Viszlát, táblázatkezelő! Helló, digitális asszisztens!
Soha nem látott mértékben hódítanak az ügyfélkezelésben az elektronikus megoldások a koronavírus-járvány megjelenése óta – mutat rá egy új magyar felmérés.
Idén 45 százalékkal nőtt az igény a korszerű, internetes alapú kommunikációs szoftver, a CRM-technológia iránt – derül ki a Moderator.hu felméréséből. A Customer Relationship Management, vagyis amikor egy cég nem a vevőszolgálati munkatárssal intézteti az összes megrendelésének az adminisztrációját, hanem digitális alapra helyezi azt át, már a mikro- és a középvállalatok körében is egyre népszerűbb.
Szakértők szerint erre szükség is van, hiszen a Magyar Nemzeti Bank 2020-as termelékenységi felmérése alapján a hazai vállalkozások 57 százaléka egyáltalán nem vagy alig rendelkezik digitális technológiával, ami 18 százalékkal rosszabb mutató, mint az Európai Unió átlaga.
Fáradhatatlan munkatárs 0-24-ben
A CRM-szoftver valójában egy profi asszisztens, aki nem megy betegállományba, ráadásul semmit sem felejt el. Ha például az adott céghez befut a megrendelés 10 darab telefontokra, egy autóflotta gumicseréjére vagy egy tanácsadási szolgáltatásra szóló árajánlatra, a rendszer mindig automatikusan, részletesen válaszol.
„Naprakészen foglalkozik a vásárló ügyével, értesítést ad fel arról, hogy a terméket mikor kaphatja meg a megrendelő, aki azt is egyszerűen jelezheti, hogy mikor és milyen formában szeretne fizetni” – sorolja Juhász Attila rendszer automatizálási szakértő, aki az elmúlt 7 év alatt több mint száz cégnél tanította be egy könnyen kezelhető CRM-szoftver használatát.
Kinek éri meg?
A szakmai tapasztalatok szerint a leggyakoribb félelem a vevők és a cégvezetők oldaláról is az, hogy a digitalizációval személytelen és lélektelen lesz az adott vállalkozás.
„Ha nem válaszolunk egy e-mailre időben vagy elkeveredik valamelyik megrendelés, az sokkal több kárt tud okozni az érintett cégeknek” – válaszolja erre Juhász Attila. A digitális asszisztens akkor sem jön zavarba, ha rengeteg technikai adatot, paramétert kap a vevőtől, aki ezt ráadásul éjszaka is el tudja juttatni a vállalkozáshoz, minden esetben megspórolva egy automata telefonközpont akár 10-15 percig is tartó, monoton aláfestő zenéjét. A rendszer előnye az is, hogy a CRM minden esetben névre szólóan, udvariasan kommunikál a vevővel.
Nőni fog az árbevétel!
A Moderátor RendszerÉpítő Kft. idén nyáron egy felmérésben kérdezte a cégeket arról, hogy a korlátozások után növekedésre vagy bizonytalanságra számítanak.
A kutatásukból az derült ki, hogy a 214 megkérdezett cég 57 százaléka növekedést vár, ez szinte egybe esik a CRM-szoftvert aktívan használó cégekkel. „A felmérés érdekessége, hogy a bizonytalan jövőt prognosztizáló cégek jellemzően nem használnak CRM-rendszert, a növekedésben lévő vállalkozások túlnyomó része azonban igen” – emeli ki Juhász Attila.
A szakértő hozzátette azt is, hogy a bevezetés mellett döntő ipari cégeknek 30 (!) százalékkal több lett az elfogadott árajánlata, mint azelőtt. Ez a Covid-járvány visszatérő hullámainak az ismeretében különösen jónak számít.
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban
Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.
Factor 4: a legújabb UltiMaker 3D nyomtató gyártósorok támogatására
Az UltiMaker április 22-én bemutatta az UltiMaker Factor 4 új, ipari 3D nyomtatót, amelyet kifejezetten gyártóüzemi felhasználásra, a gyártósorok működési hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére fejlesztettek. Az UltiMaker Factor 4 hazai bemutatójára az Ipar Napjain kerül sor a kizárólagos hazai forgalmazó, a FreeDee Kft. standján (A pavilon, 101F).
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A Thermaltake bemutatja a háromféle GPU-elrendezést támogató közepes toronyházát
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkájának, CTE E600 MX közepes toronyháza fekete, hófehér és hortenziakék változatban is elérhető. A CTE E600 MX a CTE-sorozat legújabb kiegészítése, egy kétkamrás közepes toronyház, amely a Thermaltake innovatív CTE-kialakítását örökölte, ami a központi hűtési hatékonyság (Centralized Thermal Efficiency) rövidítése, és a kritikus alkatrészek magas szintű hűtési teljesítményének biztosítására összpontosít. Ráadásul a CTE E600 MX háromféle GPU-elrendezési lehetőséggel és cserélhető, kettős előlapi kialakítással rendelkezik, maximális rugalmasságot kínálva a felhasználóknak gépük testreszabásához.