A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Véleménye szerint az AI legnagyobb hatása a marketingre, hogy kisvállalkozások tömegei számára válik elérhetővé azáltal, hogy minden eddiginél jobban leegyszerűsíti és felgyorsítja a marketing feladatok megvalósításának egy jelentős részét.
Ebből a nézőpontból az AI egy döbbenetes produktivitás növelő eszköz. A használatával készíthető reklámszöveg, közösségi média poszt, blogcikk, hírlevél szöveg, ajánlat, piackutatás, honlap szöveg, és még hosszasan lehetne sorolni a lehetőségeket. Mindezt rendkívül rövid idő alatt, olyan minőségben, amire a vállalkozók többsége eddig magától nem volt képes. Az AI révén tulajdonképpen egy komplett marketing osztályt kapnak a kisvállalkozások, asszisztenssel, grafikussal, szövegíróval és egy marketing tanácsadóval, havi párezer forintért.
Ez mégsem jelenti azt, hogy nem lesz szükség marketing szaktudásra. Akik eddig igénybe vettek marketing szolgáltatásokat, azoknak a többsége ezután is fog. Sőt, Wolf Gábor arra számít, hogy tovább bővül a marketing piaca, megjelenik egy új vállalkozói tömeg, akik az AI révén kerülnek először kapcsolatba a marketinggel. Hasonló demokratizálódási folyamat játszódott le az internet elterjedésével, amikor az online eszközök és csatornák megjelenése tömegek számára tette hozzáférhetővé a marketinget. Az AI hatására várhatóan új szerepek, új feladatkörök jelennek meg, mint korábban például a seo szakértő, vagy a ppc specialista.
Az AI használatával új piacvezetők születnek
Ahogyan az internet hatására vállalkozások sora született a semmiből és kialakult a digitális piac, úgy az AI forradalma is új piacvezetőket avathat. Különösen azok számára jelent óriási lehetőséget, akiknek kiváló termékük vagy szolgáltatásuk van, de a marketing terén korábban hátrányban voltak. Most az AI használatával ezeknek a cégeknek a versenyképessége ugrásszerűen javulhat.
Azonban nem csak a lehetőségek, hanem a veszélyek is hasonlóak, mint az online marketing elterjedésekor voltak. Ha valaki nem használja az AI-t a marketingjében, hosszú távon nem lesz képes versenyezni azokkal, akik már használják, és így gyorsabban és hatékonyabban végzik el a marketing feladataikat, gyorsabban szereznek vevőket és gyorsabban építik a márkájukat. A fejlődés az AI esetében jelenleg gyorsabb, mint az online marketing megjelenésekor volt.
„Az AI marketing alkalmazások használatának megtanulása nagyon könnyű, ezért a terjedése megállíthatatlan. Ma még a trend elején tartunk. Minél előbb és minél sokoldalúbban kezdi el aktívan használni egy vállalkozás a mesterséges intelligenciát, annál nagyobb versenyelőnyre tehet szert” – tanácsolja Wolf Gábor.
Fogd a vitorládba az AI marketing erejét!
A mesterséges intelligencia rohamos terjedésére válaszul kerül megrendezésre június 5-9 között az "I Love AI" online konferencia, ami vállalkozóknak és marketingeseknek tanítja meg az AI marketing célú használatát. A konferencia szervezője a Marketing Commando. Információk a rendezvény honlapján, a https://www.marketingcommando.hu/konferencia/i-love-ai/ címen találhatók.
Kapcsolódó cikkek
- Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
- Valóban elveszi a mesterséges intelligencia a magyarországi munkavállalók munkáját?
- A GLAMI új AI-technológiát alkalmaz a divatwebáruházak termékkínálatának katalogizálására
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- 2023 a mesterséges intelligencia éve a tanfolyampiacon
- Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
- A kkv-k kétharmada képtelen megfizetni a marketingeszközök drágulását
- MI mesterképzésről a június közepi AI Ethiconon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Műszaki kerámia és tiszta szilikon nyomtatás a Formlabs SLA nyomtatóival
Mostanra tárgyak ezrei készülnek naponta 3D nyomtatással, amelyhez kapcsolódóan rengeteg forrást fektettek az elmúlt évek során az ezeket előállító berendezések folyamatos fejlesztésébe. Azonban ez csak az egyenlet egyik oldala, az ipari felhasználást célzó gyártók a 3D nyomtatók mellett az alapanyagok fejlesztésébe is folyamatosan invesztálnak. A Formlabs éppen most újabb két termékkel, alumínium-oxid kerámiával és 100% tisztaságú szilikonnal bővítette már 40-nél is többféle nyomtatható műgyantát számláló SLA alapanyag-kínálatát. És ez nem minden!
Nem csak a nappaliban, hanem ipari csarnokokban is felbukkan majd az Apple Vision Pro
Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes, fejen hordható eszköz szórakoztatóipari és irodai környezetben való felhasználásáról már sok szó esett, ugyanakkor az eszközben rejlő üzleti és ipari lehetőségekről egyelőre alig lehetett hallani. A Delta Systems Kft. fejlesztői összegyűjtöttek néhány olyan szemléletes példát, ahol nem csak látványosságként, hanem üzleti előnyt teremtő termelőeszközként is funkcionálhat a jövőben az Apple csodaszemüvege.
Innovatív bioműanyag projekt megvalósulásához járul hozzá az ABB
A megújuló és fenntartható vegyipar egyik úttörőjeként számontartott Avantium új üzemet épít, mellyel a fosszilis alapanyagokat fokozatosan kiváltó bioalapú műanyagokra való átállást kívánja előmozdítani. A hollandiai Delfzijlben található létesítmény egy olyan újszerű technológiát fog alkalmazni, amely a növényi cukrokat a polietilén-furanoátnak (PEF) nevezett következő generációs műanyaggá alakítja át.