Glami.hu: személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedelemi vállalkozások

forrás: Prím Online, 2021. július 13. 12:28

Az intelligens személyre szabási megoldások használata egyre inkább szükségszerűvé válik a divat e-kereskedelemben, mivel segítségükkel nem csak a vásárló számára válik könnyebbé a releváns tartalmak megtalálása, de kedvező hatással vannak a webáruház értékesítési mutatóira is.

A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő www.glami.hu keresőplatform piaci áttekintése szerint az e-kereskedelemben egyre inkább követelménynek tekinthető az olyan intelligens katalógus, amely képes rá, hogy egyéni tartalmat kínáljon a vásárlók számára, továbbá azok a vállalatok, amelyek nem fektetnek be a mesterséges intelligencia alkalmazásába, valószínűleg lemaradnak az egyre fokozottabb piaci versenyben. A mesterséges intelligencia által támogatott weboldal fejlesztése jelentős erőforrásokat követelhet a vállalkozásoktól, ezért sok kereskedő választja azt az utat, hogy csatlakozik egy olyan keresőplatform katalógusához, amely fejlett ajánlórendszert működtet.

 

A személyre szabásra való igény elsődleges oka, hogy egyre több fogyasztó tapasztalja meg az online vásárlás előnyeit és ezzel párhuzamosan egyre magasabb elvárásokat támasztanak a vásárlási élmény tekintetében. A MI-alapú megoldások segítségével a vásárlók könnyebben igazodhatnak el a webáruházak kínálatában, mivel az intelligens algoritmusok a felhasználók viselkedése alapján segítik őket a megfelelő termékek megtalálásában. A felmérések szerint a fogyasztók 91%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan webhelyen, ahol felismerik az igényeiket, „emlékeznek” rájuk és ennek megfelelően releváns ajánlásokkal látják el őket, valamint 48% elhagyja a vállalkozás webhelyét, ha ott számára nem releváns kínálattal találkozik. Mindemelett 83% számára nem okoz problémát megosztani adatait, ha cserébe egy személyre szabottabb élményben lesz része a következő vásárlások alkalmával*.

 

 

„A webáruházak ajánlási rendszerének fejlesztése elengedhetetlen a versenyképesség megőrzése, ill. javítása szempontjából, amit jól érzékeltet az a Gartner piackutató által készített elemzés, amely szerint a Covid-19 járvány kitörése óta az e-kereskedelemi vállalkozások 77%-a vagy növelte, vagy fenntartotta mesterséges intelligencia eszközökre fordított kiadásait” - mondja Radek Bartyzal, a GLAMI MI csapatának munkatársa.

 

Az e-kereskedelem olyan vezető szereplői mint AboutYou, a Bibloo & Urbanstore vagy a Footshop már régóta alkalmaznak ilyen rendszereket. Ilyen megoldás például, hogy az egyes webhelyeket az adott ország helyi igényeihez igazítják, a termékkategóriákat az oldalra jellemző egyéni értékesítési adatok és a marketing szempontok alapján választják ki, valamint többségében a promóciók és kampányok megtervezése is az adott országra jellemző előzmények függvényében történik. Emellett ezeken az oldalakon a terméklisták összeválogatása és megjelenítése mindig a legfrissebb munkamenet alapján történik, természetesen teljesen automatikusan. Ugyanakkor a személyre szabott ajánlórendszerek használata ma már nem csak a legnagyobbak privilégiuma: az MI-alapú technológia bárki számára rendelkezésre áll, és egyre több kisebb webáruház fedezi fel ezeknek az innovatív megoldásoknak az erejét.

 

„Ma már minden kis vagy közepes méretű webáruháznak is alkalmaznia kell valamilyen személyre szabási megoldást, mivel egyrészt ez javítja az összes e-kereskedelemben használt mutatószámot, másrészt, ha az ügyfelek azt tapasztalják, hogy nehézkes a vásárlási folyamat, egyszerűen másik üzletet fognak keresni. Az önálló személyre szabási rendszer egy viszonylag magas költségű befektetés lehet, de alternatívaként a GLAMI is kínál AI-alapú megoldásokat partnereinek.  Ez nagy hozzáadott értéket jelent a kisebb márkák számára, mivel a személyre szabott kínálat létrehozásával a GLAMI nem csak jelentősen leegyszerűsíti a divattermékek feltérképezését és vásárlását, hanem a felhasználók egy még szélesebb köre számára teszi láthatóvá a webáruház kínálatát" - magyarázza Radek Bartyzal.

 

A GLAMI-nál a személyre szabás kétféle módon történik. Az a legegyszerűbb megoldás, amikor a felhasználó kiválaszt néhány terméket, majd a rendszer hasonlókat ajánl. Ebben az esetben a rendszer nem veszi figyelembe a felhasználó vásárlási előzményeit. A második módszer még hatékonyabban valósítja meg a személyre szabást. A rendszer bizonyos kategóriákba sorolja a termékeket és figyelemmel kíséri, mit nézett meg a felhasználó a korábbi vásárlások alkalmával. Ezt követően a rendszer a hasonló profillal rendelkező felhasználók termékeit fogja ajánlani. A kategóriákba sorolás a termékek képe és leírása alapján teljesen automatizáltan történik, ami a GLAMI esetében több mint 100 teljes munkaidőben foglalkoztatott munkatárs munkáját váltja ki.

 

„Egy vállalat számára nehéz lehet megbecsülni, hogy az MI-technológiába való befektetés mennyi időt és emberi erőforrást képes megtakarítani, de a felhasználói elégedettség könnyedén mérhető olyan mutatókban, mint például a konverziós arány. A GLAMI-nál mindig mérjük az egyes új felhasználói funkciók üzleti értékét is. A személyre szabott keresés GLAMI-ban történő megvalósítása után az olyan mutatók, mint az konverziós arány és a GMV (bruttó áruérték) több mint 10%-kal növekedtek.”

 

_________________

* Forrás: https://www.accenture.com/_acnmedia/PDF-77/Accenture-Pulse-Survey.pdf

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09