Július 1-jén megszűnik a Google 10 éves szolgáltatása
A Google egyik méltán népszerű, ingyenesen elérhető webanalitikai szolgáltatása, a Google Universal Analytics 2023. július 1-jétől végérvényesen befejezi az adatgyűjtést. Helyette a már 2020-tól elérhető Google Analytics 4 fog üzemelni, amit minden weboldal-tulajdonosnak és webfejlesztőnek érdemes használnia, ha adatokat szeretne gyűjteni a weboldal forgalmáról és a látogatók tevékenységeiről.
Miért hasznos a Google Analytics?
Dávid Ádámot, a Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetőjét kérdeztük arról, hogy miért érdemes használni a Google Analytics szolgáltatását, és milyen nehézségeket okoz az átállás az új adatgyűjtő rendszerre.
"A Google Analytics egy 2005-ben indult, ingyenesen elérhető webanalitikai szolgáltatás, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen forgalmi csatornákból szerez látogatókat, valamint, hogy a felhasználók milyen tevékenységeket hajtanak végre az oldalon, hová kattintanak, mely oldalakat nyitják meg. Ez rengeteg hasznos adattal szolgál, hiszen pontos képet kaphatunk a webhely teljesítményéről, erősségeiről, gyenge pontjairól, illetve a látogatók tevékenységéről és demográfiai jellemzőiről" – nyilatkozta Ádám, aki szerint minden weboldal létrehozásánál az egyik alapvető lépés az oldal összekapcsolása a Google Analytics rendszerével.
2012 októberében jelentették be a Google Universal Analytics (röviden: GUA) érkezését, és ez a több mint 10 éves út 2023. július 1-jével véget ér, mivel a helyét a már 2020-tól üzemelő Google Analytics 4 (röviden: GA4) veszi át.
Miben lesz más a Google Analytics 4?
Július 1-je után már csak a GA4 fog új adatokat gyűjteni a webhelyek forgalmáról, azonban a GUA által gyűjtött adatok még legalább fél évig elérhetők maradnak.
"Érdemes mielőbb megkezdeni a GA4-re való átállást, mivel egy kis időbe telik megszokni az új kezelőfelületet és adatgyűjtési módokat. A Universal Analytics-tulajdonból lehetséges az adatok exportálása, így azok nem fognak elveszni" – jegyezte meg Ádám, aki szerint ha nem mozgunk otthonosan a Google Analytics világában, akkor érdemes webfejlesztő segítségét kérni.
A GA4 képes valós időben megjeleníteni, hogy a felhasználók mit csinálnak az oldalunkon, mennyi időt töltenek egyes tartalmak olvasásával, mekkora a visszafordulási arány, hogyan alakulnak a konverziós mutatóink, mely oldalaink kapják a legtöbb megtekintést, az ország mely pontjáról érkeznek látogatóink, milyen digitális eszközt használnak, és ez még csak a jéghegy csúcsa!
Ha Ön sem szeretne lemaradni versenytársaitól, mindenképpen végezze el a Google Analytics 4-re való átállást 2023 júliusa előtt!
A Kiszervezett Marketing Kft. a kiemelkedő minőség és az ügyfélközpontú szolgáltatásnyújtás mellett kötelezte el magát. 2022-ben kétszeres Marketing Diamond Awards-nyertesek – amit a Magyar Marketing Szövetség ítél oda –, illetve több mint 220 szakmai cikket publikáltak már online marketing témában a weboldalukon. Az ügyfélközpontúságot a közel 120 ötcsillagos, szöveges ügyfélvélemény bizonyítja. A cég tevékenységi körébe az ügyfélszerző weboldalak és bevételtermelő webáruházak készítése, valamint a magas megtérülési rátával rendelkező online hirdetési kampányok – Google, Facebook, TikTok – menedzselése tartozik.
Illusztráció: Kiszervezett Marketing Kft.
Kapcsolódó cikkek
- A Google bemutatta: ilyen lesz az új AI alapú találati lista
- Új keresőt fejleszt a Google
- A nagy testvér mindent lát: így figyelnek minket a weboldalak
- Ki nyeri meg a Google és Microsoft párviadalát?
- A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását
- Jelentősen megváltozott, mit dob ki a Google egy keresésre
- Átlépte a 11 milliárdos megtekintést a legnézettebb YouTube-videó
- Érkezhet a Google MultiSearch magyar nyelven is?
- A Telekom bemutatja saját márkás okostelefonjait
- Három havi ingyenes Stadia Pro hozzáférést ad az LG
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Klebelsberg Központ: lezárult a Digitális kompetencia fejlesztése című uniós projekt
Lezárult a Digitális kompetencia fejlesztése című kiemelt uniós projekt – közölte a Klebelsberg Központ pénteken az MTI-vel.
A Samsung új hőszivattyúval forradalmasítja az otthoni fűtést
A Samsung hivatalosan is bejelentette úttörő kültéri egysége, az EHS Mono R290 hőszivattyú európai piaci bevezetését. Az idei frankfurti ISH szakkiállításon bemutatott, új Eco Heating System (EHS) rendszer újraírja az otthoni fűtés fogalmát a komfortérzetet növelő, alacsony globális felmelegedési potenciálú (GWP) megoldásával. Az eszköz a különböző energiakövetelményeknek való megfelelés érdekében többféle teljesítményváltozatban – 5, 8, 12 és 16 kW-os kivitelben – kapható. Az 5 és a 8 kW-os kültéri egységek magassága mindössze 85 cm, míg a 12 és a 16 kW-os egységeké hozzávetőlegesen 1 méter.
Összefog a Schneider Electric és az acélóriás
A hagyományos acél alapanyagokhoz képest 70 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátásával előállított acélt vásárol a Schneider Electric elektromos szekrényeihez és burkolataihoz az ArcelorMittaltól. A 2025-ig tartó fenntarthatósági programja keretében a Schneider Electric 50 százalékra növeli a környezetkímélőbb alapanyagok arányát termékeiben.
VoWiFi szolgáltatás a Yettel lakossági ügyfeleinek is
Az üzleti ügyfelek után 2023 decemberétől lakossági ügyfelei számára is díjmentesen hozzáférhetővé teszi a VoWiFi (Voice over WiFi) szolgáltatást a Yettel. A technológia segítéségével olyan épületekben és belső helyiségekben is elérhető válik a kiváló minőségű hanghívás és – arra alkalmas készülékeken – az SMS-küldés lehetősége, ahol a kültéri mobiljel már gyengébben érhető el, vagy be sem jut odáig: a telefonok a helyi vezeték nélküli internet (WiFi-hálózat) segítségével csatlakozhatnak a mobilhálózatra, teljes lefedettséget biztosítva az épületen belüli WiFi hatósugarán belül.
A kiber- és digitális technológiai kockázatok az üzleti vezetők rémálma
Az üzleti vezetők 37%-a szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39%) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják. Ennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10%-a használ fejlett prediktív elemzéseket a kockázatkezelési folyamatok innovációjára – derül ki a PwC 2023-as Global Risk Survey felméréséből, melyben több mint 3 900 üzleti vezető vett részt a kockázatkezelés, a megfelelőség és a belső audit területéről.