Audió munkacsoportot indított az IAB Hungary

forrás: Prím Online, 2020. október 1. 16:03

A hazai on demand audió médiapiac folyamatosan színesedő tartalomkínálata és a hirdetői költések egyre jelentősebb megjelenése miatt az IAB Hungaryn belül megalakult az Audió munkacsoport. Cél a piaci sztenderdek, a professzionális médiapiaci működés kereteinek megteremtése. 

Az elmúlt néhány évben egyre erősödött a digitális audiotartalom-szolgáltatás, mind a zenei streaming, mind pedig a podcastek formájában. A legnagyobb audió streaming szolgáltatók évek óta kínálnak reklámfelületet a magyarországi hirdetőknek, az elmúlt két évben pedig több hazai médiatulajdonos is saját podcast műsorokat indított, valamint elindult egy kifejezetten podcast médiatartalom gyártásra és értékesítésre szakosodott cég is a magyar piacon. 

 

Ahhoz, hogy a digitális audiotartalmak jelentős elérését monetizálni lehessen, és ezzel további bevételekhez jussanak a médiaipar audió megoldásait kínáló szereplők, meg kell teremteni a piac szakszerű működési körülményeit. 

 

Az IAB Hungary újonnan alakuló AUDIÓ munkacsoportjának legfontosabb célja, hogy sztenderdizálja a digitális audió tartalomszolgáltatással összefüggésben megjelenő médiapiaci fogalmakat, megfogalmazza azokat a mérési ajánlásokat, amelyek segítségével ez a médiatípus is hitelesen mérhetővé válik. Ezen felül szakmai fórumot jelentsen mindazon piaci szereplőknek, akik audiotartalom-szolgáltatással, értékesítéssel, disztribúciós felületekkel foglalkoznak. 

 

“Kevés izgalmasabb feladat van a médiában, mint egy teljesen új piaci terület felépítése, a működési keretek meghatározása és követni, ahogy a korábban néptelen területen új ökoszisztéma bontakozik ki” - fogalmazta meg személyes motivációját Román Balázs, a munkacsoport vezetője, a podcast műsorfejlesztéssel és értékesítéssel foglalkozó Betone Studio kreatív producere.

 

A munkacsoport hamarosan publikálja az első önálló produktumát, amiben összegyűjtötték a digitális audiotartalom-szolgáltatás és értékesítés alapfogalmait. Szintén a közeli jövőben várható egy podcast fogyasztási szokásokat feltáró alapkutatás elvégzése is.

 

“A munkacsoportnak jelenleg a legnagyobb médiacégek és médiaügynökségek már tagjai, de várjuk további érdeklődők csatlakozását is” - tette hozzá Fináczy Dóra, az IAB Hungary ügyvezetője.

Kulcsszavak: +céginfo IAB Hungary

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás