E-közlekedéssel erősítenek a svájci nagyvárosok

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 3. 11:13

Jelentős léptékkel halad az alpesi ország a klímasemleges tömegközlekedés fele: a közeljövőben két nagyvárosban is komoly fejlesztések indulnak az elektromobilitás terén a Siemens segítségével. 

Cél a CO2 kibocsátás csökkentése

Zürich célja, hogy nagyvárosi területén 2040-re nullára csökkentse az üvegházhatású gázok közvetlen kibocsátását, de már 2030-ra legalább 50 százalékkal venné vissza a mennyiséget az 1990-es szinthez képest. Zürich tömegközlekedési vállalata (VBZ) a cél elérését azzal is segíteni kívánja, hogy az évtized végére buszflottáját nagyrészt kibocsátásmentes meghajtásra állítja át.

 

A VBZ negyvenöt Sicharge UC típusú eBus töltőállomás telepítésére és üzembe helyezésére adott megbízást a Siemensnek. Az infrastruktúrát a Hardau buszgarázsban alakítják ki, ahol a jövőben 45 új elektromos autóbuszt fog ellátni energiával. Összesen negyvenöt Sicharge UC töltőállomást szerelnek majd fel, közülük 30 darab töltőkapacitása 100 kW, tizenöté pedig 150 kW lesz, a járműveket elsősorban az éjszakai szünetben töltik majd. Az installáció a tervek szerint 2022 elején lép működésbe.

 

 

Felhős felügyelettel

Bern tömegközlekedési vállalata, a Bernmobil terve, hogy 2035-re a fővárosban teljesen klímasemleges buszhálózatot alakítson ki, és 100 százalékban elektromos járművekkel szállítsa az utasközönséget. A vállalat mostani projektjében többek közt Siemens Sicharge UC 600 gyorstöltő állomásokat telepítenek a buszterminálokon, töltőoszlopokkal és pantográfokkal. Menetrend szerinti megállásuk idején a járművek akár 450 kilowatt energiával is feltölthetők lesznek, az áramszedők ehhez teljesen automatikusan fogják csatlakoztatni őket.

 

Bernmobil két vonalon összesen 14 új elektromos buszt tervez forgalomba állítani. Az e-buszok működtetéséhez a Siemens gyorstöltő állomásokat telepít, és kiépíti a buszpályaudvar töltő infrastruktúráját is, az üzemeltetés optimalizálásához pedig bevezeti felhőalapú depófelügyeleti megoldását, amelyet a tömegközlekedési vállalat szolgáltatásként, software-as-a-service modellben fog használni. A rendszer többek között monitorozza az áramellátást és a töltések folyamatát, automatikus kimutatásokat készít, ezáltal segíti a hatékony diagnosztizálást és az elektromos járművek optimális üzemeltetését. Az e-buszok várhatóan 2023 elején állnak üzembe.

 

A jövő az emissziómentes tömegközlekedésé

Az Európai Unió 2019 februárjában elfogadott szabályai szerint a kormányzatok által beszerzett, új buszok negyedének a meghajtás szempontjából karbonsemlegesnek kell lennie 2025-re, és arányukat az évtized végére egy harmadra kell növelni. Negyven város ezzel egy időben aláírta a fosszilis üzemanyagmentes utcákról szóló C40 Nyilatkozatot, vállalva, hogy buszflottáját már 2025-re kibocsátásmentessé teszi.

 

Várható ezért, hogy a következő években gyorsuló ütemben nő majd az elektromos buszvonalak száma az európai városokban. Összecseng ezzel a Markets and Markets jelentése (Electric Bus Market – Global Forecast to 2027) is, amely szerint világszinten az elektromos buszok száma az idei 81 ezerről 2027-re eléri a 704 ezret, ami a piac évi átlagosan 43,1 százalékos bővülését vetíti előre. 

 

A Siemens számos európai városban, így többek közt Göteborgban, Hamburgban, Lipcsében, Nürnbergben, Osztravában, Stuttgartban kapott már felkérést, hogy e-töltési technológiájával segítse az e-buszok üzemeltetését.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tőzsdére készül a zöld Bitcoin bányászatot forradalmasító magyar techcég

Ritka az az együttállás, amikor a technológia és az energiatudatosság tökéletes szinergiában működik, ezt sikerült megvalósítania az utóbbi évek egyik legsikeresebb energetikai startupjának, az Enerhash Technologies Zrt-nek. A cég innovatív megoldása a megújuló erőművek többletkapacitásait használja kriptobányászatra, méghozzá károsanyagkibocsátás nélkül. A magyar techcég eddig közel 3 milliárd forint értékű magánbefektetést kapott infrastruktúra-fejlesztésre és adatközpont-beruházásra, tavalyi árbevételük meghaladta az 510 millió forintot, de idén már ennek a megduplázása a cél. Következő lépésként pedig gőzerővel készülnek a részvénykibocsátásra – első körben a BÉT XTEND tőzsdén.

2023. június 10. 12:14

Magyarországon 25 év alatt közel 80 ezren vettek részt a Cisco Hálózati Akadémia képzésein

Világszerte 3,2 millió, Magyarországon jelenleg 15 ezer hallgatója van a Cisco Hálózati Akadémia képzéseinek, míg a kezdetektől összesen 17 millióan kaptak a világon piacképes tudást a kezdeményezésnek köszönhetően. Szükség is van rá: felmérések szerint Magyarországon néhány éven belül akár 44 ezer informatikus hiányozhat a munkaerőpiacról. A Cisco célja: a következő 10 évben újabb 10 millió diák digitális képzése az EMEA régióban.

2023. június 10. 10:26

SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is

2023 júliusától teljesen átalakul a magyarországi hulladékgazdálkodási rendszer. A MOL illetékes leányvállalata az SAP rendszerét választotta a komplex szervezési, irányítási és elszámolási feladatok informatikai támogatására.

2023. június 9. 20:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan lopják el adatainkat a hackerek és mire figyeljünk jelszókezelő vásárlásakor?

2023. május 31. 15:40

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39