Fekete pénteki csúcs az eMAG-nál

forrás: Prím Online, 2022. november 21. 20:23

Új forgalmi csúcsot hoztak az eMAG Black Friday egyetlen napon át tartó akciói, az idei kampány megmozgatta a hazai online vásárlóközönség több mint kétharmadát. A kiemelt e-kereskedelmi eseményre láthatóan felkészülten érkező vásárlók között a legnagyobb slágertermékek az öblítők és más fogyóeszközök voltak, de rendkívül sokan vették meg a karácsonyi ajándéknak szánt játékokat, vagy szereztek be új laptopot.

November 18-án reggel hét óra után kezdődött, és másnap hajnali 2 óráig tartott az eMAG 2022-es Black Friday kampánya, amely során több mint 166 ezer vásárló több mint 375 ezer termékre adott le rendelést 10,5 milliárd forint összértékben. A fekete pénteki termékek nagyjából harminc százalékát a kampányhoz csatlakozó Marketplace kereskedőpartnerek kínálatából rendelték meg az ügyfelek.

 

A Black Friday akciós termékek iránt péntek reggel 8 óra 7 perckor volt a legnagyobb érdeklődés, amikor egyetlen perc alatt több mint négyezer rendelést adtak le az emag.hu oldalon. A reggel és napközben érkező fekete pénteki vásárlók átlagosan közel 3 terméket tettek a kosarukba, míg az esti és éjjeli látogatók jellemzően egy-egy akciós terméket vettek meg, így a végleges forgalmi adatok alapján egy ügyfél átlagosan 2,3 darab árucikket rendelt. Az online bankkártyás fizetések aránya idén több mint 45 százalék volt a tavalyi 39 százalékhoz képest.

 

A korábbi évekhez hasonlóan idén is reggel vásárolták a legnagyobb értékű, eleve megvenni tervezett termékeket, például háztartási gépet, tévét vagy laptopot, de a mostani fekete péntek esetében a péntek déli ebédidő tájékán is volt egy második hasonló roham, illetve este tízkor is visszatértek a tudatos vásárlók, mert ekkor is jelentősen megugrott nagyobb értékű termékekre leadott rendelések száma.

 

A rendelések átlagos értéke idén a Hajdú-Bihar megyei (88 284 forint), és Pest megyei (79 481 forint) vásárlók esetében volt a két legmagasabb, a harmadik helyre pedig a Csongrád megyei vásárlók kerültek 78 821 forintos átlaggal. A teljes országra vonatkozó fekete pénteki átlagos kosárérték idén 74 971 forint volt.

 

 

Laptop, kazán és tévé a legdrágább rendelések között

 

A 2022-es Black Friday legdrágább megrendelt terméke egy különlegesen jó felszereltségű Apple MacBook Pro notebook volt 1 599 990 forintos kedvezményes áron, de egymillió forint felett rendeltek még Apple asztali munkaállomást, 195 centiméteres képátlójú OLED tévéket, és egy nagyvállalati nyomtatót is.

 

A rezsicsökkentés jegyében egy fekete pénteki vásárló egy teljes lakás fűtésére alkalmas szilárd tüzelésű kazánt rendelt akciós áron, egy kicsivel több mint egymillió forint értékben. A tíz legdrágább fekete pénteki termék fennmaradó része prémium OLED és miniLED okostévék közül került ki.

 

A legnépszerűbb fekete pénteki termékek

 

Ehhez képest egy átlagos fekete pénteki vásárló bruttó 170 ezer forint körüli árú tévét választott, laptopra pedig 123 ezer forintot költött. A tableteket 120 ezer forint körüli átlagáron rendelték, a mobiltelefonok eladási átlagára pedig 181 ezer forint volt.

 

Játékot közel 20 ezer forintért rendeltek a Black Fridayen az ügyfelek, a húsz legnépszerűbb termék mindegyike a LEGO-szettek közül került ki.

 

A hűtőszekrények átlagos eladási ára 152 ezer forint körül mozgott, a mosó- és szárítógépeké pedig majdnem elérte a 168 ezer forintot. A napi háztartási cikkek közül egyértelműen a nagy kiszerelésű, akciós öblítő volt a legnépszerűbb, amelyet a mosogatógép-kapszula és a vécépapír követett – ezekre a termékekre egy tipikus ügyfél 13 ezer forintot költött.

 

Kávéra, teára, illetve alkoholos és alkoholmentes italokra 5-6 ezer forint körüli összeget fordítottak. Érdekesség, hogy míg kutya- és macskaeledelre közel 12 ezer forintot szántak a vásárlók, akciós árú tartós élelmiszerre nagyjából fele ennyit költöttek az eMAG fekete péntekén.

 

“Az eMAG Black Friday egyetlen napon át tartó akciói megmozgatták a hazai online vásárlóközönség több mint kétharmadát. Azt gondolom, hogy ez az eredmény rendhagyónak számít a magyar kiskereskedelmi piacon. Vásárlóink érzékelhetően tudatosabban álltak az idei fekete péntekhez, impulzusvásárlók helyett felkészült, tájékozott fogyasztókkal találkoztunk az oldalon, akiknek több százezer releváns ajánlattal készültünk” – mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke.

 

A 2022-es eMAG Black Friday legnépszerűbb termékkategóriái:

 

1. Baba-mama termékek és játékok  51 376 darab

2. Szépségápolási készülékek és termékek  35 669 darab

3. Laptopok és IT termékek  34 403 darab

4. Televíziók és szórakoztató elektronikai termékek  25 023 darab

5. Háztartási kisgépek  23 144 darab

6. Háztartási eszközök és tisztítószerek  23 060 darab

7. Barkács és lakberendezési termékek  17 458 darab

8. Okostelefonok és okosórák  14 497 darab

9. Hűtőszekrények és mosógépek  6 790 darab

10. Divattermékek  5 559 darab

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának élére

A fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.

2022. december 1. 18:30

300 százalékos a drágulás egyes marketingköltségeknél

Nagyot emelkedtek a vállalatok marketingköltségei a devizaárfolyamok ingadozása és a 20 százalékot meghaladó infláció hatására az elmúlt hónapokban. Berta Gergő marketingszakértő szerint a kialakult helyzetben még fontosabbá vált, hogy stratégiában gondolkodjanak a cégek és ne pánikreakciókat tegyenek. Mint mondta, a 360 fokos marketing során olyan online eszközök lehet a stratégiába állítani, ami sokszorosára emeli a megtérülés valószínűségét.

2022. december 1. 13:59

Digitalizáció: Van hova fejlődni a magyar cégeknek

Az EDITEL nemrég kutatást végzett a vállalati adatok és dokumentumok archiválásáról, ami többek között azt vizsgálta, hogy mennyire elterjedt a digitális archiválás, megbíznak-e a felhőalapú szolgáltatásban, és hogy készek-e elhagyni a papírt, mely fontos szempont a fenntarthatósági célok elérésében is.

2022. december 1. 12:38

Majd ötödével nőtt egy év alatt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által készített rangsor 16 szektor több mint 3000 vállalatának és azok márkáinak elemzésével a 2021-es pénzügyi év adatai alapján készült. A Huawei egy év alatt négy helyet lépett előre, immár a második legértékesebb kínai, és az ötödik legértékesebb technológiai márka a világon. 

2022. december 1. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56