Munkaerőhiány fogja vissza az e-kereskedelmet

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 10. 14:30

A munkaerőhiány visszafogja az e-kereskedelmet, sok webshopnak le kell állítania az online hirdetéseket, mert nem tudnák kiszolgálni a megnövekedett keresletet. 

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, ahol jó munkakörülményeket és fizetést tudnak biztosítani, ott most is képesek képzett szakembereket felvenni a céghez, de az új toborzás a megtartás lett. Mint fogalmazott, minden eddiginél fontosabbá vált a munkaszervezés, a legtöbben ugyanis nem ismerik fel, hogy milyen nagy munka és költség új embert találni egy adott pozícióba.

 

Elképesztő számokat produkál az elmúlt másfél évben a hazai e-kereskedelem: a GKI Digital kutatása szerint 909 milliárd forint volt a hazai online kiskereskedelem forgalma 2020-ban. Az előző évhez mért 45 százalékos növekedés jelentős részben a koronavírus-járvány által okozott körülményeknek köszönhető, az eredmények pedig még nemzetközi összevetésben is átlagon felülinek mondhatók.

 

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója szerint ez a robbanásszerű növekedés okozza a munkaerőhiányt az e-kereskedelemben.

 

„Több olyan cégről is tudunk, amelynek vissza kell fognia a marketingjét, mert egyszerűen nem tudja kiszolgálni a keresletet. Van, aki hétvégére le is állítja az online hirdetéseit, mert hétfőre olyan sok rendelés halmozódik fel, amit már nem tudna a vállalt időre teljesíteni erőn felül sem. Ez egyértelműen azzal magyarázható, hogy nincs elég alkalmazott a vállalkozásban” – fogalmazott.

 

 

A webshopok 30-40 százalékát érinti a probléma

A szakértő arról is szót ejtett, nem mást kell csinálni most, mint a járvány előtt, hanem ugyanazt, csak jobban. A cégek nem toboroznak jól online, és igazából jó munkaadó hiány alakult ki a piacon.

 

„Amelyik cégnek van értékrendje, jövőképe, jó fizetést és megfelelő munkakörülményeket tud biztosítani és megbecsülik a munkavállalókat, ott biztosan lehet hatékony és képzett munkatársakat találni. Sok cégnél van jelen tünetként a munkaerőhiány, de valójában csak rosszul szervezik a folyamatokat” – magyarázta.

 

A Klikkmarketing alapítója példaként említette, hogy ha a hőmérő 35 Celsius-fokot mutat, még nem attól van olyan meleg, csak a helyzetet szemlélteti, ami egy külső körülmény következménye. A legtöbb vállalkozás egyszerűen nem profitábilis, nem tud elég hatékonyan működni és ezért nem képes megfelelő béreket kínálni. Mindez pedig egymásra épül.

 

Meglátása szerint a webshopok 30-40 százalékát érintheti ez a probléma, hiszen idén olyan durván felpörögtek, hogy a korábban leggyengébb hónapokban is kétszer annyi forgalmat tudnának lebonyolítani, mint karácsonykor.

 

Az új toborzás a megtartás

Gál Kristóf azt javasolja, a munkaszervezést kell jobban átgondolni stratégiai szinten. Nem egyedi eset, hogy az első negyedévben valakinek nagyon jól pörgött az üzlet, de a nyári uborkaszezonban visszaesett a kereslet. Így egyszer 15 emberre van szükség, máskor csak 5-re, amit bele kell szőni a tervekbe. Ezt a legjobban úgy lehet kivitelezni, ha valaki nem fix munkavállalókkal, adott esetben diákokkal dolgozik együtt.

 

„Megy fel a munkaerő ára, ehhez alkalmazkodni kell. Az új toborzás egyértelműen a megtartás, sokkal fontosabbá vált megőrizni a legjobb embereket, nagyobb figyelmet szentelni nekik. Az is megoldás lehet, ha a hatékonyságon javít egy cég, mert nem elképzelhetetlen, hogy csökkentett létszámmal is meg lehet ugyanazt a munkát oldani” – sorolta.

 

Hozzátette, a cégek rosszul ítélik meg, hogy milyen időigényes és mekkora költség új munkatársat szerezni. A Facebookon akár 300 ezer forintot is el lehet költeni, mire megtalálják a megfelelő embert, de a legtöbben nem hajlandók ennyi pénzt áldozni erre a célra. És minél drágább egy munkatárs, annál többet kell költeni a „leigazolására” is.

 

Végezetül azt is megjegyezte, a munkaerőhiányt a vásárlók is megérzik, hiszen lassabban válaszol az ügyfélszolgálat, később érkeznek házhoz a megrendelt termékek, amik hosszú távon rontanak egy cég renoméján. Ha valaki a legjobb akar lenni, akkor fel kell nőnie ehhez a feladathoz és jó munkaadóvá kell válnia.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már lehet szavazni a Média a Családért-díj jelöltjeire

A jól működő család biztonságos bázis, erőforrás, igazodási pont, a világ és önmagunk megismerésének, értelmezésének első és később is nélkülözhetetlen terepe. Ha az életünkben ilyen kitüntetett helye van, fontos, hogy mindezt a média is tükrözze. A Média a Családért Alapítvány lassan 15 éve díjazza azokat a családbarát cikkeket és műsorokat, amelyek a családról és a családnak szólnak: történeteket mesélnek el, kérdéseket tesznek fel és válaszokat keresnek a családokat érintő élethelyzetekre, problémákra. Az idei év jelöltjeire a közönség 2022. január 10. éjfélig adhatja le voksát az alapítvány honlapján.

2021. december 2. 20:07

A HONOR 50 Lite megérkezett Magyarországra

A HONOR 50 Lite hazai forgalmazása megkezdődött. A készülék 4300 mAh-s akkumulátorral, 66 W-os HONOR SuperCharge technológiával és 6,67”-es HONOR FullView kijelzővel érkezik, így kivételesen gyors töltést biztosít, kijelzője pedig magával ragadó élményt nyújt, miközben kíméli a szemet. A megfizethető árkategóriájú készülék Android 11 mobil operációs rendszerrel és Google Mobile Services-zel érhető el immár Magyarországon is.

2021. december 2. 18:33

Így kezelhetjük az árnyékinformatika biztonsági kockázatait

A hibrid munkavégzés terjedése új kihívás elé állítja az IT csapatokat: az alkalmazottak által használt olyan szoftverek és eszközök, melyek az IT csapat ellenőrzési körén kívül esnek, komoly fenyegetést jelenthetnek a szervezetre nézve. Az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint a kérdés az, hogy mit tehetünk ellene, amikor még azt is nehéz felmérni, milyen mértékű a probléma. 

2021. december 2. 16:59

Szárnyal a vállalati aukciók világa, jövőre újabb robbanás jöhet

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb magyar vállalati aukciósház, a régióban is piacvezetőnek számító Intergavel Kft. épp most bonyolította le 1000. aukcióját, és akad szektor, ahol már több vagyontárgyat adnak el, mint mindenki más együttvéve.

2021. december 2. 15:21

Okoseszközzel erősít a DACHSER

Egész Európában, így Magyarországon is új eszközök kísérik mostantól a DACHSER szállítmányait, az új  kézi szkennerek – SAM (Short distance Assistance Mobile) - segítségével jelentős mértékben csökkent a logisztikai cég papírfelhasználása, egyszerűbb és gyorsabb lett a szállítások mindennapi adminisztrációja, követése. A jövőben az eszközök online összeköttetésben lesznek a tervezőprogramokkal, amelyek valós forgalmi adatok alapján és nyitva tartási idők figyelembe vételével egy algoritmus segítségével tervezik majd meg az útvonalakat.   

2021. december 2. 13:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59