A felhőre való átállás évente 60 millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást globálisan

forrás: Prím Online, 2020. október 1. 12:15

Az Accenture kutatása szerint a nyilvános felhőbe való áttérés jelentős szén-dioxid-kibocsátáscsökkenést eredményezne. Ennek mértéke globális szinten közel 60 millió tonna évente, az összes informatikával kapcsolatos kibocsátás 5,9%-a, amely egyenértékű azzal, mintha 22 millióval kevesebb autó lenne forgalomban. 

A „The Green Behind the Cloud” című jelentés arra mutat rá, hogy a vállalatok hogyan teremthetnek nagyobb értéket a felhőszolgáltatások környezetbarát használatával, függetlenül attól, hogy hol tartanak az átállás folyamatában. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a kezdeti szakaszban lévő felhőmigrációk már önmagukban több mint 84%-kal csökkenthetik a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos infrastruktúrához képest. Ha pedig a vállalati alkalmazásokat kifejezetten a felhőhöz tervezik, a csökkentés mértéke akár a 98%-os szintet is elérheti.

 

 

 

Az Accenture legfrissebb Strategy-UNGC tanulmánya szerint a vállalatvezetők 59%-a nyilatkozott úgy, hogy alacsony szén-dioxid-kibocsátású és megújuló energiát használ a cég működéséhez, míg 44% a nettó zéró kibocsátás elérésére törekszik. Sőt, kétharmaduk a változások felgyorsítása és az elkötelezettségük megvalósítása terén kritikus tényezőként tekint az olyan technológiákra, mint a felhő.

 

A jelentős környezeti hatás mellett a fenntartható felhőalapú megoldások nagymértékű pénzügyi előnyökkel is járnak. Az Accenture az ügyfelekkel végzett munkafolyamatok elemzése alapján úgy véli, hogy a tulajdonlási költségek (cost of ownership) megtakarításainak akár 30-40%-a is származhat a nyilvános felhőből, amelyet nagyobb rugalmasság, jobb kihasználtság és energiahatékonyabb infrastruktúra jellemez. A jelentés szerint a felhőmigrációból eredő fenntarthatóság és költségcsökkentés három kulcsfontosságú tényezőn alapul: a felhőszolgáltatón, a felhő optimalizálásának szintjén és a felhőalapú fenntarthatósági innovációkon.

 

 

Accenture Cloud First

A kutatás publikálásával egyidőben az Accenture bejelentette Accenture Cloud First platformjának elindítását, amelynek célja, hogy három év alatt 3 milliárd dollár befektetéssel segítse ügyfeleit, hogy „cloud first” vállalattá válhassanak. Az Accenture Cloud First egy 70 ezer felhőre specializálódott szakembert tömörítő szolgáltatási csoport, amely az Accenture iparági és technológiai képességeit és szakmai partnerkapcsolatait összefogva segíti a szervezeteket a gyorsabb felhőmigrációban ebben a kritikus időszakban. A programot Karthik Narain vezeti, aki október 1-én csatlakozik a vezetőséghez.

 

Az Accenture a világ vezető felhőszolgáltatóinak kiemelt partnere. A 2019-es pénzügyi évben mintegy 11 milliárd dollár árbevétele származott a felhőalapú megoldásokból. A vállalat az intelligens platformszolgáltatások révén a szolgáltatásként nyújtott szoftverektől (SaaS), a migrációs infrastruktúrákon át, az alkalmazásközpontú felhőszolgáltatásokig minden szegmensben vezető pozícióval rendelkezik. Több mint 100 ezer felhőre szakosodott munkatársa segít az ügyfeleknek a felhőbe áthelyezni, vagy ott felépíteni és működtetni vállalatukat, illetve kihasználni a felhőben rejlő üzleti értéket és előnyöket a sebesség, a költségek, a tehetség és az innováció terén.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09