Tarolt a hangszerpiac a járvány alatt

forrás: Prím Online, 2022. január 3. 11:40

2020 emberemlékezet óta a hangszergyártók- és kereskedők legjobb éve volt, amit az előzetes várakozások szerint 2021 még felül is múlhat. Csámpai Károly, a Mezzoforte Hangszeráruház ügyvezetője naplót vezetett a koronavírus-járvány kirobbanása óta arról, hogy milyen hangszerek és hangtechnikai eszközök iránt nőtt meg a kereslet. Statisztikája szerint a gitártermékek értékesítése kiemelkedően emelkedett, de erős növekedést tapasztaltak a stúdiótechnikában is. Mint mondta, a trend hátterében az áll, hogy a járvány idején sokan hobbit váltottak, másoknak a zene segített átvészelni ezt az időszakot, de a mikrofonok minősége is felértékelődött a home office-ban.

A tavaly márciusban kirobbant koronavírus-járvány számos szektort térdre kényszerített, hiszen a bevezetett intézkedések miatt jóval korlátozottabbak voltak a lehetőségeink és az emberek jelentős része óvatosságból kevesebbet mozdult ki az otthonából, változtatott a szokásain. A szolgáltatóipar forgalma óriásit esett vissza, az éttermi, utazási, szállodaipari szolgáltatások, és például a szabadtéri felszerelések piaca amerikai adatok alapján 20–30%-os visszaesést szenvedett el a korlátozások miatt.

 

A kialakult helyzetnek viszont voltak nagy nyertesei is. Ebbe a kategóriába tartoztak a hangszergyártók és hangszerkereskedők is, akik tavaly után idén is rekordforgalmat könyvelhetnek majd el.

 

A gitár termékkör vitte el a show-t

Csámpai Károly, a 32 éve indult és azóta is családi vállalkozásban működő hangszeraruhaz.hu tulajdonosa a pandémia idején naplót kezdett el vezetni arról, hogy milyen hangszerek, hangtechnikai eszközök iránt élénkült meg a kereslet, az eredmények pedig magukért beszélnek.

 

A szakértő elmondta, szinte minden termékkategóriában emelkedést tapasztaltak tavaly 2019-hez képest, de a leglátványosabb növekedés a gitárok esetében volt.

 

„Úgy látszik ez az a termékkör, aminek a beszerzését az emberek idő hiányában korábban a leginkább halogatták, a bezártság miatt viszont tudták pótolni az elmaradást. 2020 a stúdiótechnikában is erősödést hozott, amit nemcsak a zenészek kerestek, akik otthon szerették volna játékukat rögzíteni, hanem a podcasterek, youtuberek és marketingesek is, akiknek szintén több szabadidejük maradt felvételeket készíteni” – magyarázta a Mezzoforte vezetője.

 

Ezzel kapcsolatban elmondta, sokan egyszerűen hazavitték a zenélést, sokan vásároltak például halk, elektromos dobfelszerelést, elektromos zongorát a kijárási tilalom idején. Tisztán látszik továbbá, hogy a bezártságban az emberek egy része új hobbit keresett, megváltoztak a szokásaik és ezért elkezdtek zenélni, ez segítette át őket a példátlanul nehéz időszakon.

 

Csámpai Károly

 

A hangtechnika visszaesett, a hangrögzítés erősödött

Csámpai Károly a statisztikákat elemezve azt is elárulta, a hangszerkereskedésben is volt olyan ágazat, amely visszaesést produkált.

 

„Mivel bezártak a klubok, nem lehetett fesztiválokat rendezni, sorra maradtak el a koncertek, a hangtechnika és hangosítás iránti érdeklődés is egyenesen arányosan csökkent. Ugyan az 5 százalékos visszaesés nem tűnik jelentősnek a számok tükrében, de ha azt nézzük, hogy maga az iparág 45 százalékot nőtt egy év alatt, akkor már érzékelhető az eltérés” – mutatott rá.

 

Az első online magyar hangszerbolt vezetője megjegyezte, a hangrögzítés sokaknak lett fontos, megszaporodtak az otthoni hangstúdiók és az online videomeetinghez is fontos volt a jobb hangminőség, illetve a hitelesség, professzionalizmust sugalló, jó minőségben megszólaló és mutatós eszközök használata

 

Az iparág fellendülésében továbbá az is szerepet játszott, hogy a korábbiaknál is népszerűbbé vált a vegyél hazait mozgalom. A magyar vállalkozók támogatása a hangszerkereskedésben is kölcsönösen jó üzlet, hiszen a termékekre van magyar garancia, van fizikai bolt, ahol ki lehet próbálni az eszközöket, és munkavállalókból is többet tudnak foglalkoztatni.

 

Az eredményeket összegezve elmondta, a hangszergyártóknak és -kereskedőknek a legjobb éve volt a tavalyi, a hangszeraruhaz.hu 30 százalékot nőtt, amire 2021-ben sikerült még körülbelül 8 százalékot ráhúzni, bár mivel a termékek ára kb. ugyanennyit nőtt, ez nem annyira növekedést jelöl, mint inkább a 2020-as év forgalmának a megismétlését, korrigálva az áremelkedéssel.

 

A kiszámíthatatlan 2021–2022-es év

A járvány azonban óriási áruhiányt és áremelkedést is hozott, amely kihívás elé állította eddig is és még ezután is kihívás elé fogja állítani a kereskedőket. Az elektronikai eszközök piacán a chiphiány okoz gondot, ami egyformán érinti például a digitális zongorák, de például a diktafonok, hangkártyák ellátását. A gyártási lánc egy-egy láncszemének a kiesése, visszaesése a teljes gyártási időt hatványozottan meghosszabbítja.

 

Például a hangszedőgyártók ideiglenes, pár hónapos bezárása, vagy egy másik alkatrészgyártó Covid-intézkedései következtében a lefeleződött teljesítmény (két hétig a munkavállalók egyik fele ment dolgozni, rákövetkező két hétben a másik fele – hogy egy esetleges fertőzés esetén ne a teljes brigád essen ki a munkából) egy komplett hangszercsalád gyártási idejét nyújtotta meg akár duplájára. Volt olyan gyártó, aki egy komplett széria gyártását leállította, hogy csak a leginkább keresett termékekre fókuszáljon. 

 

Fotók: Mezzoforte / Pixabay

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezek a világjárvány hosszútávú hatásai a fogyasztókra

A világon végigsöprő koronavírus járvány nagymértékben megváltoztatta a vásárlói szokásokat. Ennek következménye, hogy a Z*  és a millenniumi generáció napjainkban egyre inkább hajlamos közvetlenül a márkáktól terméket rendelni. Azonban nem ez az egyetlen változás, ami a fogyasztói szokásokat illeti. A vásárlók ugyanis egyre inkább visszavágynak az üzletekbe, hogy ott bonyolítsák le a vásárlást.  Mintegy 72 %-uk tervezi, hogy a járvány csillapodásával jelentős interakciója lesz a fizikai üzletekkel – emeli ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatása, a What Matters to the Consumer

2022. január 19. 18:32

Hogyan lehet egy laptop tervezése fenntartható?

A Dell Technologies nem kizárólag új termékek létrehozására törekszik, hanem olyan új technológiákat is kutat, amelyek összetett társadalmi kihívásokra jelenthetnek választ. A vállalat több évtizede törekszik az ökológiai lábnyomának csökkentésére. A Dell Technologies az elmúlt évben bevezette a használt merevlemezekből kinyert alumínium újrahasznosítási folyamatát, a papírkészítési folyamat melléktermékéből készített bioműanyagot, és újrahasznosított szénszál-felhasználását több mint 540 ezer kilogrammra növelte. 

2022. január 19. 15:24

Összeolvad a fizikai és a virtuális valóság a következő évtizedben

Az elmúlt évtizedben számos ígéretes virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR) alapú megoldás született, a mindennapjainkat azonban mégsem szőtte át eddig a technológia. 

2022. január 19. 12:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35