Több mint félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segített a Schneider Electric
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat 2021-ben indította el a 2025-ig tartó Schneider Sustainability Impact (SSI) programot, melynek keretében 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg. A társaság folyamatosan méri és publikálja az elért eredményeket. A legutóbbi, az idei harmadik negyedévre vonatkozó jelentés szerint a cég nagyot lépett előre idei céljai teljesítése felé, és több mutatóban is fontos mérföldkőhöz érkezett.
A vállalat az év végére a 6-os érték elérését tűzte ki célul a vállalások megvalósítását mérő 10-es skálán és a második negyedéves 5,28 után a harmadik negyedév végén már 5,76-os értéknél tartott. A Schneider Electric a július-szeptemberi időszakban jelentős előrelépést tett a környezetbarát, illetve újrahasznosított anyagok használatában mind a termékekben, mind azok csomagolásában. A termékek esetében a harmadik negyedévben már 27 százalék volt a „zöld” alapanyagok aránya, míg a csomagolás 60 százalékánál sikerült az egyszerhasználatos műanyagot újrahasznosított kartonpapírral helyettesíteni.
A Schneider Electric fontos célkitűzése, hogy segítse ügyfeleit a CO2-kibocsátásuk csökkentésében. Ezen a területen is komoly fejlődést hozott a harmadik negyedév, melynek végéig 513 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülésében támogatta ügyfeleit a vállalat. A cég célja, hogy 2025-re ez az érték elérje a 800 millió tonnát.
A társaság a beszállítóit is ösztönzi a klímabarát működésre. Ennek segítésére indította el a Zero Carbon Project nevű kezdeményezését, melynek keretében 2025-ig az ezer legnagyobb beszállítónál 50 százalékkal csökkentenék a CO2-kibocsátást. Az idei harmadik negyedév végére már 24 százalékos csökkenést sikerült elérni.
A globális eredmények mellett lokális szinten is több kiemelkedő eredményt ért el a vállalat. A napenergia hasznosítását szolgáló megoldások, amelyeket egy kenyai gyermekklinikán telepítettek 20 ezer embernek biztosítanak hozzáférést tiszta áramhoz. A Schneider Electric azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re 50 millió embert segítsen hozzá tiszta áramhoz, idén szeptember végére már 44 millió fölött volt ez a szám.
A vállalat SSI programjában szerepel az oktatás támogatása is, a társaság 2025-ig egymillió embernek biztosítana energiamenedzsment képzést. A mexikói Enactusszal együttműködve több mint 400 egyetem és főiskola 60000 hallgatója vett részt képzésekben, így a harmadik negyedév végére már több mint 540 ezer ember részesült az oktatási lehetőségből.
A Schneider Electric és a Gaia Energy Impact Fund II 40 millió eurót gyűjtött össze afrikai megújulóenergia-projektek támogatására. Ebből az összegből környezetvédelmi és társadalmi fókuszú startupokat és projekteket finanszíroznak.
A Schneider Electric SSI programjának harmadik negyedéves eredményeit bemutató jelentés itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Hatmilliónál is több e-autót adtak el az első félévben – de mi lesz a töltéssel?
- Átadták az idei Zöld Nyomda díjat
- A bajnokok ligájában a Schneider Electric
- A világ első hűtőszekrénye 70 százalékban újrahasznosított műanyag belsővel
- Új vezető a Schneider Electric hazai Secure Power csapatánál
- 40%-kal estek vissza a klímatechnológiai beruházások 2023-ban
- Energiahatékonysági kihívásokkal küzd a mobil távközlés és az IKT szektor
- Így csökkentheti az ipar a globális szén-dioxid-kibocsátást
- Schneider Electric megoldásokkal lesz még energiahatékonyabb a Decathlon Horvátországban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hatékony átalakulás: a K&H IT gyorsítja a fejlesztéseket
Az utóbbi években a K&H IT részlege jelentős előrelépéseket tett a fejlesztési területen, melyet a digitális átállás és a növekvő fejlesztési igények katalizáltak. Az ágazatban tapasztalható versenyhelyzet és az ügyféligények folyamatos változása kihívások elé állította a bankot, amelyre hatékony és gyors válaszok kellettek.
Az inflációt vernék agyon az új közösségi platformon az influenszerek
Már 49 országban van jelen az új, egyre népszerűbb közösségi platform, mely sosem látott módon forradalmasítja vásárlási lehetőségeinket. A segítségével élménnyé válik a bevásárlás az online térben is, ráadásul olyan termékek is elérhetővé váltak, amelyekről eddig csak álmodtunk. Ebbe a trendbe szállnak most be influenszerek, akik eddig csak a közösségi oldalaikon népszerűsítették a luxustermékeket, nem kis felháborodást okozva ezzel jó néhány követőjüknek. Az Allyos, a közösségi platformok új generációja, ahová ingyen regisztrálhatunk profilt – akárcsak a Facebookon vagy a TikTokon – és tetszőleges árakon vásárolhatunk.