Gyártás COVID-19 idején

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 26. 11:00

Bizonytalan időkben az emberek szívesen hallgatják meg mások történeteit. Megnyugtatásra, inspirációra és közösségi érzésre vágyunk; tudni, hogy nem vagyunk egyedül azokban, amiket átélünk, megérteni, mások hogyan boldogulnak. Ezt szem előtt tartva olyan történeteket osztunk meg, amelyekben azt mutatjuk be, hogy gyártók világszerte miként birkóznak meg a COVID-19 világjárvány okozta helyzettel és milyen intézkedéseket hoztak alkalmazottaik biztonsága és vállalkozásuk életképességének megtartása érdekében. 

Interjú a DCL Logistics gazdasági vezetőjével, Brian Tuval

Amint a járvány idén tavasszal elkezdett terjedni, a DCL Logistics, egy logisztikai társaság, amelynek központja az amerikai Kaliforniában, Fremontban működik, és rendeléskezelő központjai Amerika szerte megtalálhatók, 30 százalékos növekedését tapasztalt egyrészt a DCL ügyfelei által forgalmazott termékek iránti kereslet jelentős megugrása miatt, másrészt azért, mert az Amazon változtatott a fontossági sorrenden bizonyos termékek tekintetében, ami miatt számos márka a DCL-t választotta a közvetlen fogyasztói igények kielégítésére. Ebben az interjúban a vállalat gazdasági vezetője, Brian Tu arról számol be, hogy a vállalat kobotjai kulcsfontosságú szerepet játszottak abban, hogy a DCL Logistics képes volt kezelni a kereslet hirtelen növekedését.

 

Mondja el, miben változott az üzemeltetés a járvány előtti állapotokhoz képest:

Ez egyértelműen a valaha látott legsúlyosabb válsághelyzet. Amikor az Amazon bejelentette, hogy az alapvető háztartási cikkek, egészségügyi felszerelések és egyéb nagy keresletű termékek bejövő szállításait prioritásként kezelik, sok Amazon-eladó igyekezett alternatív értékesítési és teljesítési lehetőségeket találni. Ezen eladók közül sokan fordultak a DCL Logistics céghez, és nekünk gyorsan kellett alkalmazkodnunk az igényeik kielégítéséhez.

 

A világjárvány előtt ideiglenes munkavállalókat alkalmaztunk volna segítségként a megnövekedett megrendelések teljesítésében. A meglévő alkalmazottaink biztonságának megőrzése azonban az első számú prioritás volt, és szerettük volna elkerülni, hogy más emberekkel kerüljenek kapcsolatba, azon a kis csoporton kívül, akikkel minden nap dolgoznak. Emiatt óvatosak voltunk az ideiglenes munkaerő behozatalával kapcsolatban. Szerencsére épp néhány héttel a világjárvány bekövetkezte előtt telepítettük második együttműködő, szállítósor-rendszerbe integrált robotunkat a fremonti létesítményünkben. Így tehát új, automatizált celláinkkal és a meglévő személyi erőforrások némi átszervezésével képesek voltunk kielégíteni a 30 százalékos keresletnövekedést anélkül, hogy több embert kellett volna foglalkoztatnunk.

 

A kobotok bevezetése általánosságban is csökkentette a szükséges munkaerő számát. A múltban öt embert igényelt a DCL Logistics-nél egy hagyományos kézi felvételi folyamat kezelése, ami a megrendelés, sorra hozás, ellenőrizés, készletbe adás, végül csomagolás és szállítás részfolyamatokból épül fel. A robotrendszer két órán belül képes megtenni azt, amit egy öt fős csapat egy egész nap alatt végezne el.

 

 

A fertőzésveszély minimalizálása érdekében szükség volt a gyártósor átalakítására vagy egyéni védőfelszerelések biztosítására a dolgozók védelmében?

 

Minden olyan munkatársat engedélyezzük az otthoni munkavégzést, akinek munkája otthonról is elvégezhető, hogy létesítményeinkben elkerüljük a felesleges érintkezést. Az épületünkbe belépő összes embernek testhőmérsékletvizsgálaton kell átesnie. A maszk viselése mindenki számára kötelező a teljes munkaidő alatt, emellett plexiüvegeket állítottunk fel a sorok körül, a dolgozókat pedig 2 méteres távolságra helyeztük el egymástól.

 

Hogyan kommunikálják a gyártással kapcsolatos változásokat a dolgozók felé és ők hogyan kezelik ezeket? 

Dolgozóink morálját nagymértékben növelte, hogy tanúi voltak azoknak a lépéseknek, amiket biztonságuk megőrzése érdekében tettünk. A minden idők egyik legmagasabb munkanélküliségi rátáját látva, dolgozóink hálásak voltak, amiért továbbra is biztonságban jöhettek dolgozni. 

 

 

Hogyan tudják biztosítani, hogy a termékek időben kerüljenek a végfelhasználóhoz?

Az új robotrendszerek és munkaerőforrásaink gyors átszervezésének képessége miatt azon kevés rendeléskezelő központok egyike voltunk, amely képes volt kezelni a megrendelések növekedését anélkül, hogy változtattuk volna az szolgáltatásiszint-szerződéseinkben foglaltakon, ami kiterjed az áru délig történő beérkezésére és aznapi kiszállítására. Jelenleg napi több, mint 30.000 csomagot szállítunk ki, a hét minden napján.

 

A járvány idején kiderült, hogy ez különböztet meg minket leginkább a többi vállalattól. Ügyfeleink el voltam ámulva, és azt ismételgették „hihetetlen, hogy még mindig dolgoztok” - mindez olyan szintre jutott, hogy megbecsülésük jeléül éttermi ebédet és ajándékokat küldtek munkatársainknak.

 

Jobban függenek az automatizálástól, mint előtte?

Az robotok által támogatott kiszolgálási rendszert olyan bonyolultabb rendelési igények kezelésére építették, amelyek megrendelésenként többszörös kiválasztást igényelnek a készlet-nyilvántartási alapegységek (szkennelhető vonalkód) széles skálájáról. Mióta bevezettük a robotikát a termelési környezetünkbe, minőségi eredményeink az elért 99,99% -os rendelési pontossággal közel tökéletesek, kissé meghaladva vállalatunk 99.80% -os szabványát. A DCL már 20 éve rendelkezik ISO9001 tanúsítvánnyal; a robotika és az ahhoz kapcsolódó folyamatok, a készlet-nyilvántartási alapegységek beállításától a szállítás felállításáig azonban még ennél is magasabb minőségi színvonal betartását igénylik.

 

Ön szerint miként fogja átalakítani a válság a vállalat jövőbeni működését? Milyen tanulságokkal lettek gazdagabbak?

Az első számú tanulság az, hogy strukturálisan stabilak vagyunk, ami segített átvészelni a vihart. Amíg a versenytársak jellemzően munkaerőfelvétellel reagáltak volna a kereslet növekedésére, mi kevesebb fővel tudtunk többet elérni azáltal, hogy robotikával bővítettük jelenlegi felállásunkat - ami valóban az egyetlen megoldás volt egy olyan környezetben, ahol törekedtünk elkerülni a létszámbővítést, meglévő munkavállalóink egészségének megőrzése érdekében. Most már egyértelműen tisztában vagyunk azzal, hogyan kell az autonóm automatizálást alkalmazni a helyzet kezelése érdekében.

 

Hosszútávon is változtatni fognak az üzemeltetésen?

A DCL-nél mindig arra törekszünk, hogy fejlesztéseket és innovációkat alkalmazzunk ügyfeleink és az egész ipar számára. Jelentős beruházásokat fektetünk az automatizálásba, és a következő lépésben két-három robotrendszert tervezünk bevezetni a kentuckyi egységünkben. A robotika további kihasználása üzletmenet-folytonossági tervünk részét képezi.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Profi szakembert találni még nem volt ilyen egyszerű!

Szerződést kötött a Qjob.hu szakemberkereső és a DEKRA Akademie Felnőttképző Központ. A partnerség létrejötte által a DEKRA nemzetközileg elismert tanúsítvánnyal rendelkező szakembereket biztosít majd a Qjob.hu felületén, ezzel nagyobb biztonságot adva az oldalon regisztrált megrendelők számára. De nem csak a szakik kiválasztása kap könnyítést, hanem a Qjob.hu segítené szeretné a DEKRA diákjait azzal, hogy tanulmányaik befejeztével gyakorlatot szerezhetnek az oldalra felkerülő alkalmi munkákkal. 

2020. október 29. 19:35

Innovatív technológiák az autózásban: hálózatba kapcsolt autók

Az autóipar technológiai fejlődésével egyre többen használnak internetre kapcsolt autókat: becslések szerint 2019-ben már 28,5 millió hálózatba kapcsolt autó volt forgalomban világszerte. Az intelligens közlekedési rendszerek segítségével ezek a járművek képesek egymással és a körülöttük lévő infrastruktúrával is valós időben kommunikálni, az így rendelkezésre álló adatok alapján pedig hatékonyan fejleszthető a közlekedési rendszer, illetve a közlekedésbiztonság. A flottakezelésben piacvezető LeasePlan most bemutatja, hogyan működnek azok a fejlett információs és kommunikációs technológiák, amelyek mindezt lehetővé teszik.

2020. október 29. 17:53

IoT megoldásokkal készül a Telekom Csoport az 5G ipari alkalmazására

Önvezető járművet is alkalmazó automatizált anyagmozgatás bevezetésével megkezdte a tervezett pilot programok helyszíni tesztjét a Magyar Telekom által kiépített helyi mobilhálózaton (campus hálózaton) a BorgWarner Kft. és a T-Systems Magyarország. Az önvezető targonca mellett az oroszlányi gyárban két további IoT megoldást (vonalkód-olvasás és PLC vezetéknélküli adatkapcsolat) tesztelnek a magas rendelkezésre állást és az alacsony késleltetést biztosító, 5G-re továbbfejleszthető dedikált mobil hálózaton.

2020. október 29. 12:07

Egyszerű, bárhonnan létrehozható elektronikus aláírás bárkinek

A távoli minősített elektronikus aláírási szolgáltatásnak köszönhetően az ügyfelek gyakorlatilag bármikor, bárhonnan, bármilyen eszközről kezdeményezhetnek elektronikus aláírást, minden eddiginél egyszerűbb és kényelmesebb módon. Ahhoz azonban, hogy egy bizalmi szolgáltató ilyen szolgáltatást kínálhasson, rendkívül komoly technikai háttérre van szükség. 

2020. október 29. 09:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás