Már egymilliónál többen töltötték le az eMAG appját

forrás: Prím Online, 2022. január 4. 12:41

2021 a növekedés és innovációk éve volt az eMAG-nál: Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi cége tavaly négy új üzletet nyitott, meghatszorozta az eMAG easybox csomagautomatáinak számát, mobilappjának felhasználói pedig másfélszeresükre bővültek - mostanra egymillió feletti letöltésszámot generálva.

A pandémia második éve fontos mérföldköveket hozott az eMAG és az Extreme Digital életében: 2021-ben négy új eMAG-üzletet nyitott a vállalat (közel ötven munkahelyet létrehozva), a tizenhat további boltjának mindegyike pedig kétmárkás közös üzletként üzemel az év vége óta - ezekben a vásárlók együtt találkozhatnak mindkét márkával.

 

Rengeteg új easybox csomagautomata

Jelentősen bővült az eMAG easybox csomagautomata-hálózat is: míg 2020 karácsonyán 75 automata könnyítette a rendelések átvételét, 2021 karácsonyára már 450 helyszínen működtek a gépek. 2022 folyamán pedig további csaknem 80 százalékkal nő majd a számuk, mivel 800 jól megközelíthető helyszínre tervezi telepíteni automatáit az eMAG. Decemberben megkezdődött az online értékesítői terminálok telepítése is az üzletekbe, melyeken keresztül saját otthonaikból dolgozó szakértő munkatársakat lehet “kapcsolni” a boltokba.

 

2020-ban kevesebb mint nyolcszáz főt tett ki a fuzionáló eMAG és az Extreme Digital csapata, most már csaknem ezer főnyi alkalmazottal dolgozik a cégcsoport, a kölcsönzött munkaerővel együtt pedig 1200-an dolgoznak az ügyfelek kiszolgálásán. Ennek pozitív hatását jól mutatja, hogy a Magyar Marketing Szövetség által szervezett Az év honlapja versenyen 2021-ben az eMAG Magyarország az e-kereskedelmi kategória különdíját is elnyerte.

 

 

Sokkal több lett az appos ügyfél

2021 során több mint másfélszeresére bővült az eMAG mobilapplikációját használók száma az előző pandémiás évhez képest: decemberre egymilliónál többen telepítették fel eszközeikre a mobil honlapnál kényelmesebb, gyorsabb vásárlást biztosító appot. Nagyjából 80 százalékuknak androidos, 20 százalékuknak pedig iOS-es eszköze van, a vásárlók között pedig 2021-ben néhány százalékkal magasabb volt a férfiak aránya a nőknél.

 

A legnagyobb darabszámban a tisztító- és takarítószereket rendelték meg az eMAG-tól, de rengetegen rendeltek pelenkát, ezek közül a nagy kiszerelésű típusok a legnépszerűbbek, amelyeket előszeretettel kérnek eMAG easybox csomagautomatába a vásárlók. A tartós élelmiszer volt 2021-ben a harmadik legnagyobb eladási darabszámot produkáló termékkategória az eMAG-nál, ami a pandémia nyomán nem meglepő.

 

Tranzakciószámban a legnagyobb, csaknem 10 százalékos növekedést 2021-ben a játékok értékesítése hozta az eMAG-nál, amelyet az is elősegített, hogy Magyarország egyik legnagyobb játékkereskedője, a REGIO Játék is csatlakozott az eMAG Marketplace-hez. Ugyancsak komoly növekedést generáltak a rendelések számában a tisztító- és takarítószerek, az élelmiszerek, illetve az alkoholos italok. 

 

Több mint 35 millió forint jótékonyságra

2021. decemberének közepéig az eMAG több mint 34 millió forintot gyűjtött össze jótékony célra a vásárlások során megjelenő adományozó felületen: az összeg több, mint 64 ezer vásárló jótékony felajánlásából  jött össze, akiknek 95 százaléka volt magánszemély, a maradékuk pedig vállalkozás vagy egyéb jogi személy. Az eMAG Köszönet Program keretében a vállalat a Mosoly Alapítvány munkáját támogatja, amely súlyosan vagy tartósan beteg gyerekek gyógyulását segíti ingyenes mese- és művészetterápiás foglalkozásokkal.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hibaanalízis mesterséges intelligenciával

Evidenciának tűnik, hogy kifizetődőbb elvégezni a megelőző karbantartásokat, mint megvárni, amíg beüt a baj és le kell állítani az egész gyártósort. De honnan tudjuk, hogy pontosan hol és milyen karbantartásra van szükség? A választ a mesterséges intelligencia adhatja meg. A karbantartási és szerviztevékenységek valódi igényeknek megfelelő ütemezését célzó Siemens Predictive Service Analyzer megoldással akár 30 százalékkal is növelhető egy gyártóüzem rendelkezésre állása.

2022. május 22. 16:18

5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek

Amíg a nemzetközi kereskedelem 19 százaléka zajlik jelenleg elektronikus csatornákon, addig ez az arány hazánkban csak 10% körül van, így a piaci szereplők számára jelentős potenciál van a fejlődésre. - hangsúlyozta Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország vezérigazgatója a hazai webshopok számára könnyedén elérhető határon túli piacok nyújtotta lehetőségekről tartott nyitó előadásában az idén második alkalommal megrendezésre kerülő Future Trade konferencián. 

2022. május 22. 14:59

Ezentúl a KKV-k is beléphetnek a podcast hirdetési piacra

A DisplayNOW hirdetési webshop egy éve jelent meg a hazai piacon, hogy a KKV-k számára kínáljon hazai hír- és tematikus weboldalakon egyszerűen megvásárolható márkamegjelenést, mely számukra korábban nehezen volt elérhető. A trendekre reagálva a DisplayNOW segítségével a tudatos KKV-k mostantól a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik, könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül.

2022. május 22. 11:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35

A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora

2022. május 5. 11:20

Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom

2022. április 29. 20:24