Hatalmas növekedési lehetőség a keresőmarketingben
"A tavalyi év slágerének a nemzetközi online marketingszektorban a keresőmarketing bizonyult. Nem véletlenül, hiszen ez a világ leghatékonyabb marketingeszköze" - fogalmazott vitaindítójában Novák Péter, a Kirowski interaktív ügynökség digitális média üzletág-igazgatója. A beszélgetésen részt vevő, online marketinggel foglalkozó szakemberek - médiatulajdonosok, médiaügynökségek, kutatócégek képviselői és független szakértők - között egyetértés alakult ki arról, hogy külföldön ezt a hirdetők már egyre inkább belátják, nálunk azonban még bőven van lehetőség a fejlődésre.
Vita bontakozott ki arról, hogy mi érthető egyáltalán keresőmarketing alatt. A jelenlévők többsége egyetértett abban, hogy ez nem kizárólag a keresőszavas hirdetéseket és keresőoptimalizációt jelenti, hanem minden olyan megoldást, amely segítségével növelhető a honlap látogatottsága, illetve fokozható az népszerűsített termék vagy szolgáltatás értékesítése. Abban is egyetértés mutatkozott, hogy a magyar felhasználók között a nagy keresők (Google, Yahoo, Vizsla stb.) mellett a katalógusjellegű website-ok (pl. Startlap) is komoly népszerűségnek örvendenek, így ezek marketingszerepe is igen fontos.
A szakemberek szerint a keresőkre való optimalizáció néhány éve még egyértelműen az adott oldal "manipulálását" jelentette, amivel alacsony minőségű oldalak is jó helyre juthattak a nagy keresőkben. Mára azonban egyre kevésbé használhatóak az ilyen trükkök - amelyeket egyébként a keresőmotorok legnagyobb része tilt is - és a hangsúly a megfelelően szerkesztett, minőségi tartalom gyártására helyeződött át, mivel az egyre intelligensebb keresési algoritmusok már a tartalom minőségét is képesek figyelembe venni.
Megosztotta a résztvevőket az a kérdés, hogy mivel magyarázható az a jelenség, hogy Magyarországon túlnyomórészt kis- és középvállalatok használják a keresőmarketinget. Volt, aki szerint a nagyobb cégek rugalmatlansága az ok, egy másik hozzászóló szerint a témával kapcsolatos ismeretek hiánya, illetve az online megoldásokkal szembeni általános bizalmatlanság. Weyer Balázs, az MTE elnökségi tagja hozzászólásában kifejtette, hogy nem feltétlenül a kis és a nagy cégek között húzódik a törésvonal, inkább a reklámozandó termék típusa, a jellemző vásárlási szituáció, illetve az elérendő cél határozza meg, hogy érdemes-e egy cégnek keresőmarketinget használnia. "Megfelelő megoldást kínálhat olyan kisebb szolgáltatóknak is, akik azonnali megoldásokat ajánlanak. Egy pizzasütőnek vagy egy zárszerelőnek költséghatékonyabb megjelenési formát nyújthat a keresőkre való optimalizálás, mint egy nyomtatott apróhirdetés" - fogalmazott Weyer.
"Ma a teljes internetes reklámköltések körülbelül egytizedét fordítják a cégek a keresőmarketingre, ez az arány azonban a jövőben vélhetően növekedni fog" - foglalta össze a résztvevő szakemberek közös várakozását a beszélgetés végén a vitát vezető Both Vilmos, az MTE elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentősen bővült a Google forráskódkeresője
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Internettelefonos céget vett a Google
- Megérkezett a Google Desktop Search Linuxra is
- Google Dokumentumok & Táblázatok: elérhető a magyar kiadás
- Bezöldült a Google
- LG Google csokoládé telefon
- Készül a Google-barát Vista SP1
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
Bekerülhet-e a hétköznapi életünkbe a robotika?
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.