Szelektív a hulladékgyűjtés a Xeroxnál
„A Xerox szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy minden felelősen gondolkodó nagyvállalatnak kötelessége, hogy képességei szerint óvja környezetét, és példát mutasson a társadalom és munkavállalók számára egyaránt" - véli Ablonczy Balázs, a Xerox Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A Xerox Magyarország Kft. Szépvölgyi úti irodájában 1100 négyzetméteren több mint 90 főt foglalkoztat. A multinacionális cégekhez hasonlóan a Xerox havonta óriási mennyiségű papírt, műanyag- és fémhulladékot, festékkazettát stb. halmoz fel, melyeket ezután külön konténerekben gyűjtenek, s háromhetente elszállítják. Mindezzel havi 3-600 kilogramm papírt (70%-a irodai, 30%-a járulékos papír hulladék), 1.5m3 PET palackot, 60 kg üveghulladékot és 1 m3 alumíniumdobozt juttatnak közvetlenül az újrafeldolgozás helyére. A program hatékony megvalósítását a cég valamennyi dolgozója támogatja, ezért az a gyakorlatban is sikeresen működik.
A Xerox Magyarország Kft. szelektív hulladékgyűjtési akciója a következő tevékenységeket foglalja magában:
2. Extra papírgyűjtőket tettek minden olyan helyiségbe, ahol nagyobb mennyiségű papírt használnak a dolgozók.
3. PET palack- és üveggyűjtő edényt, valamint alumíniumprést helyeztek a konyhába, hogy a mesterséges hulladékokat környezetbarátabb formában tárolhassák.
4. A nem szükséges és megsemmisítésre váró CD-ket és floppykat a recepción található dobozba gyűjtik.
5. A lemerült elemek és akkumulátorok szintén a recepción várnak az újrafeldolgozásra.
A Xerox Inc. hét pontban foglalta össze azokat a lehetőségeket, melyekkel a munkahelyeket még környezetbarátabbá lehet tenni:
1. Használjuk a papírt gazdaságosan
2. Használjuk fel újra a papírt, illetve az irodában újrahasznosított papír legyen
3. Érjük el az „Energy Star" minősítést
4. Cseréljük ki az egyfunkciós irodai gépeket multifunkciós rendszerekre
5. Használjuk fel újra a nyomtató- és másolópatronokat, valamint az üreseket gyűjtsük össze újrahasznosítás végett
6. Olyan irodai berendezést keressünk, amely újragyártott részekből áll
7. Használjunk nyomtatható file-, illetve nyomtatható e-mail formátumot
Kapcsolódó cikkek
- E-hulladék - teljesülni fog az uniós előírás
- Xerox multifunkciós készülék egy nyomtató áráért
- A fogyasztói elektronikai újdonságok jelentős mértékben felelősek az energiaválságért
- Xerox: új szoftverek irodai multifunkciós rendszerekhez
- Xerox DocuColor 260: 32 lézernyalábbal
- Van-e elég energiája zöldnek lenni?
- Bezöldült a Google
- A régi mobilok felhalmozása hátráltatja az EU akku-újrahasznosítási programját
- Fujitsu Siemens: környezettudatosság felsőfokon
- Műholdhálózattal a katasztrófák ellen
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: