Az ELTE hallgatója nyert a Multi-Agent versenyen
Miskolczi Miklós, az ELTE Informatikai Kar végzős MSc-hallgatója Varga László Zsolt témavezetésével első helyezést ért el a nemzetközi fejlesztők között Python programozási nyelven írt rendszerével.
A 16. alkalommal megrendezett versenyen első helyet szerzett programrendszer hamarosan szabadforrású kódként is elérhető, és az ELTE Informatikai Kar Multi-Agent Systems óráin is szerepelni fog, így az angol nyelvű MI-képzésre jelentkezők versenygyőztes multiágens programozást tanulhatnak.
Az izgalmas nemzetközi programozási versenyt a Clausthal University of Technology kutatói szervezik, és rendszeresen több országból vesznek rajta részt fejlesztők. Célja, hogy ösztönözze a kutatást a multiágens rendszerfejlesztés és programozás területén azzal, hogy beazonosítja a legfontosabb problémákat, és olyan teszteseteket gyűjt, amelyek összehangolt cselekvést igényelnek autonóm programok, azaz ágensek között.
Az egyes versenyek mérföldkövekként szolgálhatnak a multiágens programozási nyelvek, módszerek és eszközök kipróbálásában. Egy adott rendszer teljesítményét játéksorozatban határozzák meg, ahol az ágensekből álló rendszerek versenyeznek egymással. A verseny során a korlátozott helyi látótávolsággal rendelkező, egy csapatba tartozó ágenseknek szervezetten kell tevékenykedniük azért, hogy blokkokból álló összetett szerkezeteket állítsanak össze és szállítsanak el célpontokra egy négyzetrácsos világban.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar csapat minden versenyzője érmet hozott a Diákolimpiáról
- Átadták az ELTE Informatikai Karán a megújult T@T Kuckót
- Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
- SZEnergy: A világ legjobbjai között a Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata
- Online tartják meg az ELTE Informatikai Karának Nyílt Napját
- Rekordszámú versenyző a 2021-es e-Hód informatikai versenyen
- Nyílt Nap az ELTE Informatikai Karán
- Már programozási alapismeretekből is lehet ECDL-vizsgát tenni
- Bécsben nyit újabb programozóiskolát a Codecool
- Megjelent a Tisza-tó valaha készült legrészletesebb térképe
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.