Ismét magyarok nyerték a huszonnégy órás programozóversenyt a BME-n

forrás Prim Online, 2004. május 3. 09:30
Huszonnégy órás programozóversenyt rendeztek szombaton és vasárnap a Magyar Villamosmérnök-hallgatók Egyesülete a Simonyi Károly Szakkollégium közreműködésével a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.


A negyedik alkalommal megrendezett verseny célja, hogy "a hazai és a külföldi informatikus hallgatóknak, valamint az iparban dolgozó profiknak lehetőséget nyújtson képességeik és önmaguk határainak megismerésére extrém körülmények között" - tartalmazza a szervezők tájékoztatója.

Az internetes előválogatóra 250 csapat jelentkezett 4 kontinens 39 országából, melyből 30 jutott a döntőbe, ahol 12 magyar, 7 lengyel, 3 román, 2 svéd, 2 litván és 1-1 argentin, orosz, ukrán és iráni csapat méri össze tudását.

A háromtagú csapatok a verseny ideje alatt tetszőleges eszközöket és segédanyagokat használhattak, amennyiben azokat a verseny helyszínére szállították a feladat kihirdetése előtt. Ezután azonban külső segítséget, internetet vagy mobiltelefont nem lehetett igénybe venni. A verseny szombaton 9.00 órától másnap 9.00 óráig tartott, eseményei az interneten folyamatosan nyomon követhetőek voltak.

Idén a feladat legnagyobb részét egy terepjáró virtuális környezetben való irányítása tette ki - számol be az eseményről a www.prog.hu. Az autóiparban manapság kulcsfontosságú kérdés az autómatikus navigciós rendszerek fejlesztése. A csapatoknak meg kellett oldani az előre generált hegyvidéki környezetben az autónavigálást a megadott pontok között, az úttartást és egyes különleges feladatok megoldását. Minden csapatnak egy videót is kellett készítenie a járművük legemlékezetesebb mutatványaiból, amelyet a többi versenyző közösen értékelt a délelőtt folyamán.

A második problémát, egy zenét játszó robotkar irányítását mindössze egy csapatnak sikerült megoldania! A többi feladatot a tíz tagú szakmai zsűri bírálta el. A díjakat vasárnap délután az első 15 csapat között osztották ki a rendezők, összesen 10.000 € értékben. A nyereményeket a támogatók képviselői adták át. A legjobb videók készítői különdíjban részesültek!

Az első helyet, csakúgy mint tavaly, a neting csapat (Blahut György, Kovács Gábor, Szabó Balázs) szerezte meg 5490 ponttal (a megszerezhető 9000-ből). A tavalyi második, a Trial Version (Tringel Mihály, Nagy Gáspár, Ugron Balázs) is megőrizte pozícióját, 4326 ponttal; harmadik a svéd Jon Far Bestamma (Kreitz Gunnar, Larsson Jon, Bennedich, Max), 4229 ponttal.

A legjobb tízbe öt külföldi csapat került be. A részletes eredmények, a rendezvény alatt készült képek, videók, beszámolók a verseny honlapján érhetők el.

Kulcsszavak: BME verseny programozás

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05