Eljöhet az idő, amikor már csak virtuálisan hordjuk a kedvenc zenekari pólónkat
Ki ne örülne egy olyan tárgynak, ami a kedvenc focicsapatára, énekesére vagy humoristájára emlékezteti? Egy magyar startupnak hála eddig soha nem látott formában szerezhetjük be ezeket a relikviákat – ráadásul úgy, hogy közben óvjuk a környezetünket is. A kezdeményezéshez a hazai sztárok közül elsőként Aranyosi Péter csatlakozott, tőle akár ingyenes pólót és bögrét is beszerezhetünk.
Szinte mindenkinek van kedvenc sportolója, művésze vagy előadója. A rajongók pedig világszerte, így Magyarországon is előszeretettel vásárolnak olyan bögrét, pólót, táskát, sapkát vagy egyéb, logóval ellátott emléktárgyakat, amivel kifejezhetik az imádott személyük iránti tiszteletüket. De az sem ritkaság, hogy alapítványokat és jó ügyeket támogatnak egy-egy ilyen darab megvételével.
A mörcs – vagyis a hírességekhez, esetleg alapítványokhoz kapcsolódó relikviák – piaca Amerikában évente 35 milliárd dollárt termel, de mi, magyarok is évente átlagosan legalább egy póló árát áldozzuk a kedvenceinknek.
A piacon azonban komoly problémát jelent, hogy sok rajongó vagy támogató csak egyszer veszi fel a megvásárolt sapkát, mezt, pólót. Esetleg elbüszkélkedik a szerzeményével az Instagramon, de a későbbiekben már nem is használja azt. A mörcs-piac ezért nagyban hozzájárul a pazarláshoz. Egy magyar cég azonban világszinten is egyedülálló megoldást dolgozott ki, amely segít csökkenteni a relikviák kibocsátásának karbonlábnyomát.
“A virtualmerch.com/hu oldalon láthatóak szerint a rajongók virtuális formában megkaphatják, majd kiterjesztett valóságban (AR-technológia) is megjeleníthetik a kedvenc sztárjaikkal fémjelzett termékeket. Ez azt jelenti, hogy a bögre, kártya, sapka, esetleg a sztárral “közös” szelfi online is birtokolható, megőrizhető, megmutatható, a social media felületeken posztolható. Emellett viszont természetesen arra is van lehetőség, hogy a vásárlók fizikai formában is megkapják az adott tárgyat – akár a digitális termék vásárlásakor, akár a későbbiekben” – mondja Jáger László, a fenti oldalt is működtető Bercode Platform alapítója.
Akár ingyen is hozzájuthatunk a virtuális tárgyakhoz
“A rendszert tudatosan úgy alkottuk meg, hogy a legalapvetőbb szolgáltatások speciális vonalkóddal (ún. benefit barcode-dal) bárki számára ingyen letölthetők legyenek. Így a sztár, alapítvány webshopjára látogatva akárki kipróbálhatja, milyen a virtuális bögre vagy kártya. Éppen ezért a vásárlónak azt is van lehetősége eldönteni, mennyit fizetne a több extrával ellátott, magasabb szintű szolgáltatást nyújtó digitális vagy fizikai termékekért” – magyarázza az ötletgazda.
Ám ez nem az egyetlen izgalmas ajánlat, hiszen a platform egy másik brandje, a profitabledonations.com/hu nevéből látható, hogy megvalósítható a “jövedelmező adományozás” is. Ugyanis akár egy sztártól vásárolunk, akár egy alapítványt támogatunk, akkor a vonalkódokkal ellátott termékkel számos üzletben, illetve szolgáltatónál kedvezményesen vásárolhatunk.
Aranyosi Péter az első, akitől digitális relikviákat vehetünk
Mivel a digitális mörcs a nemzetközi piacon is újdonság, Jáger László joggal számol azzal, hogy a Bercode hamarosan berobbanhat az amerikai piacra is. Az ötletet először a közkedvelt stand up előadóval, Aranyosi Péterrel tesztelték, akinek a rajongói még a kartonfigurájával is szívesen fotózkodtak az Aranyosi 50 című rendezvényen.
Ekkor kaptak egy QR-kóddal ellátott szórólapot is, ami a sztár bercode-os weboldalán rendelhető termékekhez irányította őket. Ennek sikerén felbuzdulva márciusban, egy következő Aranyosi-esten ennél többre is sor kerülhet majd.
“Olyan – digitálisan és fizikailag is beszerezhető – bögrét és kártyát lehet vásárolni, amire a rajongó is “ráfotózhatja magát” a művészúr mellé (a kártya esetén a hátlapjára). Amellett, hogy Péter nyitott volt az innovációra, a jófejségét az is bizonyította, hogy az így befolyó bevételeket a Vér Nagyköveteként teljes egészében a Vércsepp a Vérellátásért Alapítvány számára ajánlotta fel. Hamarosan azonban többszáz hazai és nemzetközi sztár digitális relikviái válnak elérhetővé, így Péter csak az első a sorban” – zárja Jáger László.
Kapcsolódó cikkek
- A képernyőn túl: immerzív internet vállalatok számára
- Kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég
- A HONOR vonzóbbá és elérhetőbbé tenné a kultúrát a metaverzum korában
- A Dell új szintre emeli a javíthatóságot egy kiterjesztettvalóság-alkalmazással
- Az AR segítségével emlékezik az OPPO
- Már sminkelhetünk is virtuálisan
- Az oktatásban, de a karbantartásban is segít a cégeknek a kiterjesztett valóság
- A Verizon Business és a CareAR stratégiai partnerséget kötött
- Az ABB új távtámogató technológiákkal terjeszti ki a valóságot
- Magyar fejlesztésű okostelefonos tréningekkel teszik COVID-biztosabbá a munkahelyeket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már toronymagasan előzik a zenei CD-k a bakelitlemezeket a Vaterán
Míg négy évvel ezelőtt a “bakelitek” voltak a legkelendőbb használt fizikai zenei kiadványok az online piactéren, a 2022-es számok a zenei CD-k előretörését mutatják, mára toronymagasan ez a legnépszerűbb zenei formátum a Vaterán. Mindez teljesen ellentétes a globális trendekkel, amelyek épp a CD hanyatlását, és a vinyles kiadványok forgalmának növekedését mutatják. A Vaterán 2019-hez képest 60 százalékkal, 2021-hez képest pedig durván hatezerrel több, mintegy 36 ezer zenei CD-vel kapcsolatos tranzakció valósult meg, vinylből viszont 42 százalékkal kevesebb.
Az ABB szerint minden évben újabb 8,56 milliárd köbméter szennyvíz kezelése szükséges
A globális szennyvíztisztítási kapacitást évente 8,56 milliárd köbméterrel kell növelni, és évente 469* új szennyvíztisztító létesítménybe kell beruházni ahhoz, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) célkitűzései teljesüljenek**. Ezek az ABB által megrendelt független kutatás eredményei a 2023. március 22-i Víz Világnapja (WWD) kapcsán.
Minőségi mobilra vágyik a magyar, kedvezményes áron
A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó érték-arányú telefonokat részesíti előnyben, és kifejezetten keresik az akciókat. Most induló promóciójában a szolgáltató 0 forintért hazavihető HONOR X7a készülékkel támogatja, hogy a megbízható hálózat élményét ügyfelei megoszthassák egymással.
Robotkutya volt az idei biztonsági konferencia egyik sztárja
A magyar biztonsági piac legkomplexebb rendezvénye zajlott március 20 és 22 között Esztergomban. Egy tucat kiállító mellett közel 300 résztvevő látogatta meg a Magyar Biztonsági Fórum díjátadóval egybekötött konferenciáját. Az esemény egyik sztárja egyértelműen egy robotkutya volt, aki még egy valódi bombakereső kutyával is lelkesen pózolt.
Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric
A Schneider Electric piacra dobja első, újrahasznosított műanyagot tartalmazó kismegszakítóit a Resi9 termékcsalád részeként. Az új termékek több mint 50 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, gyártásuk során pedig a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal alacsonyabb a CO2-kibocsátás.