Magyar fejlesztésű okostelefonos tréningekkel teszik COVID-biztosabbá a munkahelyeket

forrás: Prím Online, 2021. május 26. 14:35

Magyar technológiai vállalat, a Leopoly végezte annak a kiterjesztett valóság (AR) tréningalkalmazásnak a technikai fejlesztését a PricewaterhouseCoopers (PwC) számára, amellyel a nemzetközi üzleti szolgáltató segítene ügyfeleinek COVID-biztosabbá tenni a munkahelyeket. A globális tanácsadó irodáiban az okostelefonokkal használható alkalmazással sajátíthatják el a dolgozók a koronavírus-járvány miatt életbelépett, szigorúbb egészségvédelmi munkahelyi szabályokat, és a vállalat üzleti partnerei számára is elérhetővé teszi a biztonságot növelő tréningalkalmazást.

Ahogy világszerte egyre többen térnek vissza az irodákba, úgy válik egyre fontosabbá a munkaadók és munkavállalók számára, hogy növeljék a munkahelyek biztonságát. A koronavírus terjedésének megakadályozása, a megfertőződés kockázatának csökkentése érdekében a legtöbben egyértelmű szabályokat hoztak az irodákban, az üzletekben vagy a gyárakban dolgozók számára. Lényeges azonban, hogy a dolgozók könnyen és gyorsan el is tudják sajátítani ezeket a protokollokat – ebben segít a kiterjesztett valóság (’augmented reality’) technológiát segítségül hívó telefonos alkalmazás.

 

A képzés célja, hogy segítse a munkáltatók és a munkavállalók alkalmazkodását a COVID-19 járvány miatt jelentősen megváltozott munkakörnyezethez. Ez a kurzus gyakorlati útmutatást nyújt a vírusfertőzés tüneteinek azonosításához, a megbetegedés terjedésének megakadályozásához és a megfertőződés kockázatának minimalizálásához. A nagyjából 30 perc alatt elvégezhető, rövid oktatási modulokból álló és tesztkérdésekkel záruló tréning az egyébként egyszerűen követhető szabályokat élvezetes formában és a gyakorlati alkalmazásra, valós élethelyzetekre összpontosítva mutatja be a munkavállalóknak. A hazai fejlesztésű alkalmazás az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség irányelveit használja.

 

 

A tréning során a résztvevő megismerheti az új koronavírus felépítését, megnézheti, hogyan terjed a vírus a gyakran használt tárgyakon keresztül, valamint megismerkedhet a közösségi távolságtartás, a helyes kézfertőtlenítés és maszkviselés szabályaival és a munkahelyeket COVID-biztossá tévő egyéb lépésekkel a vírus terjedésének elkerülése érdekében.

 

A Leopoly által fejlesztett alkalmazást könnyű bevezetni akár a jelentős létszámú és több piacon is jelenlévő multinacionális vállalatoknál is, hiszen a tananyagokat a dolgozók saját mindennapi környezetükben dolgozhatják fel. Kizárólag a telefonjukra lesz szükség, mivel az AR, a kiterjesztett valóság egy olyan interaktív megoldás, amely számítógéppel létrehozott vizuális elemekkel bővíti a fizikai környezetet, ezért VR-szemüveg nélkül is könnyen használható minden alkalmazott számára.

 

„Amikor megjelent a COVID-19, sok technológiai céghez hasonlóan mi is kerestük a lehetőséget, hogy miképpen segíthetünk abban, hogy a vírus minél kevesebb kárt okozzon” – ismertette a projekt előzményeit Mányai Roland, a Leopoly CEO-ja.  „Miután már volt egy sikeres, influenzával kapcsolatos oktatási termékünk, nagyon megörültünk annak a lehetőségnek, hogy a PwC-vel közösen egy COVID-fókuszú megoldást is tudunk nyújtani ahhoz, hogy a cégeknek vagy akár az iskoláknak egy olyan eszköz legyen a kezében, amivel gyorsan képezheti munkavállalóit a biztonságosabb munkahelyek érdekében” – tette hozzá a cégvezető.

 

„Mivel a Leopoly jelentős tapasztalattal rendelkezik a kiterjesztett valóság és egészségügy területén, valamint érti a multinacionális vállalatok követelményeit, tökéletes választás volt az AR Training modulunk fejlesztéséhez” – összegezte az együttműködés tapasztalatait Szilágyi Katalin a PwC Academy Leader, Senior Managere. „A projekt gördülékenyen ment, mivel a Leopoly az egész fejlesztés során képes volt rugalmasan alkalmazkodni a PwC összes műszaki és folyamatigényéhez. Reméljük, hogy hamarosan újra dolgozhatunk más projektekben is” – tette hozzá.

 

Az alkalmazás a PwC dolgozói és ügyfelei számára is elérhető e-learning modulként a PwC Academy felhőalapú képzésmenedzsment rendszerében. Az alkalmazás minimális módosítással céges arculatra szabható és vállalati környezetben is alkalmazható vagy akár kiegészíthető vele cégek meglévő kötelező munkavédelmi „compliance” képzése is. „Fontos cél teljesült, hogy be tudjuk mutatni: a PwC Academy képes a hagyományos, kötelezően ’compliance’ képzéseket is interaktív, látványos, mindenki által mobilon is elérhető módon közelebb hozni a résztvevőkhöz” – avatott be a részletekbe Szilágyi Katalin.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Erősödik a GuideVision európai és hazai ügyfélportfóliója

A GuideVision cseh központú európai vállalat 2020 őszén vált az Infosys részévé. A közel 14 milliárd Ft értékű ügylet kiemeltnek számít a IT szektorban. Az egy éve rendkívüli hatékonysággal működő társulás mindkét vállalat számára új távlatokat nyitott: ebből kiemelkedik a német prémium luxusautókat gyártó Daimlerrel kötött szerződés, amely az Infosys és GuideVision történetének egyik legjelentősebb projektje. 

2021. november 27. 17:59

Csúcsvezetők a nappaliban

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

2021. november 27. 14:55

A hibrid munkavégzés javított a belső kommunikáción és az IT megítélésén a Groupamánál

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

2021. november 27. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12