Red-stars-felmérés az online piacról

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. augusztus 30. 18:36
A red-stars.com Hungary Rt. - hasonlóan az előző esztendőkhöz - ismét elkészítette a negyedévenként megjelenő, az online médiatulajdonosokat kérdező úgynevezett jővőképfelmérését.
A válaszadók teljes egyetértésben az idei évre 1,2-1,3 milliárdra prognosztizálták a hazai reklámköltést az interneten. A 2003-ban a várakozások szerint ez a szám elérheti 1,8-2 milliárd forintot is. A válaszadók ötöde 5-10%, egyharmaduk 10-20%, míg ismét 20%-uk 20%-nál nagyobbra becsülte a CPC (cost per click) és a CPA (cost per acqvisition) alapú fizetési módszerek részesedést a megjelenéseknél, a bevételekből viszont 1-5%-ra becsülte mindenki, ami azt jelzi, hogy sok esetben a médiatulajdonos finanszírozza meg a hirdetőt.

Az elmúlt időszakban az internet adta lehetőségeket az FMCG szektor szereplői és az autóimportőrök használták ki a legjobban. A reklámeszközök területén drámai változásra senki sem számít, a pop-up, pop-under tovább hódít majd, de a direct mail és szponzorált tartalmak is fellendülőben vannak.

A kutatás eredménye azt mutatja, hogy még mindig lehet új, kreatív megoldásokra számítani, de valószínűsíthető, hogy azok is egy idő után standardizálódnak. Azon megrendelők, akik eddig is szabad kezet adtak kreativitásban az ügynökségeknek, idén is a rendhagyó, feltűnő formákat választják, de lesznek, akik továbbra is a maradnak a hagyományos megoldásoknál. Ha már reklámeszközökről beszélünk, meg kell említeni az interstitial formát is, ami nagy valószínűséggel visszaszorul a piacról, mert a visszajelzések alapján túl agresszív megjelenési forma, és a médiafelületeknek nem érdekük, hogy a látogatókat ezzel elriasszák.

Új tartalmi szereplők megjelenése nem várható a jövőben, mert a médiatulajdonosok szerint piac elérte a korlátait. Esetleges új belépők lehetnek a szabadidő, illetve a játék szegmensben. A még kihasználatlan hirdetési felületek azok a kis látogatószámú oldalak, amelyek nem alkalmasak kampányjellegű, megjelenés alapú reklámra, de kitűnőek image-építésre és állandó jelenlétet igénylő megjelenésre.

A Nemzeti Médiaanalízisben ősztől legalább két jelentős portál is helyt kap. Ettől az internet mint médium lassankénti öndefiniálódását várják, ami azt eredményezheti, hogy súlya a mostani marginális értékről hamarosan 3-5%-ra emelkedik az összköltéseken belül, és ebből minden piaci szereplő profitál majd.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás