Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen
Idén 4. alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.
A CECC célja, hogy összehozza az üzleti iskolák kiválóan teljesítő hallgatóit a világ minden tájáról. A 4 fős csapatok az esemény keretében egy hatórás és egy huszonnégy órás üzleti stratégiai esettanulmányt oldanak meg, mely egy-egy, a régióban tevékenykedő vállalat valós és releváns kihívásaira fókuszál. A csapatok az eset megoldását követően lehetőséget kaptak az általuk megoldott komplex üzleti esetek szakmai zsűri előtti prezentálására is. A verseny fő motívuma az innováció volt, mely a két üzleti stratégiai esettanulmányt is erősen áthatotta.
A Budapesti Corvinus Egyetem és a Case Solvers által szervezett eseményre idén 20 csapatot hívtak meg, a 24 órás esettanulmányt a Schneider Electric biztosította. A feladat a Magyarországon is beépíthető innovációkra irányult: a csapatok olyan stratégiákon dolgoztak, amelyekkel az ellátási lánc és termékportfólió innovációján keresztül maximalizálható a Schneider Electric fenntarthatósági hatása.
Az idei CECC-re 4 kontinens 9 országából érkeztek csapatok, az első helyet pedig a University of Melbourne csapata szerezte meg. Az általuk vázolt megoldás 2 fő pillérből állt. Kidolgoztak egy ösztönző rendszert a beszállítók számára, amellyel jelentős mértékben csökkenthető a CO2 kibocsátásuk. A másik innováció a Schneider Electric felhőalapú, IoT platformjára, az EcoStruxure-re épült, annak drón alapú innovatív funkcióbővítését tervezték meg, amivel a rendszer támogathatja a mezőgazdasággal foglalkozókat karbonsemlegességi céljaik megvalósításában.
“A fenntarthatóság a Schneider Electric mindennapi tevékenységének középpontjában áll, ez az elsődleges prioritás a vásárlóinkkal és partnerekkel való együttműködésünk során. Köszönöm a csapatoknak, hogy támogattak bennünket a fenntarthatósági víziónk megvalósításában” – mondta el Yatish Tank, a Schneider Electric globális ellátási láncért felelős beszerzési alelnöke, aki részt vett a döntőbe jutott megoldások értékelésében.
“A Schneider Electric-nél kiemelten figyelünk a fiatal szakemberek képzésére, fejlesztésére, ezért örömmel vállaltuk, hogy a mi esettanulmányunkat vizsgálhassák a versenyzők. Ráadásul mindig friss nézőpontot ad, amikor a saját, mindennapos folyamatainkat és megoldásainkat külső szemlélők véleményezik. Elképesztően motiváló volt az egyetemisták meglátásait, ötleteit hallgatni, számos rendkívül igényes szakmai felvetést hoztak a résztvevők” – mutatott rá Daniel W. Bartel, a Schneider Electric globális beszerzési vezetője.
“Nagyszerű volt látni, hogy a fiatalok mekkora problémamegoldó készséggel rendelkeznek, igazán találékony, újszerű megoldásokat láthattunk a verseny során. Tapasztalataim szerint a megmérettetésen induló hallgatók számára ez egy nagyszerű lehetőség, hogy fejlesszék az analitikai, problémamegoldó, kommunikációs és prezentációs képességeiket” – jelezte Ábrahám Zsolt, a Case Solvers vezérigazgatója és az üzleti esettanulmány írója.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Újgenerációs csomagolóanyag a zöldség-gyümölcs szektorban
- Felgyorsulhat a környezetszennyező SF6 gáz kivezetése a piacról
- Fenntartható okostelefonok: hosszabb élettartam, zöldebb világ
- Az edge technológiák pörgethetik fel a digitális átállást
- K&H: Mennyit fogyaszt az autód? És a házad?
- A Schneider Electric lett a Jövő vállalata!
- A magyar Orca Aerospace bejutott a Startup Világbajnokság döntőjébe
- A Seco Zöld Alapja már több mint egy évtizede ér el fenntarthatósági célokat
- Fenntarthatóra hangolva
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
Jogszerűtlenül kivitelezett termékmegjelenítésért bírságolta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az ATV-t a Napló című műsor egyik riportja miatt. A testület ezen kívül egy karcagi és szolnoki helyi rádió műsorainak vizsgálata során hiányosságot tárt fel, ezért bírságot rótt ki a szolgáltatójukra, emellett a szolnoki rádió burkolt reklámot is közzétett.
Top 10 trend 2023-ban a bankszektorban
A már jól ismert folyamatok és a legújabb innovációk együttesen alakítják át a bankok működését. Az elmúlt 17 év alacsony kamatlábai megdöntötték az iparág alapvető egyenletét – miszerint a betétek mozgatják a hitelezést. Ebben az időszakban a pénz nagyon keveset ért a bankok számára – gyakorlatilag ingyen volt –, így elsősorban olyan termékekre fókuszáltak, amelyek továbbra is díjbevételt termeltek. Ezzel egyidejűleg megjelentek a fintech innovátorok is, akik a pénzügyi megtérülés helyett a volumenre koncentráltak.
Tíz hónap alatt egymillió forintot kapnak a gólya ösztöndíjasok a Széchenyi István Egyetemen
Egyszeri százezerről havi százezer forintra nő a Gólya ösztöndíj összege a győri Széchenyi István Egyetemen a következő tanévben. A jelentős támogatást tíz hónapra nyerhetik el azok a tehetséges elsőéves hallgatók, akik hazánk 109 kedvezményezettnek minősülő járásának valamelyikéből érkeznek az intézménybe tanulni.
Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran kevés releváns adat birtokában teszik. A zéró kibocsátással kapcsolatos költéseik mértékét nehezen látják át, a cél eléréséhez szükséges beruházásokra pedig a legtöbb cégnek közel sincs elegendő erőforrása. A bizonytalan gazdasági környezet és az emiatt gyakoribbá váló rövid távú döntések pedig további akadályokat jelentenek a vállalatoknak a hosszú távú eredmény elérésében – derül ki a Baker McKenzie friss, 1000 vezető bevonásával készült nemzetközi felméréséből.
Megérkezett az első Apple Premium Partner üzlet Magyarországra
Az iSTYLE első Apple Premium Partner üzlete várja vásárlóit a budapesti Árkád bevásárlóközpontban. A közép-kelet-európai régió második Apple Premium Partner márkaboltja az ikonikus Apple Store vásárlási élményét hozza el, és az ügyfélkiszolgálás teljesen új szintjét képviseli. Az új koncepció alapján megújult üzlet a korábbinál nagyobb területen és számos újdonsággal várja az Apple rajongókat.