Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Az eldobható, környezetbarát éttermi csomagolóanyagok, edények és evőeszközök forgalmazásával és bérgyártásával foglalkozó Greenstic vezető pozíciót tölt be a magyar piacon, mára számos nagykereskedőt, a legnagyobb fesztiválokat, strandokat, rendezvényeket és éttermeket látja el termékeivel.
A környezetbarát eszközök piaca az elmúlt években dinamikusan növekszik, a legnagyobb hazai szereplők árbevételének átlagos éves növekedési üteme az utóbbi négy évben meghaladta a 24 százalékot, kumulált forgalmuk pedig elérte a 38 milliárd forintot. A Greenstic üzleti teljesítménye ennek megfelelően évről évre dinamikusan nő, 2019-es indulása óta megnégyszerezte árbevételét, tavaly pedig nemzetközi terjeszkedésbe kezdett: leányvállalatot alapított Romániában, míg Szlovákiában franchise partnerrel indított új együttműködést.
A jogszabályi környezet, a fogyasztói trendek a kereslet további növekedését helyezik kilátásba, így a Hiventures-től érkező, mintegy 550 millió forint befektetést a magyar, szlovák és román érdekeltségek gyártási és logisztikai kapacitásának bővítésére, termék- és ügyfélkörének szélesítésére fordítja a Greenstic, amely tovább erősíti piaci pozícióját is.
„Célunk, hogy Közép-Európa piacvezető, környezettudatos csomagolóanyag-beszállítójává váljunk, mindezt úgy, hogy a gasztroszektorban is reformot hajtunk végre: a környezetvédelmi szempontokat vegyítjük a praktikum és a design elemeivel, a fogyasztói és jogszabályi elvárásokkal, ezáltal egyedülálló, mindemellett megbízható termék- és szolgáltatáspalettát hozunk létre” – emelte ki Báti Márton, a Greenstic alapító-ügyvezetője.
A gasztroreformerek a termékek utóéletét is nyomon követik. Teljes körű szolgáltatásukba beletartozik, hogy ügyfeleik használt tálalóeszközeinek biológiai komposztálását is elvégzik, amivel a körforgásos gazdasági modell terjedését ösztönzik a HoReCa területen.
„Az egyértelmű piaci szempontok és környezettudatos célok mellett a Greenstic tapasztalt menedzsmentje is fontos tényező volt a befektetési döntés során” – hangsúlyozta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője, az alapítók ugyanis már túl vannak egy sikeres exiten, amelyet még pénzügyi területen valósítottak meg. „Befektetőként egy összeszokott, azonos hullámhosszon lévő csapattal mindig könnyebb dolgozni, mely egyben a sikerfaktor egyik meghatározó eleme is, ugyanis sokszor a tagok összhangján múlik egy startup sikere” – tette hozzá az üzletágvezető.
A hazai és nemzetközi fejlesztések mellett a Greenstic saját gyártói kapacitás kiépítését is tervezi, amellyel még hatékonyabbá teheti működését a jövőben.
Kapcsolódó cikkek
- A Hiventures befektetésével erősít a magyar piacon a DOME
- Magán kezdi a K&H a karbonlábnyom csökkentését
- Több mint 10 éves csúcson a magyar M&A piac
- A korábbinál is jobban támogatja a zöldkötvényeket az EU
- 435 milliárd forint árbevétel a tőkefinanszírozott magyar vállalkozásoknál
- Az ABB befektet az OKTO GRID-be
- Magyar startup nagyágyú vásárolja fel a Complytront
- Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
- 125 millió forint befektetést kapott a Vidarex
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mostantól a Liberty irodaházban működik az eMAG hazai központja
2023 nyarának végén az eMAG Magyarország új székházba, a Wing Zrt. által fejlesztett Liberty irodaház déli szárnyába költözött a Könyves Kálmán körúton. A legnagyobb magyar e-kereskedő* a 40 ezer négyzetméter alapterületű irodaház harmadik és negyedik emeletét, mintegy 3800 négyzetméternyi irodaterületet bérel. Ide tette át székhelyét a cégcsoport két másik brandje, a Sameday futárszolgálat és a felújított okostelefonok piactereként működő Rejoy.hu is.
Stratégiai megállapodást írt alá a Corvinus és az ExxonMobil
A piacvezető magyar gazdasági egyetem és az energiaipari cég magyarországi leányvállalata együttműködésének fő célja, hogy a kölcsönös fejlődés érdekében szorosabbra fűzzék az oktatás-kutatás, valamint a gazdasági szféra kapcsolatát.
Ahol jelen és jövő találkozik
Októberben második alkalommal szervezi meg a hazai járműipar egyik kiemelkedő eseményét, a TECHTOGETHER+-t az autopro.hu csapata, ahol jelen és jövő találkozik. A rendezvény keretében megtartott járműipari konferencián hazánk meghatározó iparvállalatainak top menedzserei adnak elő, az innovatív ipari trendekre fókuszáló szakmai találkozón pedig az itthon tevékenykedő kulcsszereplőkkel találkozhatnak az érdeklődők. A rendezvény harmadik pillérjeként hazánk legtehetségesebb egyetemistái mérik össze tudásukat a mérnökhallgatói verseny keretében.