Az S&T munkatársainál is beköszöntött a hibrid munkavégzés korszaka

forrás: Prím Online, 2021. november 23. 17:02

Az S&T a járvány idején úgy alakította át a munkahelyi infrastruktúrát, hogy az még alkalmasabb legyen a hibrid munkavégzésre. A CISCO és a Microsoft rendszereinek összekapcsolására épülő tárgyalótermi megoldását az ügyfeleinek nagy sikerrel értékesítette a lezárások alatt, de jelenleg is, amikor a hibrid munkavégzés körülményei megszilárdulni látszanak. Az S&T-nél is beköszöntött a hibrid találkozók és vezetői fórumok új korszaka, miközben a munkatársak túlnyomó többsége, a korlátozások feloldásával, visszatért a munkahelyére, mert igénylik egymás társaságát és jobban is tudnak dolgozni így. Farkas Tibor, az S&T rendszermérnöke osztotta meg velünk a hibrid munkavégzésről szerzett tapasztalatait és azt, hogy miként reagált az S&T a megváltozott körülményekre.

Az S&T IT megoldások és szolgáltatások szállítását és integrációját kínálja, testre szabott, egyedi fejlesztéseket – vagyis részben olyan szolgáltatásokat, amelyek épp a távmunkához, a hibrid munkahelyi környezet kialakításához szükségesek. 

 

Vajon hogyan éli meg a hibrid munkarendre való átállást az a vállalat, amely – szolgáltatásai, termékei révén – maga is része és haszonélvezője ennek az átalakulási folyamatnak? Farkas Tibor, a S&T rendszermérnöke, elmondása szerint a pandémia előtt ők is úgy dolgoztak, mint a legtöbben: leginkább a munkahelyükön, egyre korszerűbb csapatmunka alkalmazásokat használva.

 

 

Hibrid vezetői fórumok

Amikor a lezárások életbe léptek, a távmunkára gyorsan át tudtak állni, hiszen a munkatársaik többségének rendelkezésére álltak az ehhez szükséges eszközök, és már korábban gyakorlatot szereztek a korszerű csapatmunka alkalmazások használatában. Természetesen, a Teams-t még jobban belakták és még többen vették igénybe a mindennapi munkájukban. Mi több, a Teams a vállalati közösségi élet elsőrendű fórumává lépett elő: a közérdekű információkat is ezen a felületen kezdték el megosztani a vezetők, illetve itt fogadták az ezekkel kapcsolatos kérdéseket is. A korábban szintén, jellemzően e-mailen keresztül közreadott sportolási, szórakozási lehetőségeket is ezen a felületen kezdték el hirdetni, így érzékelhetően csökkent az e-mail forgalom. „Ez nem jelenti azt, hogy az e-mail kiszorult a belső kommunikációnkból” – figyelmeztet Farkas Tibor. „A fontos üzeneteket, például az eseményekre szóló meghívókat, ma is kiküldik e-mailen, amellett, hogy a Teams-en is közzéteszik, hogy feltétlenül eljussanak minden érintetthez”. A vezetői fórumok pedig hibriddé váltak, vagyis a munkatársak közül sokan a helyszínen, személyesen vesznek részt az eseményen, mások pedig otthonról, online követik nyomon. De ez már átvezet bennünket a járvány utáni helyzethez. 

 

A legtöbben szívesen jöttek be újra a munkahelyre, hogy találkozzanak a rég nem látott kollégákkal 

Miután a korlátozásokat feloldották, sok munkahelyen megadták a dolgozóknak a szabadságot arra, hogy továbbra is dolgozhassanak otthonról, amennyiben ez nem megy a hatékonyság rovására. Így volt ez az S&T-nél is, bár konkrét irányelvet nem fogalmaztak meg a hibrid munkavégzésre vonatkozóan. 

 

Ma a munkatársak túlnyomó többsége, 70-80 százaléka, saját döntése alapján, bejár a munkahelyére. Farkas Tibor szerint ez azért van így, mert a kollégái valójában már régen arra az időre vártak, amikor újra találkozhatnak egymással. Az S&T-nél tehát az újbóli bejárás nem okozott gondot. Maga Farkas Tibor is úgy tartja, bizonyos munkákat könnyebben, hatékonyabban el tud végezni a munkahelyén, és bármennyire is hasznos a Teams, mégiscsak közvetlenebb és egyszerűbb személyesen megszólítani a munkatársakat. 

 

A lezárások idején elsajátított készségek, részben a munkakultúrában bekövetkezett változások azonban velük maradnak, nem beszélve azokról az infrastrukturális fejlesztésekről, amelyeket ebben az időszakban hajtottak végre.

 

 

 

Hibrid munkavégzésre felkészített tárgyalók az S&T-nél és a cég portfóliójában 

Az S&T irodaházában korábban csak 4 olyan tárgyaló volt, amely alkalmas hibrid találkozók lebonyolítására – ilyenkor a helyszínen lévőkhöz az eszközeiken keresztül az otthon lévő munkatársak is csatlakoznak – ma már 14 a számuk. Az S&T munkatársai a meglévő CISCO rendszerüket tették alkalmassá a Microsoft szoftvereivel, illetve a Webex platformmal való együttműködésre, korszerű kamerákkal, mikrofonokkal szerelték fel a helyiségeket (nagyképernyős kijelzők a termekben már korábban is voltak). A rendszer része az érintésmentes vezérlés, az automatikus képkivágást alkalmazó vagy automatikusan a beszélő felé forduló kamerák is. Mindezek használata nagyon egyszerű, intuitív. 

 

Ezek az átalakítások annyira jól sikerültek, hogy ezt a tárgyalótermi megoldást az S&T saját ügyfeleinek is tovább ajánlotta. Erre a mai napig nagy a kereslet, részben azért, mert nem kívánja meg, hogy az vásárló teljesen lecserélje a meglévő rendszerét, az S&T ezt képes integrálni az újba. Farkas Tibor elmondta, hogy a saját tárgyalóik bemutató termekként is funkcionálnak: itt mutatják be az ügyfeleknek a rendszert működés közben. Az S&T Magyarország 2020-ban elnyerte – második alkalommal – az Év Microsoft Partnere megtisztelő címet, részben épp azért, mert a Microsoft fontos globális partnereként élen jár a Microsoft technológiáin alapuló innovációk és ügyfélmegoldások kidolgozásában és bevezetésben. 

 

A hibrid világ tehát az S&T-nek a portfóliója megújulását hozta, miközben a saját munkatársai is gyakorlatot szereztek azoknak a megoldásoknak a használatában, amelyek a lezárásoktól függetlenül is hatékonyabbá teszik a mindennapi munkavégzést. Ez azonban nem tudta helyettesíteni a személyes találkozókat és a közös munkavégzés élményét, erre az S&T dolgozói ma is igényt tartanak.

 

Amennyiben további érdekes, hibrid munkavégzéssel kapcsolatos történetre kíváncsi regisztráljon a november 25-i Microsoft Envision Hungary-ra, ahol izgalmas, aktuális és gyakorlati kérdések kerülnek terítékre az iparági szakértők és vállalatvezetők egyik legnépszerűbb konferenciáján! 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2021 harmadik negyedévében az OPPO Európában 45 százalékos éves növekedést ért el

A Canalys* piackutató adatai szerint 2021 harmadik negyedévében az OPPO növekedés tekintetében minden versenytársat maga mögé utasított a közép- és kelet-európai régióban, az olyan fontos piacokon is mint például Románia (+130% év/év), Törökország +60% (év/év), vagy Lengyelország (+44%/év). Az összességében 45 százalékos éves növekedés rávilágít az OPPO  egyre nagyobb népszerűségére a régióban, illetve hozzájárult ahhoz, hogy a márka megszilárdítsa pozícióját Európa negyedik legnagyobb okostelefon-gyártójaként.

2021. december 8. 12:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil adatforgalom

2021. december 8. 18:01

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45