nyílik majd – a vírushelyzethez igazodva – egy együtt gondolkodásra, közös munkára alkalmas találkozási pont. A Kraft kezdeti hónapjainak lezárásaként kihirdették az első KraftChallenge nyerteseit is, melynek fődíjasa 1 millió forint támogatást kap a vállalattól.
A Magyar Telekom fiatalokra fókuszáló platformja, a MagentaKraft a Z generáció tagjainak megadja mindazt a szaktudást, eszközparkot és támogatást, hogy azzal foglalkozhassanak, amivel mindig is szerettek volna. A MagentaKraft online közössége már 600 főt számlál a Discordon, ahol a live tréningek, mentorálás folyik. Az inspiráló tartalmak nem csupán a Kraftba már beválogatott aktuális projektekről és az őket kitaláló projekt-csapatoknak szól, hanem mindenki számára nyitott, aki csapattársat keres, vagy szívesen becsatlakozna egy innovatív kezdeményezésbe. Hogy egy-egy fiatal a lehető legtöbbet hozhassa ki magából és ötleteiből, a Telekom szakértői, azaz mentorok és edukátorok állnak rendelkezésükre, akik szaktudásukkal és tapasztalataikkal segítik a „Kraftereket” a sikerhez vezető - kísérletezésekkel teli - úton. Jelenleg öt, saját projekttel érkező csapat halad végig a Kraft folyamaton a mentorok és edukátorok segítségével, megmutatva: a virtuális ötletláda mindenki előtt nyitva áll, aki elég merész ahhoz, hogy kiálljon az álmai mellett. Ezek az első ötleteket beküldő fiatalok kaptak lehetőséget a MagentaKraft első DOday-én maguk és projektjeik bemutatására, de ugyanitt találkozhattak először segítőikkel is. „A Magyar Telekom küldetése, hogy a digitális lehetőségekkel mindenkit a saját élete nyertesévé tegyen, és ez alól a fiatalok sem kivételek: a Kraftban mindegy, honnan jössz, ha van egy jó ötleted. Csak a kreativitásodra van szükség, a többiről mi gondoskodunk.” - mondta Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója.
A projektek tehát jöhetnek maguktól, de van, hogy néha kell egy mondat, ami kipattintja azt a bizonyos szikrát: épp ezért hozta létre az időszakosan meghirdetett KraftChallenge-et a Telekom, ahol egy adott társadalmi jelenségre, problémára kell megoldást hozniuk a fiataloknak. Az első KraftChallenge a Folytassuk együtt! névre hallgatott, ami a karantén ideje alatt indult kezdeményezésekre fókuszált, és összesen 25 fiatal csapatot késztetett gondolkodásra. A legjobbnak Bajzák Anna és csapata Balkonkertész nindzsaképzés projektjét ítélte a zsűri, akik tervük megvalósítására 1 millió forint támogatást nyújt a vállalat. Olyan sok rendkívül izgalmas projekt érkezett be, hogy a zsűri végül 2. és 3. helyezést is hirdetett: Huszár Fanni csapatának InclusiTech projektje és Géró Kristóf csapata lett, Scool nevű ötletével az ő nyereményük, hogy automatikusan felvételt nyertek a MagentaKraftba, és ötleteik kivitelezését szakmai csapat segíti tovább. A három Hello Biznisz különdíjas pedig: Turay Diánáék - Könyvelő-Net, Varga Bencéék - Beszállító keresés digitális reformja!, valamint Vedres Tamás csapatának - Most legyél online! projektje, melyek számára a vállalat KKV platformján, a hellobiznisz.hu oldalon biztosít megjelenési lehetőség.
Kapcsolódó cikkek
- Kedvezményes Telekom-előfizetés várja a Codecool diákjait
- Egy évig havidíjmentes szolgáltatásokkal támogatja a Telekom a nonprofit szervezeteket
- Így interneteznek a 18 év alatti fiatalok
- Változás a Magyar Telekom Csoport felsővezetésében
- Már 23 településen kínál gigabites 5G-t a Telekom
- A Magyar Telekom 2020. második negyedéves eredményei
- Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt
- A Magyar Telekom nyerte az Employer Branding Award fődíját
- Az élménynek nem szabnak határt a gigabájtok!
- Megnövelt mobilhálózati kapacitással készül a Telekom a nyári szezonra a hazai tavaknál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.