Az ABB bemutatja mobil töltőjét a Formula-E világbajnokság 9. szezonjához
Az ABB új szerepében, a sorozat hivatalos töltőbeszállítójaként bemutatta azt a töltéstechnológiát, amelyet az ABB FIA Formula-E világbajnokság 9. szezonjában fognak alkalmazni.
A motorsportot irányító testület (FIA) és a Formula-E mérnökeivel együttműködve az ABB egy kompakt, megbízható és biztonságos megoldást fejlesztett ki az új, harmadik generációs versenyautók versenynapok előtti és versenyek közötti töltéséhez. Az ABB Formula-E verseny akkumulátortöltőit az egyszerű globális szállítás és telepítés érdekében robosztus, ergonomikus és egyedi kivitelben tervezték.
160 kW-os maximális teljesítményével egyetlen töltő akár két versenyautó 80 kW-os teljesítményű, egyidejű töltésére is képes a verseny előtt. Ezáltal a versenycsapatok egyetlen töltővel kihasználhatják a „duplatöltés” előnyeit, amivel jelentősen csökkentik a töltő ökológiai lábnyomát és a szállításból eredő károsanyag-kibocsátást, mivel a továbbiakban már nem szükséges minden versenyautóhoz külön töltőt használniuk.
Az ABB Formula-E verseny akkumulátortöltője az ABB legújabb töltéstechnológiáját alkalmazza és a szektorban betöltött vezető szerepére támaszkodik. Kialakítása a személyautók töltési megoldásaiban már bizonyított technológiát veszi át a motorsport nagy igényeket támasztó környezetéhez igazítva. Az állandó teljesítmény mellett a lehető legmagasabb fokú megbízhatóságot nyújtja, bárhol is használják a világon, különböző áramforrásokhoz kapcsolva.
Frank Mühlon, az ABB E-mobility elnök-vezérigazgatójának nyilatkozata: „Nagy örömmel mutatjuk be innovatív töltési megoldásainkat az e-mobilitás legnagyobb globális színpadán, az ABB FIA Formula-E világbajnokságon, továbbra is törekedve arra, hogy a sorozatra kísérleti platformként tekintve újabb és fenntarthatóbb technológiákat fejlesszünk ki. A Gen3 versenyautók töltése ebben az intenzív versenykörnyezetben értékes töltési tesztadatokat nyújt számunkra. Az így megszerzett tapasztalat és tudás birtokában folyamatosan fejlesztjük majd az ABB töltőket vevői és fogyasztói felhasználásra egyaránt.”
Jamie Reigle, a Formula-E elnök-vezérigazgatója hozzátette: „A technikai fejlődés és a fenntartható innováció az ABB FIA Formula-E világbajnokság sarokköveit képezik. Partnerségünk az ABB-vel az elektromobilitás fellendítésének közös elkötelezettségén alapul és nagy örömünkre szolgál, hogy az ABB innovatív töltőrendszereket szállít Gen3-as versenycsapatainknak. Az ABB mobiltöltői iparági mércét állítanak és nélkülözhetetlen infrastruktúraként szolgálnak majd a bajnokság megvalósításában. Izgatottan várjuk, hogy bemutathassuk az ABB piacvezető és úttörő szerepét, ahogy töltőink a verseny legszigorúbb szabványi előírásainak is megfelelve töltik a Formula-E autókat, bizonyosságot reprezentálva általa, hogy a nagy teljesítmény és a fenntarthatóság kompromisszumok nélkül is megfér egymás mellett.”
A videón az ABB töltéstechnológiája látható:
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB új energiagazdálkodási rendszert vezet be
- Kis méretű, de nagy teherbírású ABB robot
- Az ABB megerősíti a Wien Energie kiberbiztonsági védelmét
- ABB Decoded podcast: Technológiák a zöldebb hajózásért
- Autonóm olaj- és gázipari működéssel a széndioxid-kibocsátás 300 000 tonnával csökkenthető
- Az ABB befektet a Scalable Roboticsba
- Az ABB 170 millió dollár összértékben nyert rendeléseket az európai vasúthálózat fejlesztésére
- Az ABB 2022. III. negyedéves eredményei
- Az ABB 2023-ra is meghirdeti Női Mentorprogramját egyetemi hallgatók részére
- The ROCK, egy különleges építészeti projekt ABB technológiával
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.