Ötszáz érintésmentes csomagautomatát telepít az eMAG és az Extreme Digital

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 19. 14:26

Az Easybox csomagautomatákból éjjel-nappal  átvehetők az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál megrendelt termékek egyszerűen és érintésmentesen. Idén száz budapesti helyszínen, a jövő év végén azonban már országszerte ötszáz helyen működnek majd a piacvezető e-kereskedelmi márkák saját üzemeltetésű automatái.

Magyarország két vezető e-kereskedelmi márkája Easybox néven országos csomagautomata-hálózat létesítését kezdte meg. Idén év végéig Budapesten száz helyszínen létesülnek automaták, a jövő év végére azonban tervei szerint az ország legnagyobb,  ötszáz helyszínen működő csomagautomata-hálózatát működteti majd az eMAG és az Extreme Digital. Az automatákat elsősorban bevásárlóközpontokban, forgalmasabb közlekedési csomópontokon, benzinkutakon és szupermarketek parkolóiban tervezi telepíteni a két kereskedelmi márka; de a lakóparkok, népszerű lakóövezetek és lakótelepek sem maradnak ki a térképről, így tényleg úton-útfélen Easybox automatába lehet majd botlani. 

 

 

Az Easybox csomagautomatákat az eMAG egyedi fejlesztésű szoftvere szolgálja ki, és a cég házon belül szolgáltatja a működtetésükhöz szükséges komplex logisztikai hátteret is. Ha a megrendelt termék raktáron van, az Easybox csomagautomatákban eMAG-, Extreme Digital-, és Fashion Days-rendelések aznapi átvétele is lehetséges lesz.

 

Környezetvédelmi szempontok is fontos szerepet játszanak az automatahálózat bevezetésénél: ezek feltöltését a cégcsoport saját futárszolgálata fogja végezni, a flotta egyharmada már most is elektromos hajtású járművekből áll, később pedig a teljes flottát ezekre tervezi átállítani a két márka. Az automatás átvétel sokkal gyorsabb az emberi közreműködést igénylő átvevőpontokénál: nagyjából 30 másodpercet vesz igénybe, hiszen a megrendelőnek csupán a telefonjára érkező QR-kódot kell leolvastatnia az automatával a termékét tartalmazó fiók kinyitásához, ami a járványhelyzetben biztonságosabb a PIN-kódok használatánál. 

 

 

“Bár az idei évet végigkísérő koronavírus-helyzet nyomán a csomagautomaták népszerűbbé váltak a korábbinál, nem csupán ezért döntöttünk az országos automatahálózat kiépítése mellett. Azzal, hogy a jelenleg elérhetőnél nagyságrendekkel nagyobb számú automatát helyezünk üzembe, új dimenziót nyitunk a hazai e-kereskedelemben. Budapesten hamarosan annyi automatánk fog működni, hogy az itt élők két kilométeren belül jó eséllyel több átvevőhely közül is választhatnak majd. Ez pedig azt jelenti, hogy nem kell külön kerülőt tenniük egy rendelés átvételéhez, hanem akár a munkahelyük, iskolájuk felé tartva, vagy hazafele, vagy az otthonuk közelébe kérhetik a terméket, amelyet akkor vesznek át, amikor szeretnének, nem kell napi programjukat a futár érkezéséhez igazítaniuk” - mondta Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország és az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

 

 

Az eMAG és az Extreme Digital belső kutatásai szerint  a  csomagautomatás termékátvétellel a leginkább elégedett a hazai vásárlók legnagyobb aránya (95 százalék). Bár a futáros házhoz szállítás a legnépszerűbb átvételi mód, a GKI Digital kutatása szerint 2020-ban csaknem minden harmadik internetes vásárló kipróbálta már a csomagautomatás átvételt is. Utóbbi különösen népszerű a budapesti felhasználók körében, ahol már minden második online vásárló vett már át rendelést automatából, míg a megyei jogi városokban 44 százalékuk tett ugyanígy. Az átvevőautomatákat a legnagyobb arányban (38 százalék) 18 és 49 év közötti vásárlók használják, a legtöbben (61 százalék) azért, mert így nem kell alkalmazkodniuk a futár érkezéséhez, illetve azért, mert ott és akkor vehetik át a rendelésüket, ahol nekik a legmegfelelőbb (51 százalék). *

 

Az eMAG Magyarország és az Extreme Digital tavaly jelentette be fúziós szándékát, amelyet az év végén a Gazdasági Versenyhatóság is jóváhagyott, azonban az összeolvadást követően mind az eMAG, mind az Extreme Digital márkák tovább élnek. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Atlassian ledobta a cloud-bombát

A nagyvállalatok IT fejlesztéseihez leggyakrabban használt szoftver gyártója elbúcsúzik az “on-premise” termékektől és a jövőben kizárólag a felhőben futó szoftvereit kínálja ügyfeleinek. 

2020. október 26. 12:10

Új magyar turisztikai startup indult

A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék az országunk figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.

2020. október 26. 09:39

Az IoT jelenti az üzleti siker kulcsát

A Vodafone Business közzétette a globálisan közel 1700 vállalkozás bevonásával készült IoT Spotlight jelentést, melynek keretében azt vizsgálták, hogy a különböző IoT (Internet of Things – Dolgok internete) megoldások miként hatnak a vállalkozások működésére. Az idei riport érdekességét a vizsgált időszak adja, hiszen a világjárvány minden eddiginél jobban próbára teszi a vállalkozásokat, emellett pedig egyértelműen rámutatott a digitalizáció – így az IoT megoldások – szükségességére is. 

2020. október 25. 18:03

Véget vet az irodai időpazarlásnak egy új magyar applikáció

Az irodai dolgozóknak a legtöbb esetben az idő a legnagyobb ellenségük, sokan nem is tudják, hol szivárognak el a munkával töltött hasznos percek a nap folyamán. A Smart Project egy olyan vállalatirányítási rendszer, amely egyedi igények szerint gyorsítja fel az összes munkafolyamatot úgy, hogy az adminisztratív teendőkre fordított idő ezzel fordítottan arányosan csökken. Óvári Zoltán, az új magyar alkalmazás ötletgazdája arról beszélt, hogy fejlesztésük a beosztottaknak, a menedzsereknek és a cégvezetőknek is jelentős segítséget nyújt, hiszen a projekt folyamatait valós időben lehet követni, így az sem fordulhat elő, hogy a költségvetési határértéket túllépjük.

2020. október 25. 16:21

Tervezhető töltés és rugalmas fizetés

Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé vált elektromos töltőit. Emellett a piacon egyedülálló megoldást is ajánl a vállalat az ügyfeleknek, akik nem csak alkalmanként, hanem kényelmesen havi elszámolással is fizethetnek majd a töltésért. Az energiacég a drivE.ON alkalmazás révén ügyfélbarát módon tervezhető töltést, a bevezetésre kerülő fizetési lehetőségekkel pedig rugalmasságot kínál.  

2020. október 25. 14:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás