Kiderült, hogy mire kattintottunk a legtöbbet

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 3. 15:50

A legtöbb olvasót az internetes magazinok érték el az év második negyedévében mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltötték az emberek – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb internetes közönségmérési kutatásából.

Az internet különbözik a televíziós és a rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcastjuk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. Az internetes tartalmak auditálását jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. végzi. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. mérésének. A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Az NMHH 2022. II. negyedéves kutatása ezen mérések alapján megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.

 

 

Tematikus tartalmak otthon és a munkahelyen

A Digitális Közönségmérési Tanács körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkezik információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, és a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek (ilyen pl. facebook.com, youtube.com).

 

A kutatás szerint összesen 6.429.672 felhasználó használt internetet a negyedév során, ami a 15 évnél idősebbek több mint háromnegyede. Kiderült, hogy a vizsgált három hónapban 5.326.984 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.503.436 PC-t otthonról és 1.920.048-an a munkahelyről olvasgatták az online tartalmakat. Ez azt jelenti, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők, míg az otthoni és a munkahelyi böngészés között jelentős különbségek rajzolódnak ki a híroldal, a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmak esetében. Ráadásul egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat és e-kereskedelemi weboldalakat, mint hétvégén, amikor viszont inkább a közösségi média hódít.

 

Az elmúlt három hónap legnépszerűbb weboldalai

A legnépszerűbb weboldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 68,7 százalékának felel meg. A listát a 24.hu vezeti, ezt követi az origo.hu, a blikk.hu, az index.hu és a femina.hu. Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: nosalty.hu), mégis bekerülnek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban, ha hosszabb időtávot vizsgálnak az elemzések, akkor az utóbbiakra is sok egyedi felhasználó kattint. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.

 

 

 

Generációk és nemek közötti különbségek

A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a generációk és a különböző iskolai végzettségűek körében. A férfiaknál a 24.hu, az Origo és az Index vezet, a nőknél a Blikk, a 24.hu és a Femina a top három. A generációk közötti különbség adatai alapján, amíg a Z-, Y- és X-generáció a 24.hu-t látogatja leginkább, addig a Baby-boomer és a „háborús” (76 évesnél idősebb) generáció a Blikket és az Origo-t. A fiatalok leginkább a 24.hu-t látogatták – a 15 és 17 év közöttiek 5,9 százalékkal, a 18-29 év közöttiek pedig 6,8 százalékkal többen keresték fel, mint egy átlagos hírportált. A 60 év felettiek körében ellenben a vártnál kevesebben olvasták mindhárom oldalt. Az origo.hu legsikeresebben a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezőket vonzotta magához. A felsőfokú végzettségűeket se a 24.hu-nak, se az origo.hu-nak nem sikerült megszólítania. 

 

 

A rendkívüli hírek esélyt adnak az oldalaknak a győzelemre

A kutatásból kiderült az is, hogy egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatószámot (pl.: index.hu, idokep.hu, startlap.hu). Bizonyos oldalaknál (pl.: index.hu, startlap.hu, telex.hu) egy átlagos látogatás is hosszúnak számít, ami az oldalon történő tartós böngészéssel magyarázható. Máshol ellenben rövidebbek (pl.: nlc.hu, blikk.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek az olvasók.

 

A hírportál látogatottságában visszatérő mélypontoknak nevezhetők a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek a felhasználók. Ha kiugróan magas érték van, akkor azért egy-egy nagy népszerűségnek örvendő hír a felelős. Május 6-án például a médiaszereplő Berki Krisztián halála és a körülötte forgó pletykák az átlagos 1,5-1,6-szorosára emelték a napi látogatók számát. 

 

A közösségi média nélkül már nem létezhetünk

Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig különösen a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életünkben. Ma már egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen ezeken a platformokon – ami egyúttal újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek. 2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak Magyarországon, ami a teljes lakosság 69 százalékának felel meg. A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma a nosalty.hu-nál a legmagasabb, őket követi a 24.hu és az nlc.hu. A televíziós csatornák közül az ATV, majd a Tv2 és a Life Tv rendelkezik a legtöbb Facebook-követővel, míg a rádiók közül jelenleg toronymagasan vezet a Rádió1.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Viber AR lencsével és megosztható színes kártyákkal ünnepli a magyar hagyományokat

A Viber, az egyik vezető globális üzenetküldő alkalmazás egy különleges lokális kampánnyal ünnepli az államalapítás napját, hogy a felhasználók a platform kifejező digitális eszközeivel köszönthessék egymást. Az augusztus 20-i hétvége előtt elérhetővé válik többek között egy új lencse, mely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy felpróbálják a koronát, mint az alapító királyunk, és ünnepi hangulatba kerüljenek. Az ünnep kapcsán a Viber felmérést végzett magyarországi felhasználói körében az államalapítással kapcsolatos történelmi tudnivalókról, a több ezer válaszadó pedig összességében tájékozottnak bizonyult.

2022. augusztus 19. 19:11

Jamie Cooke bemutatta a Warner Bros. Discovery vezetői csapatát

Jamie Cooke – akit júniusban neveztek ki a Warner Bros. Discovery Közép- és Kelet-Európa, Baltikum, Közel-Kelet, mediterrán térség és Törökország (CEE MENAT) vezérigazgatójává – ma bejelentette vezetői csapatát, amely a jövőben irányítani fogja a CEE MENAT régiót, valamint az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) fizetős TV hálózatait és kreatív ügynökségét.

2022. augusztus 19. 17:07

Napközis tábor a LEGO gyárban

Izgalmasan telik a nyári szünet azoknak a nyíregyházi gyerekeknek, akiknek szülei nyíregyházi LEGO gyárban dolgoznak, hiszen a nyár utolsó heteit különleges helyen, apukájuk, anyukájuk vagy éppen nagyszüleik munkahelyén tölthetik. A gyerekeket a LEGO gyár nyári napközis táborában fejlesztő játékokkal, gyárlátogatással és sportprogramokkal várják a szervezők.

2022. augusztus 19. 15:32

A legbefolyásosabb afroamerikai cégvezetők között a Unisys alelnöke

A vállalat szenior alelnökét és vezető jogtanácsosát, Claudius Sokenu-t 2022 legbefolyásosabb színesbőrű vállalatvezetői közé választotta a Savoy című amerikai magazin.

2022. augusztus 19. 13:59

A Check Point szerint világszerte 42%-kal nőtt a cyber-támadások száma

A Check Point Software Technologies Ltd., a világszerte vezető szerepet betöltő cyber-biztonsági megoldásokat szállító vállalat kutatórészlege, a Check Point Research (CPR) kiadta a ’Cyber-támadási trendek: 2022 évközi jelentését’, mely arra hívja fel a figyelmet, hogy a cyber-támadások állami szintű fegyverként való használata megerősödött, ami olyan formákban van jelen mint az országokra irányuló, úgy nevezett ’Country Extortion’ zsaroló program módszer, az államokhoz köthető hacktivizmus, vagy a zsaroló programok első számú fenyegetéssé válása.

2022. augusztus 19. 12:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Indul a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. augusztus 15. 12:31

Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél

2022. augusztus 11. 11:21

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40