Partnering 2004: konferencia az ügyfélkapcsolatról

A jó ügyfélszolgálat közérdek

forrás Prim Online, 2004. február 23. 11:10
Február 20-án, a kora délutáni órákban ért véget a Partnering 2004 konferencia. A rendezvény szervezője a Humán Erőforrás Alapítvány volt, az esemény színvonalát többek között a Westel, Pannon GSM és az AVAYA neve fémjelezte. Az ügyfélkapcsolati szakma tanácskozásán olyan kérdések kerültek napirendre, mint a fejlődés lehetséges irányai, a jelen helyzet, az ügyfélszolgálati szakképzési rendszer elindulása, vagy a különböző ügyfélkapcsolati technikák és szemléletek. Jelen volt továbbá az ügyfélkapcsolati megoldások minden jelentős technikai beszállítója és szolgáltatója, például az LNX, az ORACLE, vagy a TCT, a Sennheiser, hogy csak néhányat említsünk.

Érdekes volt dr. Csányi Vilmos etológus professzor rendhagyó előadása, amelyben rámutatott, az ember több szempontból még mindig az a "csordaállat", amelyik több tízezer évvel ezelőtt volt. Mint minden jól szerveződött közös csoportra, ezért rá is jellemzőek azok a hiedelmek, közös akciók, és közös konstrukciók, melyek a csoporthoz tartozás érzését biztosítják, és amelyekért cserébe az egyed képes és hajlandó saját pillanatnyi érdekeit a csoportérdekek alá rendelni. A modern idők nagy problémája - Csányi professzor szerint - hogy természetes csoportszerkezet ritkán alakul ki, nagy a versengés a csoportok között, és gyengék a kötőerők.

Ezeket az etológiai jellemzőket fel lehet használni a különböző ügyfélszolgálati megoldások célkitűzéseiben, irányelveiben is. Hiszen az ügyfél, ha egy szolgáltatóval kapcsolatba kerül, ha nem is tudatosan, de csatlakozni szeretne a szolgáltató "csoportjához". Keresi szokat a bíztató jeleket, melyek a befogadás rítusát jelentik számára. Ha a kiszolgálás merev, szigorúan a szabályokhoz ragaszkodó, az ügyfél elbizonytalanodik, talán el is fordul (hisz annyi versengő csoport van), hátha máshol kedvesebben fogadják. Ezért éreztetni kell vele, hogy itt befogadták, része a csoportnak, segítségére vannak, kiváltságokat kap, de ugyanakkor számítanak is rá.

A konferencia első napjának plenáris ülésén természetesen inkább szakmai előadások hangoztak el. Felszólalt többek között Kőnig Róbert a Pannon, Hantzmann Ferenc a Westel, Arany Ferenc a Gold Invest, Füzes Péter az ORACLE, és Forrai Péter az OTP képviseletében. A második nap a szekcióülések jegyében telt, délelőtt hat, délután öt különböző tematikus ülésen vettek részt mindazok, akik az ügyfélszolgálati szakmához ma valamilyen módon kapcsolódnak Magyarországon. Külön szekcióban tanácskoztak a távközlés, a pénzintézetek, a közszféra képviselői, saját szekciója volt a közműszolgáltatóknak.

Az ügyfélközpontú szervezeti kultúra elterjesztése nemcsak a versenyszférában, de az államigazgatási szektorban is alapvető igény. A szolgáltató állam szekcióban többek között az okmányirodákról, az elektronikus adóbevallásról, angliai önkormányzati esettanulmányról is szó volt. Arról is tárgyaltak, hogyan lehet a versenyszférában már kipróbált és hasznosított technikákat, módszereket a közszférában is alkalmazni.

Pénteken került sor a szimpóziumokra, workshopokra és bemutatókra, a gyakorlati megvalósítás jegyében. A háromnapos rendezvényt olyan események színesítették, mint Szekendi Tamás orgonaművész templomi koncertje, vagy a csütörtök esti borkóstoló. Több résztvevő és kiállító elmondása szerint az esemény felülmúlta elvárásaikat, és szakmai szempontból építő és eredményes volt. Mindezek fényében várható, hogy a Partnering konferencia hagyománnyá, hosszú távon is az ügyfélszolgálati szakma meghatározó rendezvényévé válik.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09