Jól teljesített tavaly a Hisense

forrás: Prím Online, 2022. február 17. 16:51

27,2 milliárd dolláros árbevétellel zárta a 2021-es évet a Hisense, amely 33 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A cég továbbra is Kínában a legnépszerűbb, ugyanakkor nemzetközi szinten is komoly befolyásra tett szert, 2021-ben a Kínán kívüli piacokról származó bevétele a teljes forgalma 42 százalékát tette ki. Magyarországon a márka tavaly már 3,9 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, és több mint 300 százalékkal növelte a tévéeladásait 2020-hoz képest.

Bár a pandémiás helyzet globális szinten is lassította a háztartásigép- és a tévéeladásokat, a Hisense 2021-ben minden termékkategóriában* a trendeknek ellentmondva tudott növekedni. A vállalat 27,2 milliárd dolláros árbevétellel zárta a tavalyi évet (amely 33 százalékos növekedést jelent), 2010 óta pedig évente átlagosan 24 százalékkal növelte a forgalmát. A kínai piacon a cég árbevétele a háztartásigép-kategóriában is jelentősen, 21,9 százalékkal nőtt, a TV-piaci részesedése pedig meghaladta a 20 százalékot (20,9%).

 

 

Egyre nagyobb tér az európai piacon

A Hisense az anyaországon kívül is növekedésre tudott szert tenni, amelyben nagy szerepe volt a 2016-os és 2020-as UEFA Európa-bajnokság szponzorációjának. Az Ipsos kutatásából kiderült, hogy a vállalat szponzorációs együttműködései 11 százalékos ismertségnövekedést hoztak a brandnek a Kínán kívüli országokban és Európában. Míg az Egyesült Királyságban 64 százalékkal, Olaszországban 82 százalékkal, a német és a francia piacokon több mint 90 százalékkal több készüléket értékesített a vállalat 2021-ben. A külföldi piacok forgalmainak aránya pedig meghaladta a cég teljes bevételének 42 százalékát. 

 

Népszerűek az XXL kijelzők 

Simon Anikó szerint a márka nevét a hazai boltokban is egyre inkább keresik, különösen a tavaly bevezetett, óriás kijelzős lézertévék óta, amelyek világszerte népszerűek. A Hisense marketingvezetője hozzátette, hogy ugyan a hazai tévépiac eladásai 16,2 százalékkal visszaestek 2021-ben, forgalomban mégis 2,8 százalékos emelkedést tapasztaltak a gyártók. Ez egyrészt a nagyméretű kijelzők (65 col és afeletti méretek) népszerűségével magyarázható, ugyanakkor az alkatrészek, valamint a logisztikai költségek dinamikus növekedése is jelentősen hozzájárult a készülékárak emelkedéséhez. A vállalat tavaly 318 százalékkal növelte az árbevételét itthon, piaci részesedése pedig 3,9 százalékos volt. Simon Anikó szerint idehaza a legnagyobb sikert a QLED- és az OLED-készülékek megjelenése hozta a vállalatnak.

 

A Hisense, amely a világ negyedik legnagyobb tévégyártó vállalata jelenleg 55 tengerentúli irodával, 20 K+F központtal és 29 ipari övezettel, valamint gyártási központtal rendelkezik világszerte. A cég 2022-re további növekedést jósol az értékesítésében: az éves tervezett árbevétel a terveik szerint 21,66 százalékkal nő majd 2021-hez képest.

 

__________________

* A vállalat a kínai és nemzetközi piacokon tévé- valamint audiovizuális portfoliója mellett a háztartásigép-üzletágban is képviselteti magát.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05