Egyre népszerűbb az e-mail, mint üzleti kommunikációs eszköz

forrás Prim Online, 2004. február 5. 18:45
Az NRC által 2003 végén elvégzett VLR kutatás a gyakori internetezők e-mail használati szokásait, a megrendelt reklámlevelekkel és a keresőprogramokkal szemben támasztott legfontosabb elvárásait mérte fel.
Az NRC kutatása szerint a gyakori internetezők legnagyobb része magáncélú e-mail küldésre (92%) és magáncélú információgyűjtésre (68,5%), továbbá tanuláshoz kapcsolódóan (57%) használja a világhálót. Ami a reklámlevelek kedveltségét illeti, a válaszadók 61%-a nagyon hasznosnak, hasznosnak vagy átlagosan hasznosnak tartja a megrendelt reklámleveleket, s mindössze 6,1%-uk teljesen haszontalannak. A fejlett módszereknek köszönhetően ezek a reklámlevelek már tetszés szerint változtathatóak a címzettek egyedi igényei szerint. Az ilyen eszközök hatékonyságát mutatja, hogy az emberek csekély hányada tartotta csak úgy, hogy sohasem talál ezekben a levelekben számára érdekes tartalmat. A tartalom mellett további fontos szempont a címzettek számára, hogy a levél rövid, a bennük szereplő ajánlat pedig célzott legyen. Adatbázist és e-mail kampányok lebonyolítását kínáló cégek között ismertségben és kedveltségben is a Maxima rendszere található az első helyen, míg őket az Optimusz és az Optimail követi - állapítja meg az NRC felmérése.

A világhálón a keresőszolgáltatások új üzleti lehetőségeket teremtettek, így fontos lehet a felhasználók keresési szokásainak ismerete is. A magyar felhasználók legnagyobb része (47%) a Google keresőjét hívja segítségül, 25%-uk a Startlapot, a többiek pedig a Vizsla, Altavista, Yahoo!, Heuréka, Astalavista vagy a Góliát keresőt tölti be. Habár majdnem háromnegyedük azt állítja, hogy az első 10 találat közül nagy valószínűséggel megtalálja az oldalt, a speciálisabb keresési módszereket - szűkítéseket vagy relációs jeleket - egyelőre csak a felhasználók negyede használja fel.
Kulcsszavak: NRC felmérés reklám e-mail

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05