Szárnyra kaptak a technológiai felvásárlások Magyarországon

forrás: Prím Online, 2021. december 22. 09:46

A technológiai szektor jelenleg a legvonzóbb célpont a befektetők számára idehaza – mutat rá az EY vállalati összeolvadásokat és felvásárlásokat (M&A) elemző tanulmánya. Magyarországon 58 lezárt tranzakciót hoztak nyilvánosságra 2021 első félévében. Látványosan növekedett azoknak a hazai cégeknek a száma is, akik felvásárlóként jelentek meg külföldön.

Az év első hat hónapjában megtriplázódott a magyarországi információtechnológiai (IT) tranzakciók száma 2020 hasonló időszakához képest. A technológiai mellett a gyártóipari (8 ügylet) és az egészségügyi szektor (6 ügylet) volt a legnépszerűbb befektetői célpont. 

 

„A magyarországi akvizíciókat a piaci részesedés növelése mellett a technológiai képességek megerősítése határozta meg. Szinte minden szektorban megnövekedett a digitális szolgáltatások és megoldások iránti igény. A szektorban tapasztalt aktivitás is bizonyítja, hogy ezeket a készségeket felvásárlásokkal is megszerezhetik a vállalatok. Várakozásaink szerint a piaci szereplők 2021 második felében még aktívabbá váltak, ami további növekedést hoz” – hangsúlyozta Paulovits Márton, az EY vállalati felvásárlásokkal és akvizíciókkal foglalkozó területének igazgatója.

 

A magyar piacot 2021 első félévében a belföldi tranzakciók határozták meg (47%), de a tavalyi 18-ról látványosan 24 százalékra nőtt a hazai cégek külföldi beruházásainak aránya. A nyilvánosan közzétett kifelé irányuló tranzakciók elsődleges célpontja Németország és Szlovénia volt, de magyarországi vállalatok aktívak voltak például Csehországban és Franciaországban is. 

 

A legaktívabb külföldi befektetők az osztrák, holland, lengyel, svéd és brit cégek közül kerültek ki. A korábbi évekkel összhangban továbbra is a stratégiai befektetők uralták a hazai piacot, az 58-ból idén 50 tranzakció kötődik hozzájuk.  

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09