PGSM – BEE: a leghatékonyabb magyar reklám

Kollár Csaba, 2002. október 16. 20:21
Magyarországon első ízben ítélték oda a nemzetközi EFFIE reklámhatékonysági díjat. A Pannon GSM duplán részesült a marketingkommunikáció jelképeként számon tartott elismerésben: a Bee márka bevezető kampánya kategóriájában és a teljes mezőnyben egyaránt az első helyen végzett.
Az amerikai marketing szövetség, az AMA által 1968-ban alapított, és 1981 óta Európa tizennégy országában is évről évre kiosztott EFFIE a nemzetközi reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése. Ez az egyetlen olyan díj, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt értékeli - erre utal az angol "efficiency", azaz hatékonyság szóból származtatott elnevezése is -, így a kampány kreatív tartalmát csupán, mint a kívánt ismertség elérésének eszközét veszi figyelembe.

Az idei, első magyar EFFIE-n, amelyet a Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MaKSZ) közösen rendezett meg, a hazai médiában 2000. január 1. és 2001. december 31. között bemutatott kampányok vehettek részt. A négy alapkategóriában - nem tartós fogyasztási cikk, szolgáltatás, társadalmi célú reklám és tartós fogyasztási cikk - összesen 55 pályaművet értékelt a magyar reklám- és kommunikációs szakma képviselőiből álló zsűri. A különböző kommunikációs ágazatok legnevesebb szakemberei egymástól függetlenül voksoltak az általuk leghatékonyabbnak ítélt pályázatokra, így a végeredmény valóban objektívnek és mérvadónak tekinthető.

A Thália Színházban megtartott EFFIE Gálán a szolgáltatások kategóriájában a Pannon GSM Bee márkájának 2001. július 1. és augusztus 31. között bemutatott bevezető kampánya bizonyult a leghatékonyabbnak, ezzel elnyerve a kategória Arany EFFIE Díját. A pályaművek összevont versenyében ugyancsak a Bee érdemelte ki az év legjobb kampánya címet és az ezért járó Platina EFFIE Díjat, amit a Marketingkommunikáció Oscar Díjaként is emlegetnek. A kampányt a McCann-Erickson Budapest reklámügynökség készítette.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás