Az EU elfogadta a Páneurópai internet-rendőrség tervét

Internet-rendőrség 24,3 milliárd eurós költségvetéssel

Kiss Ádám Zoltán, 2003. november 25. 10:17
Az Európai Bizottság zöld utat adott az egész Európai Uniót átfogó hatáskörű kiber-rendőrség létrehozásának, így megszülethet a European Network and Information Security Agency, vagyis az ENISA.
Az első hallásra szinte filmekbe kínálkozó, az FBI-hoz, vagy CIA-hoz hasonlatos ENISA létjogosultsága az Európai Bizottság szerint megkérdőjelezhetetlen a társadalom egyre növekvő elektronikus irányultsága miatt. A kiber-nyomozók feladata nem csupán a kontinenseken átívelő összefüggések keresése lesz, szorosan együttműködnek a tagállamok rendőrségeivel, és segítik azok munkáját. Az ENISA a bűnüldözés mellett PR feladatokkal is meg kell hogy birkózzon, a szervezet kiegészítő célja az EU polgárai körében az internetes biztonsági kockázatok tudatosítása. Az újszerű vállalkozás komolyságát bizonyítja, hogy a működés első, kísérleti négy évében az ENISA nem kevesebb, mint 24,3 milliárd eurós költségvetéssel dolgozik majd, és ha a hozzá fűzött remények beválnak, a szervezetet véglegesítik.
Kulcsszavak: EU jog internetrendőrség

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Pörgesd fel az életed a Heineken, a HMD és a Bodega új "unalmas" telefonjával

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 09:54

A Sony tovább gazdagítja az otthoni moziélményt

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 08:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09