Elkezdődött a Microsoft Identity Integration Server 2003 gyártása

forrás Prim Online, 2003. július 10. 11:54
A Microsoft befejezte a Microsoft Identity Integration Server (MIIS) 2003 fejlesztési munkáit. Az MIIS révén továbbfejleszthető az azonosíthatóság- és hozzáférés-kezelés, mivel lehetővé teszi több adattár információinak a felhasználói adatok egyetlen és teljes nézetében történő egyesítését. Így az MIIS csökkenti az átfogó azonosíthatóság- és hozzáférés-kezelési megoldások kialakításával, bevezetésével és karbantartásával járó kockázatot és nehézségeket.
Az MIIS nemcsak integrálja a különböző platformokon tárolt személyazonossági adatokat, hanem megkönnyíti azok kezelését is: automatizálja a felhasználói fiókok létrehozását és felszámolását, valamint lehetővé teszi a jelszavak „önkiszolgáló" kezelését.

A Microsoft, fejlődőben lévő azonosíthatóság kezelési stratégiájának részeként, más új és ingyenes termékeket is kínál a Windows Server 2003 vásárlóinak. Ilyenek például a következők:

1. A Címtár (Active Directory) alkalmazási módja (ADAM) lehetővé teszi a Címtár LDAP-címtárként, alkalmazásspecifikus adatok tárolásának céljából való alkalmazását anélkül, hogy ez zavarná a felhasználói bejelentkezésre szolgáló elosztott Címtár infrastruktúra működését. Az ADAM révén rugalmasabban működtethetők a Címtár infrastruktúrák, illetve a címtárhasználatra képes alkalmazások.

2. Az Identity Integration Feature Pack for Windows Server Active Directory nevű csomag segítségével integrálhatók több Címtár, illetve ADAM-megvalósítás azonosíthatóság adatai. Ennek köszönhetően a teljes Windows Server Címtár infrastruktúra egészére nézve egyszerűbbé válik a digitális azonosíthatóságok kezelése.

3. A Directory Services Markup Language (DSML) 2.0 révén a fejlesztők XML alapú dokumentumok formájában le tudják írni a címtárak szerkezeti adatait és a címtárműveleteket. Ennek köszönhetően együttműködés alakítható ki a Címtár és az ezt a szabványt támogató, más gyártóktól származó címtárak között.

4. A Microsoft Identity Management Solution Accelerator, amely a PricewaterhouseCoopers LLP-vel közös munkában készült, a tervezéshez és a megvalósításhoz nyújt segítséget, fokozza az azonosíthatóság kezelési infrastruktúra megtervezésének és elkészítésének hatékonyságát.

Ezeknek az új termékeknek egy része már hozzáférhető, a fennmaradóak pedig a tervek szerint még idén nyáron elérhetők lesznek.

Az áprilisban kibocsátott Windows Server 2003 a Címtár és egyes új szolgáltatások (például a Hitelesítéskezelő) segítségével biztosítja azt az integrált alapot, amely módot ad a digitális azonosíthatóságok és a hozzáférési engedélyek kezelésére. A ma elkészült Microsoft-szoftver jelentős mértékben kibővíti ezeknek a lehetőségeknek a körét: segítségével rugalmasabban és platformtól függetlenül kezelhetők az azonosíthatósági adatok a vállalatok egészén belül. A Microsoft vezető számítástechnikai partnercégekkel együttműködve további azonosíthatóság kezelési szolgáltatásokat és megoldásokat is nyújt.

A Microsoft koncepciója azt tűzi ki elérendő célul, hogy a cégnek a partnercégeivel folytatott együttműködése és az átjárható szabványok támogatása eredményeképpen az azonosíthatóság kezelés kiterjeszthető legyen a tűzfalon túlra is, azért, hogy jobb integrációra nyíljon mód a vállalatok között.

Az azonosíthatóságok átjárhatóságával kapcsolatos szabványoknak a Windows platformba történő beépítésével a Microsoft cselekedetekkel is bizonyítja, hogy valóban meg kívánja teremteni az azonosíthatóság- és hozzáférés-kezelési szükségletek megoldásának feltételeit ügyfelei számára. A Microsoft az iparág számos vezető cégével közösen olyan eszközöket biztosít, amelyek segítségével a fejlesztők egyszerűen felderíthetik és integrálhatják a webszolgáltatásokat, valamint biztonságossá tehetik azokat. 2002 áprilisában a Microsoft, az IBM Corp. és a VeriSign Inc. kibocsátotta a Web Services Security (WS-Security) nevű biztonsági specifikációt, amely egyike a Microsoft és az IBM „Security in a Web Services World" (Biztonság a webszolgáltatásokra épülő világban) című jövőtervében előre vetített specifikációknak. Ez a jövőterv átfogóan felvázolja az átjárható és biztonságos webszolgáltatások elkészítésének kereteit, köztük a „föderatív" (federated) azonosíthatóságok támogatásának kérdéskörét. 2002 decemberében számos egyéb specifikációt is közzétettek ellenőrzés végett, köztük a WS-Trust, a WS-Policy és a WS-Secure Conversation nevűt. A Microsoft folytatja a számítástechnikai cégekkel közös munkáját azért, hogy továbbvigye a webszolgáltatások segítségével együttműködő azonosíthatóságok specifikációjának ügyét, aminek köszönhetően a cégek hatékonyabban tevékenykedhetnek közösen partnereikkel, ügyfeleikkel és beszállítóikkal, mivel egyszerűbben kezelhetik az azonosíthatósági adatokat és a hozzáférési jogokat.

A Windows Server 2003 bemutatása

A Windows Server 2003 átfogó, integrált és biztonságos infrastruktúra, amely kialakításánál fogva lehetőséget nyújt az informatikai rendszerek működési költségeinek csökkentésére és hatékonyságának növelésére. A Windows 2000 termékcsalád erősségeire épülő új kiszolgálóplatform módot ad a meglévő erőforrások jobb kihasználására, ugyanakkor megalapozza az üzleti termelékenységet növelő összekapcsolt alkalmazások új generációjának kialakítását. A Windows Server 2003 a Microsoft Windows Szerver Rendszer nevű integrált kiszolgálói infrastruktúra alapja, mellyel agilis üzleti megoldások készíthetők, telepíthetők és üzemeltethetők.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Égető problémára ad megoldást a Kulcs-Soft új szolgáltatása

A KKV-k aktuális kihívásait szem előtt tartva, Magyarországon egyedülálló, egyben hiánypótló szolgáltatást indít a Kulcs-Soft. A szoftverfejlesztő cég vállalása, hogy a vállalkozások számára biztosít mindent, ami informatika: rendszergazdai szolgáltatást, informatikai biztonságot és számítástechnikai eszközöket és ügyviteli szoftvereket egy kézből. Nagyvállalati szintű szolgáltatások elérhetőek lesznek a kisvállalkozások számára.

2020. június 3. 19:13

A Fujitsu hatpontos akciótervet dolgozott ki a munkaerő átalakítására

Új akciótervében a Fujitsu hat olyan cselekvési pontot azonosított, amelyek révén a szervezetek túltekinthetnek a COVID-19 világjárvány által megkövetelt azonnali munkaerő-gazdálkodási intézkedésékeken. 

2020. június 3. 14:56

Cassandra mesterséges intelligenciával racionalizálja a call centerek működését

Az elmúlt két évben NKFI pályázati támogatásból valósította meg innovatív ügyfélszolgálati robotasszisztensét a Clementine, a hazai piac vezető adatbányász és szöveganalitikai megoldásokat szállító cége. A közel 180 millió forintos projekt eredményeként Cassandra rávilágít az ügyfélinterakciók rejtett, de hasznos információtartalmára, racionalizálja a call centerek napi működését, lehetővé teszi a működési és fenntartási költségek csökkentését, hozzájárul az ügyfélszolgálatok által nyújtott szolgáltatás minőségének javításához, támogatja az operátor kollégák szakmai fejlődését, és javítja az ügyfélélményt.

2020. június 3. 12:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás