A Google új hirdetési eszközök bemutatására készül

Kiss Ádám Zoltán, 2004. május 10. 22:32
A Google bejelentette, hogy olyan új megoldásokat dolgozott ki, melyek hirdetői oldalairól állítanak össze várható keresési kulcsszó-listákat, így nagyban fellendíthetik a forgalmat, és egyben elősegíthetik a Google várhatóan 2,7 milliárd dolláros tőzsdei bevezetését is.

Mint ismeretes, a sokáig az ismeretlenség homályába burkolózó Google nemrég bejelentette részvényei megjelentetését az amerikai tőzsdén, és a pénzpiaci bevezetéshez lendületet adhat minden további lehetséges profitot jelentő új megoldás. A rendszer lényege, hogy nem a hirdető vállalatok állítanak össze olyan kulcsszó-listákat, melyek szerintük fedik tevékenységüket, így az ezekre történő rákeresés esetén automatikusan megjelenik fizetett hirdetésük, hanem a Google szoftvere vállalja fel ezt a feladatot saját kereséséi tapasztalatai, és az adott vállalat weboldalának tartalma alapján. Ez egyrészt megnövekedett hatékonyságot biztosít, másrészt megpróbálja kihasználni az eddig parlagon heverő keresőkhöz kapcsolt hirdetési piacot. Ilyen szabad piac pedig még bőségesen létezik, a felmérések szerint az USA-ban a napi 120 millió keresés mindössze 40-45 százalékához kapcsolódik fizetett hirdetés. Márpedig a Google számára ez létkérdés, mivel a vállalat tavalyi évben elért 991 millió dolláros bevételének nem kevesebb, mint 95 százaléka származik fizetett hirdetésekből.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50