Több mint félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segített a Schneider Electric

forrás: Prím Online, 2023. november 17. 11:35

Nagyot lépett előre a harmadik negyedévben a Schneider Electric idei fenntarthatósági célkitűzései megvalósításában. A vállalat termékeinél használt csomagolás közel kétharmada már újrahasznosított anyagból származik, a cég berendezéseivel, alkalmazásaival és szolgáltatásaival pedig több mint félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit. 

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat 2021-ben indította el a 2025-ig tartó Schneider Sustainability Impact (SSI) programot, melynek keretében 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg. A társaság folyamatosan méri és publikálja az elért eredményeket. A legutóbbi, az idei harmadik negyedévre vonatkozó jelentés szerint a cég nagyot lépett előre idei céljai teljesítése felé, és több mutatóban is fontos mérföldkőhöz érkezett. 

 

A vállalat az év végére a 6-os érték elérését tűzte ki célul a vállalások megvalósítását mérő 10-es skálán és a második negyedéves 5,28 után a harmadik negyedév végén már 5,76-os értéknél tartott. A Schneider Electric a július-szeptemberi időszakban jelentős előrelépést tett a környezetbarát, illetve újrahasznosított anyagok használatában mind a termékekben, mind azok csomagolásában. A termékek esetében a harmadik negyedévben már 27 százalék volt a „zöld” alapanyagok aránya, míg a csomagolás 60 százalékánál sikerült az egyszerhasználatos műanyagot újrahasznosított kartonpapírral helyettesíteni. 

 

 

A Schneider Electric fontos célkitűzése, hogy segítse ügyfeleit a CO2-kibocsátásuk csökkentésében. Ezen a területen is komoly fejlődést hozott a harmadik negyedév, melynek végéig 513 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülésében támogatta ügyfeleit a vállalat. A cég célja, hogy 2025-re ez az érték elérje a 800 millió tonnát. 

 

A társaság a beszállítóit is ösztönzi a klímabarát működésre. Ennek segítésére indította el a Zero Carbon Project nevű kezdeményezését, melynek keretében 2025-ig az ezer legnagyobb beszállítónál 50 százalékkal csökkentenék a CO2-kibocsátást. Az idei harmadik negyedév végére már 24 százalékos csökkenést sikerült elérni.

 

A globális eredmények mellett lokális szinten is több kiemelkedő eredményt ért el a vállalat. A napenergia hasznosítását szolgáló megoldások, amelyeket egy kenyai gyermekklinikán telepítettek 20 ezer embernek biztosítanak hozzáférést tiszta áramhoz. A Schneider Electric azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re 50 millió embert segítsen hozzá tiszta áramhoz, idén szeptember végére már 44 millió fölött volt ez a szám. 

 

A vállalat SSI programjában szerepel az oktatás támogatása is, a társaság 2025-ig egymillió embernek biztosítana energiamenedzsment képzést. A mexikói Enactusszal együttműködve több mint 400 egyetem és főiskola 60000 hallgatója vett részt képzésekben, így a harmadik negyedév végére már több mint 540 ezer ember részesült az oktatási lehetőségből. 

 

A Schneider Electric és a Gaia Energy Impact Fund II 40 millió eurót gyűjtött össze afrikai megújulóenergia-projektek támogatására. Ebből az összegből környezetvédelmi és társadalmi fókuszú startupokat és projekteket finanszíroznak.

A Schneider Electric SSI programjának harmadik negyedéves eredményeit bemutató jelentés itt érhető el. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hatékony átalakulás: a K&H IT gyorsítja a fejlesztéseket

Az utóbbi években a K&H IT részlege jelentős előrelépéseket tett a fejlesztési területen, melyet a digitális átállás és a növekvő fejlesztési igények katalizáltak. Az ágazatban tapasztalható versenyhelyzet és az ügyféligények folyamatos változása kihívások elé állította a bankot, amelyre hatékony és gyors válaszok kellettek.

2023. december 8. 14:24

Az inflációt vernék agyon az új közösségi platformon az influenszerek

Már 49 országban van jelen az új, egyre népszerűbb közösségi platform, mely sosem látott módon forradalmasítja vásárlási lehetőségeinket. A segítségével élménnyé válik a bevásárlás az online térben is, ráadásul olyan termékek is elérhetővé váltak, amelyekről eddig csak álmodtunk. Ebbe a trendbe szállnak most be influenszerek, akik eddig csak a közösségi oldalaikon népszerűsítették a luxustermékeket, nem kis felháborodást okozva ezzel jó néhány követőjüknek. Az Allyos, a közösségi platformok új generációja, ahová ingyen regisztrálhatunk profilt – akárcsak a Facebookon vagy a TikTokon – és tetszőleges árakon vásárolhatunk.

2023. december 8. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!

2023. december 5. 10:06

A magyar cégek fele nem tud pályázni EU-s támogatásokra

2023. november 30. 10:01

Mutatunk 10 tippet, amivel kivédhetjük a csalásokat a Black Friday és a Cyber Monday idején

2023. november 21. 19:10

Tovább erősíti magyarországi jelenlétét a világ egyik vezető szoftverfejlesztő vállalata

2023. november 16. 14:27