Magyar cég innovációja segíti a nemzetközi sportóriás terjeszkedését

forrás: Prím Online, 2020. december 3. 12:01

Magyar fejlesztésű kasszákkal nyitott novemberben a Decathlon első lettországi üzlete. A világ legnagyobb sportszerforgalmazója korábban ausztriai és a szerbiai indulásában is a Laurel Cégcsoport megoldásaira támaszkodott. A döntést a korábbi jó tapasztalatokkal, a magyar szolgáltató rendszereinek rugalmasságával és a rekordgyorsaságú telepítéssel indokolták.

Gyors ütemben terjeszkedik a Decathlon. A csak Magyarországon 25, a világ 57 országában pedig csaknem 1000 városban 1647 áruházzal rendelkező lánc a világ legnagyobb sportszerforgalmazója. A cég az utóbbi időben Közép- és Kelet-Európában is újabb pozíciókat nyitott, Szerbiában és Lettországban az első, míg Ausztriában már a 2. üzletét avatta.

 

A közös vonás, hogy a sportóriás mindhárom helyszínen egy magyar retail-informatikai szolgáltató, a Laurel kasszarendszerével és önkiszolgáló kasszáival indította útjára az új üzletet. A modern megoldások iránt elkötelezett csoport többek közt azért választotta partneréül a jelentős regionális piacismerettel, szaktudással rendelkező magyar beszállítót, mert így a folyamatos fejlesztések révén 1-2 év helyett mindössze néhány hónap alatt sikerült adaptálnia az új IT rendszert. Ezen kívül az is megkönnyítette a döntést, hogy a cég Laura kasszarendszerei már integrálva voltak a Decathlon informatikai megoldásaival.

 

 

Dudás Áron, a Tízpróba Magyarország Kft. informatikai igazgatója az együttműködésről kifejtette: „az első lettországi üzlet azért is különleges, mert egy, a szokásostól jelentősen eltérő, önmagában is összetett, hibrid rendszer került kialakításra. Ebben a Decathlon által már használt Laurel rendszer együttműködik egy lokális kasszaszoftverrel. A cég megoldása az offline értékesítés mellett az online értékesítésben is részt vesz. A korábbi együttműködés fényében ezt is a Laurel szakembereire bíztuk, de ők hozták létre számunkra a Stadlauban (Ausztria) lévő, szintén új bolt önkiszolgáló pénztárait is, melyek a normál kasszákhoz hasonlóan képesek RFID-t használni. Maga a felhasznált önkiszolgáló kassza is a saját fejlesztésük, és Magyarországon készül, ezt fejlesztették úgy tovább, hogy a vevőnek már egyáltalán nem kell vonalkódot keresgélni és szkennelni; elég, ha az árut behelyezi egy RFID “kádba”, és szinte már kapja is a blokkot” – mondta el az IT-szakember.

 

„Már induláskor magasnak mondható 30-35%-os használati arányt mértünk a bankkártyás önkiszolgáló kasszáknál, de a food szektorban szerzett tapasztalataink szerint ez rövidesen 70-80% fölé is nőhet, különösen most, hogy a fizikai érintkezések csökkentése ennyire fontossá vált. Ezek alapján bizakodva várjuk a további eredményeket a sportszerpiacon is” – tette hozzá Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bízzuk a robotolást a robotokra!

Időről időre visszatérő aggály, hogy a robotok elveszik az emberek munkáját. Valójában azonban leginkább azokat az egyszerű és gyakran ismétlődő feladatokat lehet rájuk bízni, amelyek összességében sok időt vehetnek el az értékesebb, üzleti szempontból hasznosabb munkáktól. A Micro Focus szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy manapság már nagyon könnyű a robotoknak és a szoftvereknek átadni ezeket a teendőket. Így hatékonyabbá válik a szervezet működése, és az alkalmazottak fontosabb tevékenységekre koncentrálhatnak.

2021. január 20. 12:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás