A Z generáció kevésnek érzi az iskolában megszerzett digitális készségeket
A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával. Háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell Technologies 15 országban végzett globális kutatásából.
Világszerte a válaszadók úgy érzik, az oktatási rendszer fejleszthette volna jobban a digitális készségeiket. A megkérdezettek közel fele (44%) azt mondta, iskolai keretek között csak alapvető számítástechnikai készségeket tanítottak nekik, és körülbelül minden tizedik válaszadó (12%) semmilyen oktatásban nem részesült technológiai vagy digitális készségek terén. Több mint egyharmaduk (37%) azt válaszolta, hogy az oktatási rendszer 16 éves kora előtt nem vértezte fel a tervezett karrierjükhöz szükséges technológiai készségekkel.
Nemzetközileg a válaszadók egyharmada (34%) szerint a digitális szakértelem hiányának mérséklése érdekében a technológiai tantárgyakat az oktatás minden szintjén érdekesebbé és szélesebb körben elérhetővé kellene tenni. Negyedük (26%) úgy véli, a kötelező technológiai tantárgyak 16 éves kor alatt elősegíthetnék, hogy a fiatalok technológiaorientált karriert válasszanak.
„Egyértelmű, hogy a Z generáció kulcsfontosságúnak tartja a technológiát a jövőjük szempontjából. Nekünk pedig – a vezető technológiai szolgáltatóknak, a kormányzatoknak és a közszférának – az a feladatunk, hogy egymással együttműködve a kezükbe adjuk a siker kulcsát a digitális tanulás minőségének és elérhetőségének javításával. A Z generáció 44 százaléka gondolja úgy, hogy az oktatási intézményeknek és a vállalatoknak közösen kellene tenniük a digitális szakértelem hiányának mérséklése érdekében, és figyelembe véve a technológia rohamos fejlődését, ehhez folyamatos együttműködésre lesz szükség” – mondta Aongus Hegarty, a Dell Technologies nemzetközi piacokért felelős elnöke.
A Z generáció a hátrányos helyzetű csoportok eszközökhöz és internetcsatlakozási lehetőségekhez való hozzáférését (33%), valamint a vidéki területek internetcsatlakozási lehetőségeit (24%) tartja a legfontosabbnak a földrajzi, demográfiai és társadalmi-gazdasági csoportok közötti digitális szakadék áthidalása érdekében.
A kutatás a következőkre is rávilágított:
• Globális szinten a Z generáció szerint a gazdasági növekedés elősegítésének három legfontosabb prioritása az egészségügyi szolgáltatások fejlesztése (21%), az oktatásba való befektetés a szakértelem hiányának csökkentése érdekében (11%), valamint a fenntartható/zöld infrastruktúrába való befektetés (11%).
• A Z generáció több mint fele (55%) fontos szempontnak tartja a rugalmas és távoli munkavégzést a munkaadója megválasztásakor.
___________________
A kutatási módszertanról: A terepmunkát a Savanta ComRes piackutató vállalat végezte 2022 júliusa és augusztusa között 15 országban. A megkérdezettek köre: 15 105 „Z generációs” felnőtt (18–26 éves kor között), mindegyik piacon nemzeti szinten reprezentatív nemi és regionális kvótákkal.
Kapcsolódó cikkek
- A női munkavállalók szerepe az informatikában
- Érkeznek a legújabb XPS modellek
- Így spórolhatsz az energiával a laptopodon
- A Dell PowerEdge szerverek új generációja megnövelt teljesítményt és energiahatékony kialakítást biztosít
- A Dell új fejlesztései magasabb szintre emelik a játékélményt
- A Dell Technologies újabb „világelső” termékeket mutatott be
- Az Alienware Aurora R15 most már AMD processzorokkal is elérhető lesz
- Újévi tanácsok informatikai vezetőknek
- Legyen fenntartható az informatikai eszközök használata!
- A Dell Technologies kutatása szerint a cégeket több katasztrófa érte idén, mint a korábbi években
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
Az Emirates légitársaság az Amazon Web Services-zel (AWS) együtt indul el egy jövőbemutató, magával ragadó digitális utazásra, hogy az iparágban elsők között teljesen átalakítsa a munkavállalói élményt.
Magyar cég a leginnovatívabbak között Európában
Akár negyedére rövidíti az ipari gépészeti központok, légtechnikai rendszerek és más összetett épületgépészeti megoldások kivitelezési idejét és gyakorlatilag nullára csökkenti az anyagveszteséget egy nemzetközi díjjal elismert magyar technológia. Az Európa tíz leginnovatívabb építőipari cége közé beválasztott GLT Delta az épületszkennelés, a négydimenziós tervezés és az előregyártás kombinálásával vált pécsi családi vállalkozásból európai referenciákkal rendelkező céggé.
A Continental új gumiabroncsa minden személyautóhoz és SUV-hez alkalmas
A négyévszakos autógumik néhány évvel ezelőtt még csak a kisautók réspiacán számítottak elterjedtnek, azonban ma már elképzelhetetlen nélkülük a gumiabroncspiac: az autósok egyre nagyobb számban használják ezt a típust személyautók és SUV-k esetén egyaránt. A többszörösen díjnyertes elődmodell továbbfejlesztésével a Continental AllSeasonContact 2 néven eddigi legjobb egész évben használható abroncsát vezeti be a piacra, amely minden időjárási helyzetben kiváló vezethetőséget biztosít.
Indul a nyár, felpörög a taxipiac is
Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest Park kerül az első helyre.
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.