Internethasználati tanfolyam nyugdíjasoknak
A központ két éves fennállása óta több hasznos és népszerű programot is szervezett. 2003 őszén került sor például a "Könyvtári szolgáltatások a weben" című kurzusra, ahová az egyetem különböző területeiről összesen mintegy hatvanan kaptak hasznos információkat a világhálón elérhető adatbázisokról. Ezen kívül rendkívül népszerű volt az Internet alkalmazásokkal foglalkozó kurzus is, amelyen a különböző internetes keresőprogramokról, adatbázisokról és magáról az Internet felépítéséről hangzottak el hasznos tudnivalók.
A HP, a világ vezető informatikai vállalataként számos társadalmilag fontos kezdeményezés mellett a tudásalapú társadalom kiépítésében is szerepet vállal. Ennek érdekében olyan számítástechnikai központokat hoz létre, ahol lehetőség nyílik megfelelő informatikai ismeretek minél szélesebb körű terjesztésére. Több európai ország után immár Magyarországon is létesült ilyen központ, elsőként Miskolcon.
A Miskolci Digitális Közösségi Központ a Miskolci Egyetem Műszaki Földtudományi Karán működő olyan intézmény, amelynek létrehozásában többek között a HP is meghatározó szerepet vállalt. A központ felszerelésébe 18 db számítógép, 10 db hordozható számítógép, 1 db nagy teljesítményű szerver állomás, színes multifunkcionális nyomtató, lézernyomtató, digitális fényképezőgépek és fotónyomtatók tartoznak. A berendezések üzemeltetéséhez a helyiséget az Egyetem Központi könyvtára biztosítja, állandó operátori felügyelettel. A Miskolci Digitális Közösségi Központ létrehozásával a cél egy olyan technikai információs központ létrehozása volt, amely a helyi közösség léte szempontjából fontos kérdésekkel foglalkozik: az on-line oktatás kulturális centrumaként működik, azaz hozzájárul a digitális szakadék felszámolásához. A központban az oktatási intézmények infrastrukturális hiányosságait (pl. a multimédiás könyvtárak hiányát) kiküszöbölve modern technikai eszközök érhetők el, amelyek felkeltik a fiatalok érdeklődését az informatika iránt, hozzájárulnak ismereteik bővítéséhez, valamint megalapozzák környezettudatos oktatásukat.
Kapcsolódó cikkek
- Új kurzusokkal bővül a Cisco Hálózati Akadémia képzési portfóliója
- Megalakult az Észak-alföldi Informatikai Klaszter
- Három osztállyal indul ősztől az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- HP: Optimalizált Üzleti Technológia
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: