Naponta 10-15 ezer mintavételt koordinál az új covid-irányítási központ

forrás: Prím Online, 2020. november 24. 10:57

Mintegy száz munkaállomást biztosító új covid-irányítási központ kezdte meg munkáját Budapesten. Az Országos Mentőszolgálat önkéntesekkel bővített mintavétel-szervező csapata pénteken költözött be abba a központba, amelyet a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország szerelt fel és bocsátott a mentőszolgálat rendelkezésére a veszélyhelyzet lezárultáig.

A koronavírus második hullámában folyamatosan nő a mintavételi megrendelések száma, ma már napi 10-15 ezer ilyen feladatot kap az Országos Mentőszolgálat. A háziorvosok elektronikus felületen vagy telefonon is kérhetik pácienseik hivatalos PCR tesztelését, amelyet a hivatásos és önkéntes szervezők csapata fogad és készít elő. A covid-irányításban dolgozók feladata a logisztikán túl a tesztelésre várakozók tájékoztatása az időpontról, a szükséges felkészülésről és arról, hogy mi történik a levett mintával, honnan és mikor kapnak további információt.

 

Sürgősségi és életmentő feladatain túl a mentőszolgálat kiemelt feladata a háziorvosok által elrendelt járványügyi mintavételek megszervezése és lebonyolítása, ami komoly kihívást jelent, de ehhez számos segítséget kapunk mind intézményi mind vállalati oldalról. A most kialakított covid-irányítási központban mintegy 50 koordinátor kezdte meg munkáját a múlt héten, számukat szükség szerint növeljük. Az összehangolt munkában jelentős segítség a Magyar Telekom és a T-Systems felajánlása – mondta el Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.

 

Az infokommunikáció szerepe most az élet minden területén felértékelődik, az ezen a területen kiemelkedő vállalatok felelőssége, hogy felismerjék és cselekedjenek amikor erre lehetőségük nyílik – hangsúlyozta Gonda Gábor, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója. Az Országos Mentőszolgálat megkeresésére a T-Systems Magyarország és a Magyar Telekom néhány nap alatt felkészítette a csoport Dob utcai ingatlanának két emeletét és mintegy 100 munkaállomást alakított ki asztali telefonnal, asztali számítógéppel és monitorral, valamint a feladat ellátásához szükséges szoftverekkel. Az irodák biztonságos használatára is figyelemmel a munkaállomások megfelelő távolságra vannak egymástól és a covid-irányításban dolgozók számára a fertőtlenítőszereket és a maszkokat is biztosítják.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bízzuk a robotolást a robotokra!

Időről időre visszatérő aggály, hogy a robotok elveszik az emberek munkáját. Valójában azonban leginkább azokat az egyszerű és gyakran ismétlődő feladatokat lehet rájuk bízni, amelyek összességében sok időt vehetnek el az értékesebb, üzleti szempontból hasznosabb munkáktól. A Micro Focus szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy manapság már nagyon könnyű a robotoknak és a szoftvereknek átadni ezeket a teendőket. Így hatékonyabbá válik a szervezet működése, és az alkalmazottak fontosabb tevékenységekre koncentrálhatnak.

2021. január 20. 12:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás