Minden második rendelést csomagautomatába kérnek a Vaterafutáron
A magánszemélyek közötti értékesítés hazai szintlépését mutatja, hogy a Vatera saját, a piactéren vásárolt tételek biztonságos és gyors továbbítását biztosító Vaterafutár szolgáltatásán keresztül minden második feladott csomag már valamelyik csomagautomatán keresztül jut el új tulajdonosához. A legtöbben könyvet és ruhát küldenek ezen a módon, de rengeteg zenei CD és DVD-film talál új gazdára automatán keresztül – sokan gyűjtői pénzérmét vagy háborús relikviákat is az átvétel e kényelmes módján veszik át.
A Vatera vásárlókat és eladókat egyaránt óvó, négyszintű biztonsági rendszer által biztosított védelemnek köszönhetően az elmúlt években fokozatosan visszaszorult a piactéren megvásárolt termékek személyes átadása és átvétele, egyre többen inkább a cég saját Vaterafutár szolgáltatásán keresztül juttatják célba az eladott tárgyakat. A Vaterafutárt éppen azért alapította meg a Vatera több mint tíz éve, hogy a fogyasztók közötti (C2C) kereskedelmet a normál online vásárlás komfortszintjére emelje. A szolgáltatás egyébként nem csak a Vatera felhasználói számára érhető el, bárki más is elküldhet rajta keresztül kedvező áron csomagot.
2023-ra már minden második (49,3%) Vaterafutáron keresztül gazdát cserélő tárgy csomagautomatán keresztül jut el új tulajdonosához – a fennmaradó rendelést hagyományos csomagponton vagy házhoz szállítással veszik át. Az automatás átvételi mód népszerűsége jelentős részben annak köszönhető, hogy a Vaterafutár szolgáltatásba integrálták az összes jelentős hazai csomagautomata-hálózatot (easybox, Foxpost, GLS, MPL, Packeta), ami csaknem 4200 átvételi pontot jelent országszerte. Így nem meglepő, hogy a piactéren végbement tranzakciók mellett havi átlagban közel húszezer nem vaterás csomag elküldését is a Vaterafutáron keresztül bonyolítják le.
Automatán keresztül költöznek a könyvek, a ruhák, de a relikviák is
Több mint hét hónap alatt közel 21 ezer darab Vaterán eladott könyv jutott el csomagautomatán keresztül az új tulajdonosához (4500 forint körüli átlagáron), ezenfelül a gyűjtői termékek esetében is kiemelkedő ez az átvételi mód. Utóbbi kategóriában makettek, modellek, katonai relikviák, kitüntetések, érmék és más régi tárgyak találhatók, de rengetegen juttattak el zenei CD-t és filmes DVD-t is új tulajdonosának; ezek mellett a vinyllemezek továbbítására is megbízható alternatívának számítanak az automaták.
Nem meglepő módon, a gazdát cserélő ruhadarabokat is előszeretettel továbbítják csomagautomatába. A szállítási statisztikák alapján a legnagyobb arányban női (57%) és gyerekruhákat (22%) küldenek az automatákba; az így kiszállított férfiruhák aránya pedig alig volt több az összes ötödénél (21%).
A top 10 “csomagautomatás” Vatera-termék közt megtalálhatók még a matchboxok és más játékautók, illetve a LEGO-készletek is – előbbiek 3600 forint, utóbbiak 8000 forint körüli átlagáron. Végül a különböző maketteket és modelleket (vasút, autó stb.) is sokan postázzák csomagautomatába (egy tipikus vaterázó nagyjából 7000 forintért vásárolja ezeket), de a katonai, vagyis világháborús, hidegháborús relikviák szintén a top 20-ban vannak, közel 16 ezer forintos átlagárral.
Ezért nem muszáj már személyesen találkoznia az eladónak és vevőnek
A Vatera tapasztalatai szerint a piactéren kialakult vitás helyzetek többségét az eladóval/vásárlóval való egyeztetést követően sikerül rendezni, hiszen az eladóknak is érdeke, hogy ne legyenek elégedetlenek a vásárlók, akik negatív értékelést adhatnának. Ha egy eladó és egy vevő mégsem tudna megegyezni, a társaság olyan lehetőséget kínál, amelyhez hasonló a közösségi platformokon nem érhető el: bruttó 50 ezer forintos összeghatárig megtéríti a platformján vásárolt termékkel kapcsolatos minőségi kifogás által közvetlenül okozott kárt, ha a panaszt a vásárlástól számított 90 naptári napon belül jelzik az ügyfélszolgálaton.
Ha egy vaterás vevő egyáltalán nem jutna hozzá az általa már kifizetett termékhez, akkor a programban meghatározott feltételek teljesülése esetén termékenként bruttó 100 ezer forintig térítik meg a kárát. A BVP program az eladókat is védi az utánvétellel kért, ám végül át nem vett küldemények plusz költségeitől.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
A Xiaomi nyilvánosságra hozta első hivatalos jelentését a klímaváltozás elleni intézkedéseiről (White Paper on Climate Action). A dokumentum a vállalat azon erőfeszítéseit tárgyalja, amelyekkel a klímaváltozást igyekeznek megfékezni. Az Alain Lam Sai-wai, a Xiaomi alelnöke és pénzügyi igazgatója által jegyzett jelentést Dubajban adták ki, ahol jelenleg is zajlik az év legfontosabb klímarendezvénye, az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye résztvevőinek konferenciája (Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change – COP28).