Magyarország még mindig nincs az élen a GDPR felkészültségben
Sok cég vezetője hiszi azt, hogyha jön ellenőrizni a hatóság megmutatják a jelenlegi „szabályozásukat" akkor majd megfelelnek a GDPR elvárásainak.
Több probléma is van a gondolattal. – kezdte Sándor Zsolt a Gill & Murry adatvédelmi szakértője – Az elmúlt hónapokban kutatást végeztünk, a magyarországi szervezetek GDPR felkészültségét vizsgáltuk. Vizsgáltunk webáruházakat – állateledel, sport témában – nyelviskolákat, utazási irodákat, fodrászatokat.
Az eredmények a vártnál is rosszabban alakultak, a vizsgált szervezetek átlagosan 47%-nak még mindig nincs, vagy egyáltalán nem felel meg a GDPR elvárásainak az adatkezelési tájékoztatója, pedig a legtöbb szervezetnél van hírlevél regisztráció, online vásárlás, stb., de akik tájékoztatnak sem érezhetik magukat biztonságban, hiszen a felkészültnek tekinthető cégek, vállalkozások több mint 90%-a nem frissíti rendszeresen az adatkezelési tájékoztatóját, olyan alapvető dolgok sincsenek frissítve, mint pld. a NAIH cím változása, a legtöbb esetben a 2018-as állapot érhető el, nem mellesleg a GDPR bevezetése óta eltelt 3,5 év alatt több jogszabályt is módosítottak. – tette hozzá Sándor Zsolt – A GDPR dokumentáció csak akkor és valamit, ha azt folyamatosan frissítik.
Aki 2018. május 25-én azonosította például a kamera felvételek megőrzési idejét nagy valószínűséggel frissítésre szorul. Változott a Saláta törvény miatt a munka törtvénykönyve és a később a módosítottak több törvényt, például az Info törvényt is, ami miatt szintén frissíteni kellene a szabályozást, változott a nyugdíjba vonult kollégák személyes adatainak megőrzési határideje is, az eddigi 50 év helyett most már az érintettre vonatkozó nyugdíj korhatárt követő 5 évig szabad csak tárolni az adatait, azt követően törölni szükséges.
Ilyen és hasonló változások miatt szinte mindenkinek felül kell vizsgálnia a 2018. május 25-ig megalkotott dokumentációt. – tette hozzá Sándor Zsolt – Ráadásul a szervezetek általában fejlődnek, változnak. Az üzleti folyamatok más vevői igényekre reagálnak és így sok esetben más adatot kezelnek.
Ezeket a változásokat is le kell követni a szervezet GDPR nyilvántartásaiban és adatvédelmi tájékoztatójában.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan felelnek meg az ajánlórendszerek az adatvédelmi jogszabályoknak?
- Adatvédelmi felmérés a GDPR hatálybalépése után
- Ki felel a vállalatok kiberbiztonságáért és adatvédeleméért?
- Táppénzigénylés e-mailben?!
- A felsőoktatási törvény adatkezelési és GDPR következményei
- Az ÖN cége „Biztonságos GDPR alvállalkozó”?
- GDPR felkészültség ellenőrzési lehetőségek
- Covid-19 második hullám – Információbiztonsági kérdései
- Egészségügyi nyilatkozatok GDPR kompatibilis kezelése a COVID-19 okozta vírus helyzetben
- Magán és céges e-mail kezelése a NAIH szerint – avagy tanuljunk mások hibáiból
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung a világ legjobb munkaadója a Forbes szerint
A Forbes ranglistáján ismét a Samsung nyerte el a „A Világ Legjobb Munkaadója” címet. Az első helyezettnek járó elismerést immár negyedik éve kapja meg a vállalat – a kiemelkedő eredmény tükrözi azt a hatalmas lendületet, amelyet az elektronikai óriás az alkalmazottak támogatásából merített, arra biztatva őket, hogy bátran bontakozzanak ki és fedezzék fel a bennük rejlő tehetséget, lehetőségeket.
A Samsung ismét bekerült a világ öt legjobb márkája közé
A Samsungot a negyedik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az Interbrand 91,4 milliárd dollárra becsülte a Samsung márkaértékét, amely 4%-kal nőtt az előző évhez képest.
A Kyndryl technológiai előrejelzései 2024-re
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT-infrastruktúra-szolgáltatója nemrégiben ünnepelte független, tőzsdei vállalatként való működésének második évfordulóját. E mérföldkő alkalmából a vállalat megerősítette elkötelezettségét a régióban és a Magyarországon működő szervezetek, ügyfelek és üzleti partnerek iránt, amelyek a modernizáció, az átalakítás és a növekedés szellemében fogalmazzák meg céljaikat, és mindeközben fenntartható és versenyképes üzleti működést folytatnak.
HONOR: Az olyan hajlítható készülékek, mint a Magic V2 az okostelefonok jövője
Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és a szemkímélő technológiákra – amikben mind úttörő a vállalat.
Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics
A vállalat működésében rejlő képességek és az üzleti versenyképesség megerősítése érdekében szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amely újabb lépést jelent a júliusban bejelentett Future Vision 2030 megvalósítása felé. A cél az, hogy az LG olyan intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá alakuljon át, amely az elektronikai készülékek gyártásán túl arra is képes, hogy összekapcsolja a fogyasztók különféle tereit és az azokhoz kapcsolódó felhasználói élményeket.