Bírságoktól menti meg a cégeket az új magyar startup

forrás: Prím Online, 2020. november 16. 14:58

Ellenőrzések során az esetek 70 százalékában találnak szabálysértéseket a munkaügyi és munkavédelmi hatóságok. A legtöbb büntetés azonban könnyen elkerülhető lenne, ha a cégek jobban odafigyelnének a hivatalos dokumentációk kezelésére és a határidők betartására - erre nyújt megoldást a Mubi nevű új magyar startup fejlesztése. A cég felhőalapú rendszere nem csak tárolja, hanem elemzi is a feltöltött dokumentumokat, sőt emlékeztetőket küld, ha feladatunk van velük – akárcsak egy jó titkárnő.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) minden magyar vállalkozást jogosult ellenőrizni, hogy megfelelően betartják-e a munkaügyi és munkavédelmi előírásokat. Az interneten már fellelhetőek az ITM legfrissebb, 2020. első félévi ellenőrzési tapasztalatairól szóló jelentései. Ezek alapján a munkavédelmi hatóság emberei az ellenőrzött munkavállalók 71,7%-ánál találtak szabálytalanságokat. Árnyalatnyival jobb képet mutatnak a munkaügyi ellenőrzések: ott a foglalkoztatók 70%-ánál tártak fel munkaügyi jogsértéseket.

 

Ezek a szomorúan magas számok adták az ötletet a Mubi nevű új magyar startuphoz. A cég alapítója, Tóth Máté második generációs munkavédelmi szakmérnök, aki úgy látja, a büntetések többsége egyszerűen a cégek hanyagságára vezethető vissza.

 

„Sokkal kevesebb cég bukna meg az ellenőrzéseken, ha precízen vezetnék a hivatalos dokumentációkat és egy naptárban vezetnék a fontos határidőket, lejáratokat” – mondta Tóth Máté, akinek fejlesztése már a tesztidőszak alatt több milliónyi bírságtól óvta meg a felhasználóit.

 

 

A mubi.hu egy felhő alapú rendszer, ahol átláthatóan, kategóriák szerint tárolhatunk minden dokumentációt, ami a munkához, a munkavédelemhez, a környezetvédelemhez és a tűzvédelemhez kapcsolódik. Sőt mi több, a rendszer - akárcsak egy valódi titkárnő - szem előtt tartja a határidőket is: többek között értesítést küld, akárhányszor esedékessé válik az alkalmazottak orvosi vizsgálata, vagy épp a tűzvédelmi érvényesség megújítása. Egyszóval kézben tartja mindazt, ami a legtöbbünk esetében meghaladja a kapacitásunkat, és gyakran a memóriánkat is próbára teszi.

 

“Ez magyar viszonylatban teljesen új megközelítés. Az eddigi rendszerek legfeljebb egy-egy modult fedtek le a nálunk megtalálható hatból. A Mubi ezekkel ellentétben mindenre kiterjed, így páratlan a magyar piacon” - mondja Tóth Máté. - “Az egyik célkitűzésünk a rendszer folyamatos fejlesztése, hogy minél magasabb szinten tudjuk szolgálni a cégek munkabiztonsági előírásoknak való megfelelését.” 

 

Először a felhasználó dolga feltölteni mindent, ami fontos lehet: a munkavállalók, gépek, munkaeszközök adatait. Ha mindezt a jogszabályi előírásoknak megfelelő formában visszük be, akkor tulajdonképpen már hátra is dőlhetünk: nincs más dolgunk, hiszen a heti és havi értesítések időben figyelmeztetnek minden esetleges teendőre.

 

A heti értesítések arra hívják fel a figyelmünket, ha netán egy-egy dokumentum hiányzik, vagy ha valamilyen dokumentum le fog járni - erre a rendszer már 1 hónappal előre figyelmeztet. A havi értésítések ugyanakkor emlékeztetik a munkáltatót olyan dokumentumok feltöltésére is, amelyekről könnyen megfeledkezhet. Ilyenek például az új munkavállalók vagy gépek munkavédelmi szempontoknak való megfelelését igazoló dokumentumok. Ide tartoznak az alkalmazottak orvosi vizsgálatait, vagy épp a munkavédelmi oktatás elvégzését igazoló iratok, de az esetlegesen bekövetkezett balesetek nyilvántartásba vétele is.

 

Nem csak a cégvezetők, az általuk meghatalmazottak is betekintést nyerhetnek a feltöltött iratokba. Sőt: külön profilról tölthetnek fel dokumentumokat a munkavédelmi szakemberek is. Minden szakterület fel tudja tölteni a saját dokumentációit, így a gépfelülvizsgálók, a környezetvédelmi, tűzvédelmi megbízottak is - méghozzá úgy, hogy kizárólag a maguk területéhez kapnak hozzáférést, minden egyéb céges adat rejtve marad előttük. A webes asszisztens így a GDPR elveinek is maradéktalanul megfelel. 

 

A Mubi a sokszáz embert foglalkoztató nagyvállalatok mellett a mikro- kis- és középvállalkozások számára is használható, költséghatékony megoldás.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Thaiföld Ipar 4.0-val kapcsolatos céljait segíti az ABB és az Ericsson

Az ABB Thailand és az Ericsson Thailand bejelentette: a két vállalat az ázsiai csendes-óceániai térségben létrehozta az első partneri együttműködését, amelynek célja, hogy az Ericsson 5G megoldásaival támogassa Thaiföldön az ABB ügyfeleit és a vállalkozásokat.

2020. november 24. 14:58

Naponta 10-15 ezer mintavételt koordinál az új covid-irányítási központ

Mintegy száz munkaállomást biztosító új covid-irányítási központ kezdte meg munkáját Budapesten. Az Országos Mentőszolgálat önkéntesekkel bővített mintavétel-szervező csapata pénteken költözött be abba a központba, amelyet a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország szerelt fel és bocsátott a mentőszolgálat rendelkezésére a veszélyhelyzet lezárultáig.

2020. november 24. 10:57

Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat

A Dunapack egy munkatársának hobbijából a teljes cégcsoportra kiterjedő és a szektorban is előremutató újítás született: a virtuális valóságba belépve kapják meg és ellenőrzik az ügyfelek a megrendelt csomagolóanyagok, dobozok prototípusait. A használathoz szükséges VR szemüveget pedig természetesen papírból gyártották le a Dunapacknál.

2020. november 23. 16:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás