Felhő alapú üzletmenet folytonossági kockázataink, avagy mit kell megtanulnunk a Facebook leállásból!

forrás: Prím Online, 2021. október 7. 09:53

A Szervezetek jelentős része ma már valamilyen felhő szolgáltatást vesz igénybe az informatikai rendszerének üzemeltetése során. A felhő szolgáltatások rendelkezésre állása általánosságban sokkal jobb, mint a helyi szerverszobában üzemeltett rendszereké. De tudomásul kell vennünk, hogy a felhő szolgáltatás sem örök – magyarázta Sándor Zsolt András a Gill & Murry információbiztonsági partnere – Az ügymeneteinket fel kell készíteni az esetleges felhő szolgáltatások leállására, olyan szervezetek esetében mindenképpen, melyek határidős tevékenységeket folytatnak. Ilyen határidős tevékenység lehet a pályázati határidő, bírosági, hatósági jogvesztő határidők, közbeszerzési határidők stb.

Ezekben az esetekben senkit nem érdekel, hogy a Google, a Microsoft, vagy a Facebook, rendszere leállt és nem tudtuk beküldeni a szükséges dokumentumokat.

 

Rövid átgondolás és a belső szabályozás kialakítását követően a legtöbb szolgáltatás mellet könnyen kialakítható valamilyen alternatív ügymenet – ingyenes levelező szolgáltató regisztrálása, internet kávézó, papír alapú dokumentáció stb. A lényeg, hogy ne akkor kelljen kitalálni amikor sürget a határidő, hanem legyen kidolgozva egy eljárásrend, amit csak végre kell hajtani – zárta Sándor Zsolt András.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05