Magyarországra is jön a mikromobilitást segítő DUCKT
A mikromobilitási hálózatokat fejlesztő vállalat, a DUCKT 150, az elektromos rollereknek létesített dokkoló és töltőállomás üzembe helyezésével a közeljövőben indítja el kísérleti programját Párizsban. Ennek célja, hogy bemutassák az univerzális töltőinfrastruktúra miként gyorsíthatja fel a mikromobilitás elterjedését és ezzel a környezeti hatások csökkentését a nagyvárosokban. A tervek szerint, a sikeres franciaországi bevezetés után a szolgáltatás több európai országban, így Magyarországon is elérhetővé fog válni.
A projekt részeként a DUCKT a párizsi önkormányzat és az elektromos rollereket használók számára a közterületek rendezésének, az üzemeltetési költségek visszaszorításának, valamint az egyszerű, biztonságos, univerzális töltőhálózat kialakításának lehetőségét kínálja. A cél egy olyan önfenntartó infrastruktúra kialakítása, amely összeköti a tömegközlekedést és a közösségi mikromobilitási megoldásokat, illetve leszorítja az autók városi használatát, visszaadva a lakóknak a párizsi utcákat.
A fenntartható energetikában érdekelt fejlesztő, az EIT InnoEnergy részvételével megvalósuló projekt egyedi, teljesen adaptív, zöld megoldást kínál a felhasználónak. Annyira környezetbarát, hogy napelemek segítségével még a saját működéséhez szükséges energiát is képes előállítani a rendszer.
A kísérleti projekt a tervek szerint 2021. második negyedévében indul, és 12 hónapot fog felölelni.
A tervek szerint, a sikeres tesztidőszak után, számos európai nagyvárosban, így többek közt Magyarországon, elsősorban Budapesten is debütálni fog a DUCKT szolgáltatása. A bevezetés kapcsán Dervalics Ákos, az EIT InnoEnergy HUB Hungary vezetője arra hívta fel a városvezetők figyelmét, hogy el kell majd dönteniük: szabályozóként, infrastruktúra szolgáltatóként vagy szolgáltatóként kívánnak fellépni egyes közlekedési módok esetében. A lakosok közlekedési igényei és a város adottságai együttesen befolyásolják ezt a döntést. Legkézenfekvőbbnek az tűnik, ha a szabályozás és az infrastruktúra együtt jár: ennek eredményeként nem csak azt mondja meg a város, hogyan engedélyezi egyes közlekedési eszközök használatát, hanem azt is, hol és hogyan lehet azokat tárolni, tölteni. Ez a modell nagyban hozzá fog járulni az élhető környezet megteremtéséhez – véli a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Társasházak figyelem: közös e-töltő, külön elszámolás
- Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően
- Így lehet még biztonságosabb az e-autózás
- A műanyagokat lebontó mikrobákat fejlesztő Poliloop lett az év magyar startupja
- A koronavírus miatt online tartják meg a PowerUp! döntőjét
- Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett a kínai Chargedot vállalatban
- Együttműködik az Eaton és a Green Motion
- A Lime 2030-ig 100 százalékban zéró emisszióssá teszi járműparkját
- Lime: télen sem csökkent a rollerezési kedv Budapesten
- Mától Budapesten is elérhető a Lime heti bérletet kínáló LimePass szolgáltatása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.