Kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég

forrás: Prím Online, 2022. november 22. 15:55

Stratégiai együttműködést kötött a Schneider Electric és az SAP, hogy közösen kialakított szabványokkal, digitális ikrek, valamint virtuális és kiterjesztett valóság segítségével egyszerűsítsék az ipari berendezések beüzemelését és életciklus-menedzsmentjét. Az így kínált, előre konfigurált megoldások nemcsak a vállalatok költségeit csökkentik, de a bevezetés és a működtetés teljes folyamatát is egyszerűbbé teszik. 

Az informatikai (IT) és az automatizálási, működtetési (OT) rendszereket összekapcsoló alkalmazások területén, nyílt szabványokat alkalmazva működik együtt a jövőben a Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, valamint az SAP, az üzleti alkalmazások piacvezető gyártója. A két vállalat azt tervezi, hogy olyan megoldásokon dolgoznak majd együtt, melyek elősegítik az ipari vállalatok fejlesztéseit és digitális átalakulását. 

 

A két cég olyan, egymást kiegészítő ajánlatokat és forgatókönyveket dolgoz majd ki, melyek közös ipari ügyfeleik számára még egyszerűbbé és zökkenőmentessé teszik az integrációt. A Schneider Electric és az SAP terveik szerint a fenntarthatóság és az energiagazdálkodás területén is együttműködnek majd a jövőben.

 

"A Schneider Electric és az SAP együttműködése jól mutatja, hogy szélesebb körben is támogatjuk az ipar 4.0 ökoszisztémát" – mondta Peter Maier, az SAP iparágakért és ügyféltanácsadásért felelős elnöke. "Vállalataink egyetértenek az együttműködés, az innováció és a nyílt szabványok jelentőségében, így az integrált információs és üzemeltetési technológiai megoldások könnyen alkalmazhatók lesznek majd közös ügyfeleink számára."

 

 

A két társaság azt tervezi, hogy olyan megoldásokat alakítanak ki, amelyeket előre konfigurálnak és tesztelnek, illetve amelyek a végponttól végpontig tartó, teljes folyamatokat lefedik. Így akár a kritikus üzleti folyamatok esetében is csökkenthetik a megvalósítási és működtetési költségeket egyaránt. A tervek szerint az első ilyen megoldások az alábbiak lesznek:

  •   Egyszerűsített üzemi OT/IT integráció, amely közös szabványokon, bevezetésen és az eszközök digitális iker megoldással támogatott életciklus-menedzsmentjén alapul.
  •   Végponttól végpontig tartó, zártkörű, intelligens eszköz- és helyszíni szolgáltatás menedzsment a virtuális és kiterjesztett valóság technológiák alkalmazásával.

 

Az egyik ilyen kiterjesztett valóság-megoldást már be is mutatták november elején Nürnbergben, az SPS 2022 elnevezésű konferencián. Az EcoStruxure Augmented Operator Advisor a kiterjesztett valóságot használja ahhoz, hogy kezelői az aktuális adatokat és virtuális objektumokat egy szekrényre, gépre vagy üzemre helyezzék rá. A megoldás integrálódik az SAP intelligens eszközkezelésével, amely képes ezen eszközök teljes életciklusát összehangolni, beleértve az üzemeltetést és a tervezést, valamint a karbantartás ütemezését és végrehajtását. A Schneider Electric a franciaországi Carrosban található saját gyártóüzemében is ezt a technológiát használja.

 

"Számos ügyfelünk keresi a könnyebb utakat a fejlett technológia integrálására miközben digitalizálják saját folyamataikat" – mondta Bruno Zerbib, a Schneider Electric Platform és technológiai igazgatója. "Az SAP-val együtt elkötelezettek vagyunk amellett, hogy innovatív digitális megoldásokkal válaszoljunk a piaci kihívásokra, hogy ezzel is segítsük az ügyfeleket az Ipar 4.0 előnyeinek kiaknázásában. Például a végponttól végpontig tartó OT/IT-kapcsolat biztosítása lehetővé teszi az adatvezérelt döntéshozatalt és a jobb teljesítménystratégiákat. Az SAP alkalmazásokban automatikusan működő karbantartási vagy szervizmegrendeléseket kiváltó megoldások pedig megszüntethetik a karbantartási stratégia és annak megvalósítása közötti eltéréseket, így az eszközök optimális karbantartása mindig biztosított lesz. Ráadásul a kiterjesztett valóság a megfelelő időben és a megfelelő helyen adhatja meg a felhasználóknak a szükséges információkat, így csökkenthetik a kiváltó okok elemzésének idejét és növelhetik a beavatkozás pontosságát."

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta

A webáruházak számára automatizált szolgáltatásokat nyújtó easySales bejelenti, hogy integrálta platformjába a Packeta Magyarországi futárhálózatot. Az együttműködésnek köszönhetően az easySales szolgáltatását használó e-kereskedők hozzáférhetnek a Packeta több mint 1900 hazai átvételi pontjához, így több lehetőségük nyílik, hogy hatékonyan juttassák el termékeiket vásárlóikhoz Magyarországon.

2022. december 5. 20:07

Az ABB bemutatja mobil töltőjét a Formula-E világbajnokság 9. szezonjához

Az ABB új szerepében, a sorozat hivatalos töltőbeszállítójaként bemutatta azt a töltéstechnológiát, amelyet az ABB FIA Formula-E világbajnokság 9. szezonjában fognak alkalmazni.

2022. december 5. 18:33

Okoseszközök segítik a DACHSER-t a nemzetközi gyűjtőforgalomban

Intelligens nyomkövetők folyamatos telepítésével segíti 8500 db csereszekrénye útját az európai gyűjtőszállítmányozási hálózatán belül a DACHSER. A technológiai újításnak köszönhetően a csereszekrények – amelyekből a DACHSER magyarországi telephelyein több mint 260 db van forgalomban – útja valós időben követhető és az érkezési idők is pontosan kiszámíthatók. A logisztikai cég szállításirányítási rendszeréből származó útvonaladatokkal együtt egy központi felületen és térképen jelennek meg a tehergépkocsik és csereszekrények pozíciójának adatai. Az úgynevezett „telematikai táblák” teljesen új, innovatív lehetőségeket kínálnak a fuvarszervezéssel foglalkozó munkavállalók számára, és az ellátási lánc fokozott átláthatóságából is az ügyfelek is profitálnak.

2022. december 5. 17:02

Okos hívásrögzítéssel a kiemelkedő ügyfélélményért

Sok vállalat számára törvény írja elő, hogy rögzítsék az ügyfélszolgálatra érkező telefonhívásokat. Az ilyen, ún. compliance okokból tárolt felvételekkel azonban nemcsak a jogszabályoknak való megfelelést biztosíthatják a szervezetek, de akár az ügyfelek elégedettségének szintjét is növelhetik az adatok további elemzésével. 

2022. december 5. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Lezárult a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. december 2. 13:58

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55