5 hatékony módszer az e-kereskedelmi vállalkozások számára az online visszaélések megelőzésére
A Juniper Research piackutató becslése szerint idén világszerte 18%-kal fog nőni az e-kereskedelmi vállalkozások online csalásokból származó vesztesége, amelynek értéke szemben a tavalyi 17,5 milliárddal, akár a 20 milliárd dollárt is elérheti. Az online értékesítést végző vállalkozásoknak számára ezért minden korábbinál nagyobb a jelentősége, hogy milyen csalásmegelőzési stratégiákat alkalmaznak a rosszindulatú tranzakciók kiszűréséhez.
A digitális pénzügyi szolgáltatások növekvő népszerűségével egyre több kifinomult csalási módszer válik népszerűvé Magyarországon is, ideértve például a fizetési ablakból más webhelyekre történő átirányítást, a rosszindulatú „próba” tranzakciókat, vagy a jelszavak hamisítását is. A csalások számának növekedése a fogyasztói bizalomra is jelentős hatása van, a vállalkozások által használt számos digitális biztonsági intézkedés ellenére az európai fogyasztók 65%-a, míg a magyarok 59%-a aggódik az online vásárláshoz kapcsolódó kockázatok miatt. Mindez a fogyasztók magatartásban is visszatükröződik: a magyarok több mint 80%-a ellenőrzi vásárlás előtt az adott webáruház értékeléseit, valamint 84% - amennyiben lehetséges - csak jól ismert webáruházból vásárol.
„Az növekvő kockázatok miatt a vállalatok folyamatosan fokozzák a biztonságra irányuló törekvéseiket, ideértve a speciális csalásmegelőző eszközök igénybevételét és a fizetésvédelmet is, mindazonáltal nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a bevezetett megoldások nem lehetnek negatív hatással a vásárlói élményre, és nem igényelhetnek többlet erőforrásokat a vállalat egyéb területekért felelős munkatársaitól sem” - mondja Michał Bogusławski, a ZEN.COM kereskedelmi igazgatója.
Az Zen.com digitális fizetési platform online vállalkozások számára készített útmutatója pontokba szedi a legfontosabb tranzakció biztonságra irányuló lépéseket és a fogyasztói élmény szinten tartásának helyes irányait:
1. Válasszon olyan platformot, amely megfelel a PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) információbiztonsági szabványnak
Kezdje a szilárd alapokkal és mutassa meg ügyfeleinek, hogy webáruháza a legmagasabb szintű, világszínvonalú szabványoknak is megfelel. A PCI Security Standard Council szigorú előírásainak megfelelően az összes adat (pl. kártyaadat, PIN-kód) tárolása titkosítva történik, ami biztonságot nyújt mind a fizetés címzettje, mind a kártya tulajdonos számára.
2. Készítsen cselekvési tervet többlépcsős hitelesítés használatára a bankkártya CVV-számának kötelező ellenőrzésével.
A digitális csalók fokozott aktivitásának korában a CVV-számmal történő hitelesítés megakadályozza az illegális kártyahasználatot, ami a vevő számára nagyobb biztonságot nyújt még az érzékeny adatok kereskedőnek történő átadása után is. A CCV hitelesítés bevezetése után fontolja meg egy további online tranzakció ellenőrzési módszer, például tokenek, vagy egyszeri generált kódok használatát is.
3. Használjon csalásfelderítő eszközöket és készítsen kimutatást a vásárlók magatartásáról
Rendkívül fontos, hogy a vállalkozások gyorsan reagáljanak a tisztességtelen gyakorlatokra. Minden gyanús tranzakciót azonnal át kell vizsgálni és továbbítani kell egy kiberbiztonsági szakértőnek, vagy a dedikált informatikai szakembernek. Erre alkalmasak azok a háttérben automatikusan működő csalásfelderítő platformok, amelyek lehetővé teszik a gyors reagálást már a közelgő problémák első jelei alapján. A biztonsági kérdéseken nem érdemes spórolni, a vállalat összehasonlíthatatlanul nagyobb veszteségeknek teheti ki magát a jövőben.
4. Maradjon átlátható a vállalkozás adatkezelése
Csak annyi adatot tároljon az ügyfelekről amennyi feltétlenül szükséges, összhangban a GDPR követelményekkel. A törvényi előírásoknak megfelelően a fogyasztónak tudnia kell, hogy mire fogják használni az adatait (pl. a hírlevélre való feliratkozáshoz használt e-mail címre nem küldhetünk más tartalmú levelet). Az aranyszabály, hogy csak a legszükségesebb mennyiségű adatot szabad tárolni. Ha nem tudja, hogyan használja az adatokat, ne gyűjtse azokat. Ennek köszönhetően nem lesz áldozata a tisztességtelen gyakorlatokkal kapcsolatos vádaknak és vállalkozása átlátható marad.
5. Ha e-üzletünkben még mindig túl gyakran tapasztalunk jogosulatlan visszaterheléseket, érdemes megfontolni egy olyan fizetési platform használatát, amely leveszi a vállunkról a visszaterhelésekkel kapcsolatos ügyintézés feladatát.
Az elektronikus kereskedelemben elkövetett csalások felismerése a vállalatoknál még mindig költséges, nehézkes és bizonytalan. Az online vállalkozásoknak és az online áruházaknak számos professzionális, dedikált megoldás áll a rendelkezésükre, amelyek pontosan ezekre a célokra találtak ki.
„Az e-kereskedelmi csalások felismerése továbbra is költséges, nehéz és bizonytalan, ezért a ZEN.com-nál olyan pénzügyi megoldásokra összpontosítunk, amelyek valós időben támogatják a vállalatot, csökkentve a tisztességtelen fogyasztók által elkövetett cselekmények lehetőségét. A Zen által kínált azonnali visszaterheléses rendszer az egyik olyan megoldás, amely teljeskörű támogatást nyújt a vállalkozások számára a területen” - mondja Dawid Rożek, a ZEN.com vezérigazgatója.
Bár a visszaterhelések nullára történő csökkentése legtöbbször elérhetetlen, az olyan modern fizetési platformok, mint a Zen.com már rendelkeznek olyan szolgáltatásokkal, amelyek keretében átvállalják az ezzel járó a feladatokat, így használatukkal kiszámíthatóbbá válik a vállalkozás pénzforgalma.
Kapcsolódó cikkek
- Beszáll a Recartba a Lead Ventures
- A távol-keleti vásárlások megadóztatása új távlatokat nyithat a magyar e-kereskedelem számára
- Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között
- Új egyenlegfeltöltési megoldásokat vezet be a ZEN fizetési szolgáltató
- Új pénzküldési szolgáltatást indított a Zen.com
- Zen.com: sajátos fogyasztótípust hozott létre az online kereskedelem robbanásszerű növekedése
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Debütál a ChatMate, az interaktív chatbot
Mára az internet és az okostelefonok a fiatalok életének szerves részévé váltak, azonban a túlzott online jelenlét és a felkészületlen nethasználat folyamatos kockázatot jelenthet, miközben éppen ezt, a 13-18 éves korosztályt nehéz elérni a tudatosító programokkal. A március 27. és 31. között zajló Digitális Témahét alkalmából a fiatalok szokásaira rezonálva egy új online megoldást indít a ProSuli: a ChatMate interaktív módon ad tudást az online zaklatás, a digitális lábnyom és a digitális jóllét témakörökről, amelyben a fiatalok segítőpartnere a színész-énekes Miller Dávid.
Kkv-kra szabott vállalatirányítási rendszert mutatott be az SAP
A GROW with SAP célzottan kis- és középvállalkozások számára kínál felhőalapú vállalatirányítási rendszert, amely gyorsaságot, kiszámíthatóságot és folyamatos innovációt tesz lehetővé. A gyorsan üzembe helyezhető GROW with SAP ügyfeleit ugyanazok a jó gyakorlatok segítik, amelyek a világ iparági vezetőit is támogatják döntéseikben.
Informatikai Innovációs Díjban részesült a MÁV-START és a MÁV Szolgáltató Központ
A 31. Magyar Innovációs Nagydíjon informatikai innovációs díjjal jutalmazták a MÁV-START-ot és a MÁV Szolgáltató Központot a START Europa nemzetközi jegyértékesítési rendszer digitális átalakításáért. Az elismerést Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója és Garamvölgyi Erzsébet, a MÁV Szolgáltató Központ stratégiai projektvezetője vette át ma az Országházban, az Innováció 2023 rendezvény keretén belül tartott átadási ünnepségen.
Nyíregyházán nyit új irodát a Work Force
Folytatja hazai terjeszkedését Észak-Kelet Magyarországon a Work Force, a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó vállalat Nyíregyházán nyitja meg legújabb, kilencedik irodáját. Az új központ létrehozását indokolta, hogy a társaság már megállapodást kötött a városban működő egyik jelentős foglalkoztatóval, és további partnerségeket tervez a régióban működő cégekkel a jövőben, hogy akár több száz munkavállalóval is segítse a térség munkaerőpiaci helyzetét.
Közösségi finanszírozással segítené az iskolákat a Redmenta
Befektetésért indult a Cápák Közöttbe a digitális oktatás úttörőjeként ismert Redmenta, cápatörténelmi ajánlatot kaptak. Most a közösség erejét hívják segítségül, hogy megoldásukat minél több iskolába elvihessék országszerte.