Ericsson Expander megoldás a fejlődő piacokra

forrás Prim Online, 2004. február 9. 12:51
A gyorsan növekvő piacokra és költséghatékony lefedettségre optimalizált megoldások alkalmazásával a korábban jósoltnál sokkal több fogyasztóhoz juttatható el a mobiltávközlés. Az Ericsson Expander megoldásokat a GSM/EDGE és a CDMA2000 piac számára fejlesztették ki; alkalmazásukkal a globális mobilpenetráció megközelíti majd a hárommilliárdos számot.
Jelenleg a mobil-előfizetés penetrációja mindössze 21 százalékos a világon, ami összesen 1,34 milliárd előfizetőt jelent. Az előrejelzések szerint ez a szám 2008-ig további egymilliárd mobilfelhasználóval növekszik, amelynek nyolcvan százaléka a fejlődő piacokról származik majd.

Ami a hálózatüzemeltetőket illeti, az alacsonyabb költekezési hajlandóságú szegmensekben az előfizetők számának folyamatos növekedése jelentős növekedési potenciállal rendelkező, érintetlen piacot jelent, amely nyereségessé tehető. Az Ericsson Expander megoldásainak felhasználásával a fogyasztók alacsony költekezési hajlandósága többé nem akadálya a hálózatüzemeltetők nyereséges működésének. Az Ericsson Expander megoldások olyan válogatott termékeket és szolgáltatásokat tartalmazó ajánlatok, amelyek alacsony tulajdonlási költséget, kiváló minőségű teljesítményt, illetve rugalmasan bővíthető lefedettséget és kapacitást tesznek lehetővé.

A költségcsökkentés legjobb módja a rádiótelephelyek számának csökkentése. Az Ericsson Expander megoldások kifejezetten ezt az igényt célozzák meg, mivel a teljes rádióhálózat összteljesítményére koncentrálnak. Az Ericsson meggyőződése, hogy a telephelyek számát a lehető legkevesebbre csökkentő megoldás sokkal nagyobb megtakarítást eredményez, mint olcsó rádió-bázisállomásokon alapuló megoldások alkalmazása. A kiváló minőségű rádióteljesítménynek és a kiterjedt rádiólefedés eléréséhez használt egyedülálló funkcióknak köszönhetően az Ericsson sokkal kevesebb telephelyet használ, mint versenytársai. Az Ericsson a jelenleg alkalmazott rádiókabinetek kapacitásának növelésére is képes, ezáltal pedig lehetővé válik a zökkenőmentes és költséghatékony bővítés, ha a megnövekedett forgalmi igények úgy kívánják.

Az Ericsson Expander a rádió- és a maghálózatokhoz, az átvitelhez, a szolgáltatási és a kapcsolódási réteghez, illetve a hálózatmenedzsment-rendszerekhez kifejlesztett megoldásokat nyújt. A vállalat testreszabott üzleti és műszaki tanácsadási szolgáltatásokat is kínál az üzleti fejlesztés, illetve optimális minőségű és teljesítményű hálózatok tervezése érdekében. A bevezetés első fázisa új, egyedülálló rádiófunkciók bevezetését jelenti, amelyek segítségével kielégíthető az összes lefedési és kapacitási igény, ráadásul a lehető leginkább költséghatékony módon és a meglévő berendezések legkedvezőbb kihasználásával. A megoldás egyszerre kínál nagyobb cellalefedettséget lehetővé tevő új, egyedülálló funkciókat és az ugyanazon a bázisállomáson belül rugalmas kapacitásbővítést lehetővé tevő funkciókat.

A jelenlegi termékválasztékon kívül az Ericsson GSM/EDGE Expander új megoldások egyike egy alaplefedést lehetővé tevő bázisállomás (RBS 2112), amelyet alacsony kapacitásigények kielégítésére vezettek be. Az Ericsson Expander megoldások közé tartozik a (számos gyorsan növekvő piacon akár 95%-os arányt is elérő) feltöltőkártyás előfizetők növekvő száma miatt kifejlesztett egyedülálló, konvergens díjszabási megoldás. Ugyanabban a rendszerben kezeli a feltöltőkártyás és az előfizetéses ügyfelek adatait, így nincs szükség külön számlázási rendszer alkalmazására az előfizetők esetében, illetve megőrizhető az üzleti támogatási rendszerekbe már befektetett eszközök értéke.

Az első Ericsson GSM/EDGE Expander megoldások már rendelkezésre állnak, 2004 folyamán pedig továbbfejlesztjük őket. 2005 elején további termékek megjelenése várható.
Kulcsszavak: Ericsson mobilhálózat

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Életet menthet az ÉletMentő applikáció

2020. január 23. 14:20

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44
online sportfogadás